| کد خبر: 245164 |

◄ نگهداری راههای کشور نیازمند 70 هزار میلیارد تومان اعتبار سالانه است

سالیانه برای نگهداری راههای شریانی، فرعی و روستایی کشور افزون بر ۷۰هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا بتوان تردد ایمن را برای کاربران فراهم کرد.

تین نیوز

معاون ساخت و نگهداری راههای روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: سالیانه برای نگهداری راههای شریانی، فرعی و روستایی کشور افزون بر ۷۰هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا بتوان تردد ایمن را برای کاربران فراهم کرد.

به گزارش تین نیوز، خداداد مقبلی اظهار داشت: این در حالی است که در سال ۱۴۰۰ در مجموع حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای نگهداری راهها در کشور داشتیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته در زمینه راه روستایی از لحاظ اعتباری سال خوبی بود، افزود: مجلس پنج هزار میلیارد تومان برای ساماندهی راههای روستایی مصوب کرد و از مناطق محروم دفتر ریاست جمهوری نیز هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده شد که حدود ۵۰ درصد آن تخصیص یافت و براساس شاخص های محرومیت زدایی توزیع شد.

معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای یادآور شد: امسال سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوبه مجلس است که هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن برای ساماندهی راههای عشایری و ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان باقی مانده نیز سهم ساماندهی راه های روستایی است.

وی ادامه داد: در مصوبه لایحه بودجه ۱۴۰۱ حدود چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان آن از محل تهاتر نفت است که باید از منابع نفتی تامین شود و به محض اینکه سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کند توزیع اعتبار این محل به استان ها صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه گفت: در حوزه راه های شریانی نیز امسال براساس اعتباراتی که داریم نگاه ویژه ای به ۱۰کریدور کشور که کریدورهای اساسی ترانزیتی هستند در زمینه روکش آسفالت، رفع نقاط حادثه خیز و ایمن سازی مسیرهای شبکه راههای ارتباطی شده است.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن راه بین‌شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز فرعی و عریض است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • صمد 0 0

    ۷۰۰ هزار میلیارد هم خرج کنی تا مسئله تناژ غیر قانونی بارها حل نشه جاده ها درست نمیشه پول میره تو جیب صاحبان کالا و باربری‌ها استهلاک کامیون میمونه برای راننده و جاده های نابود شده برای ملت