ساخت منطقه ۳ آزادراه تهران-شمال با رعایت کامل ملاحظات و الزامات زیست محیطی
معاون وزیر راه و شهرسازی از ادامه عملیات اجرایی باقیمانده آزادراه تهران-شمال با رعایت دقیق الزامات زیست محیطی و پیوست های مرتبط با منابع طبیعی خبر داد و گفت: منطقه ۳ آزادراه تهران-شمال می تواند نمونه ای از توازن میان پیشرفت و حفاظت از طبیعت باشد.

در جلسه ای با حضور هوشنگ بازوند معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل این شرکت، مسئولان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و استان مازندران و سازمان محیط زیست، پیمانکار و مشاوران احداث منطقه ۳ آزادراه تهران-شمال به منظور برنامه ریزی برای انتخاب بهترین واریانت آغاز عملیات اجرایی ۸ کیلومتر از این منطقه حدفاصل خروجی تونل البرز تا ولی آباد برگزار شد.
به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ویژگی های خاص این منطقه از نظر توپوگرافی و حساسیت های زیست محیطی اظهار کرد: با توجه به اهمیت حفظ محیط زیست این منطقه دستیابی به یک واریانت اصلاحی با رعایت تمامی ملاحظات زیست محیطی، منابع طبیعی و ارزیابی های فنی از اولویت های اصلی در طراحی و اجرای این منطقه از آزادراه است.
وی ادامه داد: تاکید وزیر راه و شهرسازی بر توسعه پایدار نشان دهنده سیاست ها و اولویت های این وزارتخانه با تعهد بر حفظ محیط زیست مناطق، دغدغه های کارشناسان و علاقمندان این حوزه در قالب پیوست ها و الزامات قانونی است.
بازوند تاکید کرد: این دیدار برای رسیدن به یک گزینه بهینه در حوزه زیست محیطی به منظور ادامه عملیات اجرایی این پروژه راهبردی کشور است.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: هدف از اجرای این آزادراه توسعه زیرساخت های کشور با احترام به محیط زیست و میراث طبیعی کشور است و منطقه ۳ آزادراه تهران-شمال می تواند نمونه ای از توازن میان پیشرفت و حفاظت از طبیعت باشد.
در پایان این جلسه مقرر شد: ظرف مدت دو هفته طراحی واریانت نهایی با رعایت تمامی این الزامات از سوی مشاور طرح در تعامل کامل با سازمان های ذیربط محیط زیست کشور تهیه و ارائه شود.
دولت علیل و ضعیف پزشکیان، یک کیلومتر از این آزادراه را هم نخواهد ساخت. بعد از یکسال، هنوز ۱۵ کیلومتر آسفالت قطعه ۷ آزادراه شیراز اصفهان را نتونستند بسازند. تازه قطعه ۷ روی زمین صاف و هموار بوده. قطعه ۳ آزادراه تهران شمال که توی کوه هست. اینا عرضه این کار را ندارند.
اولا ، مطالعات این آزادراه هنوز کامل نشده ! ثانیا هرگز مهندسی ارزش درباره پروژه بطور کامل انجام نشد. ثالثا ساخت قطعه سوم با فن آوری و ماشین آلات موجود بسیار دشوار است ، رابعا بودجه کافی وجود ندارد ، خامسا مسیر از نظر فنی صحیح طراحی نشده است. ولی باید تمامش کرد که با پیمانکار فعلی سالها بطول خواهد انجامید. واگذار به خارجی شود بهتراست، مثلا ژاپن، اطریش، فرانسه یا آلمان. چین خوب نیست.