| کد خبر: 237159 |

ضرورت دارد حمل و نقل دریایی و صنعت کشتیرانی به دوران اوج خود بازگردد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه توسعه ناوگان و حمل‌ونقل دریایی امری حیاتی برای اقتصاد کشور است،‌ گفت: ضرورت دارد حمل و نقل دریایی و صنعت کشتیرانی به دوران اوج خود بازگردد.

به گزارش تین نیوز، سیدعلی حسینی در رابطه با ضرورت توسعه ناوگان و حمل و نقل دریایی به منظور پویایی و رونق اقتصادی کشور، اظهار داشت: حدود ۹۰ درصد حمل و نقل ایران از مسیر دریا صورت می‌گیرد، بدین جهت توسعه و تجهیز ناوگان دریایی کشور به منظور پیشرفت حمل و نقل دریایی، امری بسیار واجب و حیاتی است.

وی ادامه داد: امروزه بنادر بزرگ دنیا؛ اجازه تردد و پهلوگیری به کشتی‌هایی که آلودگی زیست محیطی ایجاد می‌کنند، نمی‌دهند و سال گذشته نیز به همین دلیل مشکلاتی برای کشتی‌های ایرانی در تردد به بنادر چین به وجود آمد و با معطلی روبرو شدند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر اینکه حمل و نقل دریایی و کشتیرانی ایران باید به دوران اوج خود در دنیا برسد، بیان کرد: باید امکانات داخلی خود را به منظور ساخت کشتی‌های بزرگ توسعه ببخشیم تا بتوانیم در داخل کشور شناورهای جدید بسازیم و در عین حال شرایط مناسب را برای خرید کشتی‌های مدرن فراهم کنیم.

حسینی افزود: باید شناورهای جدید، مدرن و پیشرفته جایگزین کشتی‌های ایرانی که از طول عمر بالا برخوردار هستند، شوند تا بتوانیم به جایگاه قبلی ایران در صنعت کشتیرانی و نیز حمل و نقل دریایی دنیا نزدیک شویم.

وی با بیان اینکه در رابطه با دریای خزر باید رویه‌ای که از سوی سازمان بنادر و دریانوردی طی یکسال گذشته مدنظر قرار گرفته است، ادامه پیدا کند، عنوان کرد: فعالیت کشتی‌های رو-رو در دریای خزر مساله بسیار مهمی است که خوشختانه از سوی سازمان بنادر و دریانوردی طی یکسال گذشته مورد توجه قرار گرفته است و باید با کمک هرچه بیشتر بخش خصوصی نسبت به گذشته،‌ فعال‌تر شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه شناورهای رو-رو، موضوع پیچیده‌ای است که به سه بخش جاده‌ای، ‌ریلی و دریایی مربوط می‌شود، گفت: در حوزه شناورهای رو-رو باید به مقوله توسعه پسکرانه بنادر ن توجه کنیم چرا که این امر صرفا مساله دریایی نیست.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، حسینی با اشاره به اینکه حمل و نقل دریایی ایران طی دو سال آینده حداقل باید ۸ فروند شناور رو-رو در دریای خزر داشته باشد، اظهار داشت: اگر قصد داریم نقش قابل توجهی در بازار حمل و نقل دریایی منطقه ایفا کنیم، امنیت جابجایی کالا را ارتقاء بخشیم و از بن بست کشورهای همسایه در شمال ایران خارج شویم، ضرروت دارد شناورهای رو-رو را فعال کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
helptinn

تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

از ما حمایت کنید