| کد خبر: 231560 |

معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی می‌گوید: تا زمانی که هندی‌ها کل سرمایه‌گذاری ۸۵ میلیون یورویی را تکمیل نکنند، قرارداد واگذاری ۱۰ ساله بندر را امضا نمی‌کنیم.

تین نیوز

معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی می‌گوید: تا زمانی که هندی‌ها کل سرمایه‌گذاری ۸۵ میلیون یورویی را تکمیل نکنند، قرارداد واگذاری ۱۰ ساله بندر را امضا نمی‌کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، فرهاد منتصر کوهساری معاون امور بندری و مناطق ویژه اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی درباره آخرین وضعیت توسعه بندر چابهار اظهار داشت: ما در حال حاضر مشکلی از نظر تجهیزات بندری برای تخلیه و بارگیری در بندر چابهار نداریم.

وی با اشاره به قرارداد سرمایه گذاری ۸۵ میلیون یورویی هندی‌ها در بندر چابهار گفت: هندی ها قرارداد ساخت تعدادی از تجهیزات را با سازندگان بین‌المللی به امضا رسانده‌اند؛ تا کنون نیز ۴ دستگاه گنتری کرین موبایل (جرثقیل قابل جابه جایی مخصوص تخلیه بار از کشتی) ۱۴۰ و ۱۰۰ تنی به این بندر منتقل شده است؛ به زودی دو دستگاه گنتری کرین دیگر هم به این بندر منتقل می‌شود.

منتصر کوهساری با بیان اینکه تا زمانی که طرف هندی تجهیزات را کامل نکند، قرارداد واگذاری ۱۰ ساله اپراتوری بندر چابهار به هندی‌ها را امضا نخواهیم کرد، گفت: اجرای این قرارداد هنوز شروع نشده است؛ این قرارداد به صورت B.O.T است به این معنا که در پایان قرارداد ۱۰ ساله، تجهیزات تولید شده در اختیار سازمان بنادر قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تأثیرگذاری تحریم‌ها در فرآیند تولید، انتقال و بهره برداری از تجهیزات بندری از سوی هندی‌ها در بندر چابهار، افزود: هندی‌ها یک قرارداد دیگر هم با چینی‌ها برای احداث تجهیزات بندر چابهار دارند اما چینی‌ها این قرارداد را اجرا نکرده‌اند بنابراین طرف هندی چندان مقصر نیست و شرکت سازنده در ساخت تجهیزات چابهار کوتاهی کرده است.

چینی‌ها هم در بندر گوادر کاری نکرده‌اند؛ بیشتر پروپاگانداست

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به اینکه آیا با توجه به سرمایه گذاری بزرگی که چینی‌ها در بندر گوادر پاکستان داشته‌اند، بهتر نبود ما هم توسعه بندر چابهار را به جای هند، به چینی‌ها می‌دادیم؟ تصریح کرد: اگر بندر گوادر را بررسی کنید، می‌بینید که اتفاق خاصی در این بندر از سوی چینی‌ها رخ نداده و تنها تبلیغات و جوسازی است که در این زمینه انجام می‌شود.

پیگیری‌هایمان از هندی‌ها را بیشتر کرده‌ایم

وی با بیان اینکه باید سرعت توسعه را در چابهار افزایش دهیم، یادآور شد: پیگیری‌های ما از هندی‌ها بیشتر شده اما شرایط خاص تحریم‌ها هستند به خصوص که ما نپذیرفتیم که این تجهیزات در هند ساخته شود و گفتیم باید سازندگان مطرح بین‌المللی این تجهیزات را بسازند به همین دلیل قرارداد را یورویی تدوین کرده‌ایم تا تجهیزات از آلمان و هلند به ایران بیاید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
helptinn

تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

از ما حمایت کنید