| کد خبر: 256039 |

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

◄ تمام برنامه ریزی هایی که در مورد راه آهن شده ابتر مانده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به وعده مرحوم رستم قاسمی وزیر فقید راه و شهرسازی درباره تغییر روند راه آهن اظهار کرد: تمام برنامه ریزی هایی که در مورد راه آهن شده عملا ابتر مانده است.

تین نیوز

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به وعده مرحوم رستم قاسمی وزیر فقید راه و شهرسازی درباره تغییر روند راه آهن اظهار کرد: تمام برنامه ریزی هایی که در مورد راه آهن شده عملا ابتر مانده است.

به گزارش تین نیوز، مهدی طغیانی نماینده اصفهان(ورزنه) و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ، با بیان این که بحث راه آهن مربوط به یکی دو سال گذشته نیست، اظهار کرد: وضعیت فعلی راه آهن به عنوان یک شرکت دولتی میراث دهه ها ناکارآمدی و مدیریت غلط در بهره مندی از این دارایی عمومی و متعلق به همه است که متاسفانه در یکی دو سال اخیر هم روند آن معکوس نشده و عملکرد آن قابل دفاع نیست و همان روند قبلی کم و بیش در حال ادامه است.

وی با تاکید بر این که تمام برنامه ریزی هایی که در مورد راه آهن شده عملا ابتر مانده است، بیان کرد: قرار بود در برنامه ششم توسعه راه آهن به سهم بسیار بالاتری در حمل و نقل برسد و سهم راه آهن به 20 درصد افزایش یابد و این در حالیست که درحال حاضر سهم راه آهن از 12 درصدی که در ابتدای برنامه ششم بوده، کمتر شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که نقش آفرینی حمل و نقل ریلی در کشور بسیار کمتر شده است، افزود: حتی بارهایی که اصطلاحا ریل دوست هستند دوباره روی جاده آمده اند و این شرایط، استهلاک بالای جاده های ما و مصرف بسیار بالای سوخت و افزایش تلفات و خسارات مالی و جانی و زیست محیطی را به دنبال داشته است.

بخش خصوصی از رفتار راه آهن ذله شده است!

طغیانی با اشاره به سرعت بسیار پایین سیر بار در راه آهن، بیان کرد: حمل بار از بندرعباس تا تهران با ریل شاید حدود 15 روز طول بینجامد در حالی که این بار روی جاده دو سه روز بیشتر طول نمی کشد و در این شرایط صاحبان بار هم جاده را ترجیح می دهند.

وی با تصریح بر ناکارآمدی مدیریت راه آهن بر موضوع سیر و حرکت و تنظیم ساز و کارهای ورود بخش خصوصی به حوزه ریل، خاطرنشان کرد: راه آهن در واگذاری امور به بخش خصوصی به نحوی عمل کرده است که بخش خصوصی از دولت(راه آهن) ذله شده است و فعالان بخش خصوصی ریلی به صراحت اظهار می کنند اگر از ابتدا می دانستیم قرار است راه آهن با ما چنین رفتاری داشته باشد اصلا وارد این حوزه نمی شدیم و سرمایه گذاری نمی کردیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا این روند در دوره مدیریت اخیر راه آهن تغییری کرده است، تصریح کرد: روند هیچ تغییری نکرده است . ما از مرحوم قاسمی در این باره سوال کردیم و قرار بر تغییر بود و جلسات متعدد در کمیسیون داشتیم و تحقیق و تفحص از راه آهن گذاشتیم و معتقدیم راه آهن ما نیاز به خانه تکانی دارد.

 

انتهای پیام

 

حجم ویدیو: 7.61M | مدت زمان ویدیو: 00:01:07 دانلود ویدیو
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • همکار ریلی 3 2

    نحوه تیترگذاری و فیلمی که با بدسلیقگی برای این خبر انتخاب شده است نشانه آشکار غرض ورزی تین نیوز است! کی میخواهید از این رفتارهای بچگانه دست بردارید؟؟

    • همکار ریلی 1 3

      همکار محترم. از واقعیت نترس. فیلم واقعی است. به نظرت این حادثه باید فراموش بشه؟ اگر خانم هستی حتما تو خونه موقع جارو آشغال ها رو زیر فرش می ریزی.

    • ناشناس 2 1

      عجب! البته برخلاف شما، من به خانم یا آقا بودن شما کار ندارم. اما نق زدن و سیاه نمایی را از جانب هرکس که باشد تایید نمیکنم. تقریبا تمام تیترهای ریلی تین نیوز با قصد القای مطلبی خاص به مخاطب ناآگاه انتخاب میشود.

  • ناشناس 3 3

    باسلام
    متاسفانه مجلس زمانی در راس امور بود اما در حال حاضر در قعر امور است اگر واقعیت را بنگریم صحبت های آقای دکترطغیانی بسیار درست است اما آنهائی که چشم را بسته اند واز آقای دکتر صالحی حمایت می کنند روزی پاسخگوی اعمال اشتباه ایشان در پیشگاه خداوند خواهند بود آقای بذر پاش بایستی بداند این رویه در پیش گرفته شده در راه آهن به زودی شرایطی را پیش خواهد آورد که واقعا ساختن دوباره آن بسیار سخت خواهد یود