| کد خبر: 248755 |

قطارهای جدید به مترو تهران می آیند

سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از آماده به کار شدن چهار رام قطار به رغم کمبود منابع مالی در مترو پایتخت خبر داد.

تین نیوز

سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از آماده به کار شدن چهار رام قطار به رغم کمبود منابع مالی در مترو پایتخت خبر داد.

به گزارش تین نیوز، حامد عباسی نامی از آماده به کار شدن چهار رام قطار به رغم کمبود منابع مالی برای تأمین قطعات و اورهال ناوگان با مدیریت توانمندی ها و منابع موجود خبر داد و گفت: آماده به کار شدن دو رام لوکوموتیو و دو رام قطار درون شهری مترو با ۷۰ درصد قطعات داخلی نشان از این دارد که خدمت به شهروندان در شهر زیرزمینی در جریان است و مترو هیچ گاه در ایستگاه ناامیدی توقف نخواهد کرد.

سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه با ورود این قطارها به خطوط متروی تهران، ضریب ایمنی حرکت قطارها افزایش می یابد، تصریح کرد: تمام تلاش خود را برای سرعت بخشیدن به کار تعمیرات قطارها به کار گرفته ایم و با آماده به کار شدن دو دستگاه لوکوموتیو در خط ۵ و دو رام قطار برای خطوط درون شهری، شاهد کاهش صف قطارهای مترو در تعمیرگاه ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه قطعات تولید داخل با کیفیت هستند، اظهار کرد: با استفاده از قطعات داخلی برای آماده به کار کردن ۴ رام قطار، توانستیم ۵۰۰ میلیون تومان صرفه جویی کنیم.

عباسی نامی با اشاره به اینکه مترو سیستمی است که برای جابجایی حجم انبوهی از مسافر مورد استفاده قرار می گیرد و انجام تعمیرات و اورهال قطارها و تجهیزات آن ضروری است، گفت: کاهش سرفاصله حرکت قطارها یکی از مهم ترین مطالبات مسافران است اما این کار در ابتدا به تعمیرات دوره ای و اساسی قطارها بستگی دارد.

سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه عنوان کرد: هر چقدر منابع مالی در اختیار شرکت بهره برداری مترو قرار گیرد تا بتوانیم عملیات تعمیر و نگهداری قطارهایمان را با سرعت بیشتری انجام دهیم، امکان کاهش سرفاصله قطارها در خطوط بیشتر فراهم می شود.

وی با بیان اینکه حتماً باید قطارها اورهال شوند، ادامه داد: اورهال قطارها با سرعت بیشتری نسبت به قبل آغاز شده؛ اما این کار نیازمند تأمین قطعات است و برای تأمین قطعات نیز باید تأمین مالی صورت گیرد.

عباسی نامی افزود: بر اساس بررسی های صورت گرفته ۲۲۲ واگن مربوط به خط ۵ و ۴۶ رام قطار برای خطوط درون شهری، به صورت فوری نیازمند اورهال اساسی هستند. امیدواریم دولت، شهرداری و شورای شهر طبق مصوبات، منابع مالی در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم اورهال این قطارها را با سرعت بیشتری انجام دهیم.

سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه برای این ۴ قطار حدود ۵ میلیارد تومان هزینه شده است، خاطرنشان کرد: تنها ۳۰ درصد قطعات مورد استفاده در این قطارها خارجی بود و ۷۰ درصد دیگر قطعات از تولیدات داخلی تأمین شده که منجر به کاهش هزینه ها و صرفه جویی ۵۰۰ میلیون تومانی شده است.

وی در پایان به قرارداد ۸۰۰ میلیاردی با بانک شهر برای تأمین منابع مالی خرید قطعات و ایرادات سازمان بازرسی به بندهای این قرارداد اشاره کرد و گفت: اکنون این قرارداد به دلیل مشکلات قانونی غیر قابل رفع در حال تعیین تکلیف قانونی با حفظ حقوق طرفین است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
    0 رویداد‌های ۱۰ روز آینده
    helptinn

    تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
    ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

    از ما حمایت کنید