| کد خبر: 230698 |

تشریح آخرین وضعیت بندر فریدونکنار به عنوان اولین بندر واگذار شده به بخش خصوصی

عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: مشارکت سازمان بنادر و بخش خصوصى موجب شده تا شاهد ارتقاء وضعیت و عملکرد بنادری باشیم که به بخش خصوصی واگذار شده است.

تین نیوز

عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: مشارکت سازمان بنادر و بخش خصوصى موجب شده تا شاهد ارتقاء وضعیت و عملکرد بنادری باشیم که به بخش خصوصی واگذار شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرهاد منتصر کوهسارى با تاکید بر عزم راسخ سازمان بنادر در ایجاد زیرساخت‌هاى مورد نیاز برای فعالیت بخش خصوصی، اظهار داشت: در هر زمینه‌اى که بخش خصوصی اعلام آمادگى کند، به طور جدی از سوى سازمان بنادر و دریانوردى حمایت‌هاى لازم صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: پس از ابلاغیه مقام معظم رهبری بر سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی و توجه به خصوصی‌سازی، سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی مکلف شدند بخشی از نقش‌ها و وظایف خود را به بخش خصوصی واگذار کنند و شکل‌گیری بنادر خصوصی در کشور نیز بر اساس همین سیاست از اوایل دهه ۸۰ آغاز شد.

بندر فریدونکنار اولین بندر خصوصی ایران است

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در بنادری که به بخش خصوصی واگذار شده، نقش حاکمیتی ایفا می‌کند و بندر فریدونکنار اولین بندر خصوصی ایران و نزدیک‌ترین بندر به تهران است.

وى یادآورشد: در همین راستا بندر فریدونکنار طی یک قرارداد BOT چهل ساله با یک شرکت خصوصى به همراه زیرساخت‌های لازم از جمله ایجاد موج شکن‌ها، اسکله‌ها، بارانداز و محوطه‌ها واگذار شد و در همین ارتباط سازمان بنادر نسبت به تأمین یک دستگاه جرثقیل موبایل ۶۰ تنی، احداث موج شکن‌های شرقی و غربی، انجام لایروبی کانال دسترسی و حوضچه اقدام کرد.

به گفته معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، تاکنون بیش از  ۹۰ هزارتن کالا اعم از کالاهای اساسی و صادراتی تخلیه و بارگیری شده و زمینه اشتغال مستقیم ۲۵۰ نفر و غیرمستقیم ۷۵۰ نفر فراهم شده است.

نرم تخلیه و بارگیری بندر فریدونکنار ارتقاء یافته است

کوهساری در ارتباط با افتتاحیه‌های صورت گرفته اخیر در بندر فریدونکنار، عنوان کرد: باید به نقش برجسته این شرکت خصوصى در توسعه روساخت بندر که شامل احداث انبارهای سرپوشیده، مخازن سوختی، سیلوی غلات، محوطه روباز و همچنین خرید و راه اندازی مکنده غلات و کلنگ زنی یک باب انبار سرپوشیده، احداث ساختمان گمرک و تامین و بکارگیری جرثقیل محوطه‌ای و تجهیزات تخلیه و بارگیری محوطه اشاره کرد.

به گفته وى با ایجاد این زیر ساخت‌ها و رو ساخت‌ها توسط سازمان بنادر و شرکت خصوصى مربوطه به صورت مشترک، نرم تخلیه و بارگیری بندر فریدونکنار ارتقاء یافته و همچنین رضایت صاحبان کالا، شرکت‌های کشتیرانی و تجار به دست آمده است و سبب شده تا شاهد ایجاد اشتغال پایدار باشیم.

گفتنی است، بندر فریدونکنار یکی از بنادر شمال کشور است که به لحاظ گسترش روز افزون مبادلات بازرگانی با کشورهای حاشیه دریای خزر، با اراضی حدود ۶۹ هکتار و با اهداف تجاری در سواحل زیبای مازندران با برخورداری از استعدادهای بسیار خوب و جاذبه‌های بی‌نظیر طبیعی، در۱۰۰ کیلومتری بندر نوشهر تاسیس شده است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، این بندر از طریق جاده های هراز و فیروزکوه به مرکز کشور مرتبط و اهداف چند منظوره به ویژه با اولویت تخلیه و بارگیری غلات و کالاهای عمومی (جنرال کارگو) برای آن در نظر گرفته شده است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.