| کد خبر: 233541 |

◄ چرا ایرلاین‌ها وام کرونایی دریافت کردند ولی شرکت‌های ریلی نه؟

باید از مدیران بانک عامل این سوال را پرسید که چرا هنوز هم از اعطای تسهیلات کرونایی به شرکت‌های ریلی سر باز می‌زنند؟

تین نیوز

مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: باید از مدیران بانک عامل این سوال را پرسید که چرا هنوز هم از اعطای تسهیلات کرونایی به شرکت های ریلی سر باز می زنند؟

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، سعید رسولی در پاسخ به این پرسش که چگونه شرکت های هواپیمایی کوچک با دارایی های محدود توانستند به سرعت تسهیلات کرونایی با ارقام نسبتاً بالا دریافت کنند ولی شرکت های ریلی مسافری علی رغم داشتن سرمایه های خوبی در زمینه واگن، از دریافت این تسهیلات بازمانده اند؟ گفت: باید از مدیران بانک عامل این سوال را پرسید که چرا هنوز هم از اعطای تسهیلات کرونایی به شرکت های ریلی سر باز می زنند؟ ما همه آنچه مورد نظر مدیران بانک عامل بود و در جلسات متعددی که حضوری یا تلفنی با آنها مطرح شد، پذیرفتیم؛ حتی شرکت راه آهن قبول کرد تا ضمانت بانکی شرکت های ریلی مسافری را Back to Back متقبل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اما باز هم وقتی در چرخه حقوقی و اداری بانک عامل قرار گرفت، آنها تقاضای جدیدی مطرح کردند؛ تأخیر در اعطای تسهیلات کرونایی به شرکت های ریلی مسافری، خسارت را تشدید کرد؛ اگر این تسهیلات را شرکت های ریلی به جای امسال، سال گذشته دریافت می کردند، وضعیت آنها خیلی فرق می کرد و دچار مشکلات فعلی نمی شدند.

بیشتر بخوانید:

چرا بانک ها تسهیلات کرونایی ریلی ها را پرداخت نمی کنند؟

بخش زیادی از شرکت های ریلی وام کرونایی نگرفته اند

رسولی تصریح کرد: وقتی شرایط ویژه ای مانند شرایط کرونایی رخ می دهد، دولت به خاطر آن شرایط، مصوبات خاصی را صادر می کند که از جمله آنها، بخشنامه ستاد ملی مقابله و معاونت اقتصادی ریاست جمهوری به بانک مرکزی است و بر اساس آن بانک ها می توانند واگن های شرکت های ریلی را به عنوان وثیقه بانکی بپذیرند؛ این چنین بخشنامه هایی برای تسهیل این شرایط ویژه است تا شرکت ها از بحرانی که ممکن است به آن دچار شوند عبور کنند.

وی تأکید کرد: با این وجود، تا امروز بخش زیادی از شرکت های حمل و نقل ریلی نتوانسته اند تسهیلات کرونایی را از بانک عامل دریافت کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.