| کد خبر: 241888 |

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری مطرح کرد؛

◄ امکان ۲۰۰ پرواز روزانه در مسیر ایران - قطر

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: امکان توسعه ظرفیت خط پرواز ایران - قطر با عاملیت ایرلاین های ۲ کشور تا ۲۰۰ پرواز در روز وجود دارد.

تین نیوز

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: امکان توسعه ظرفیت خط پرواز ایران - قطر با عاملیت ایرلاین های ۲ کشور تا ۲۰۰ پرواز در روز وجود دارد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمد محمدی بخش ظهر یکشنبه در نشست بررسی توانمندیها و برنامه ریزی های ایران برای پشتیبانی از جام جهانی اظهار داشت: هم اکنون روزانه ۷۲ پرواز شامل ۳۶ پرواز از سوی ایران و ۳۶ پرواز از سوی قطر برقرار است که در صدد هستیم این ظرفیت را با همکاری مشترک با دولت قطر افزایش دهیم.

 وی افزود: هم اکنون ظرفیت توسعه این پروازها از مبدا فرودگاه های بین المللی موجود در استان های هرمزگان، تهران، مشهد، بوشهر، اصفهان، شیراز، خوزستان و جزیره کیش روزانه تا ۱۰۰ پرواز از طرف ایران و ۱۰۰ پرواز از طرف قطر وجود دارد.

محمدی بخش یادآور شد: همچنین علاوه بر هواپیماهای مسافری ایران قابلیت بکارگیری ۱۱ فروند هواپیمای پهن پیکر برای حمل و جابجایی انواع بار از مبدا ایران و تمام نقاط جهان به کشور قطر را دارد و انتطار می رود در نشست های مشترک با طرف های قطری این موارد پیشنهاد و به تصویب برسد.

وی اضافه کرد: برای بهره‌گیری از فرصت های جام جهانی امکان جذب حداکثری گردشگران علاقه‌مند تماشای مسابقه های جام جهانی کشورهای مختلف از جمله عراق، افعانستان، روسیه و تاجیکستان در ایران وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

دیدار وزرای راه ایران و حمل و نقل قطر در کیش

روزهای یکشنبه و دوشنبه ۲۱ و ۲۲ فروردین ماه رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و جاسم بن سیف السلیطی وزیر حمل و نقل و ارتباطات دولت قطر با حضور در جزیره کیش دیدارهای دوجانبه باهم خواهند داشت.

فاصله جزیره کیش تا قطر ۲۷۰ کیلومتر است که مدت زمان مسافرت از این جزیره به دوحه با هواپیما حدود ۴۰ دقیقه و با کشتی پنج تا ۶ ساعت است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.