بازدید سایت : ۹۶۳۲۵

افت ۲۴ درصدی سهم حمل‌ و نقل ریلی در ایران

درحالی که طبق برنامه هفتم توسعه، ایران تا سال ۱۴۰۷ باید ۳۰ درصد از حمل ونقل زمینی خود را به حمل ونقل ریلی اختصاص و توسعه دهد که از سال ۷۶ تاکنون این سهم از ۳۳.۲ درصد به ۹.۵ درصد کاهش یافته است.

افت ۲۴ درصدی سهم حمل‌ و نقل ریلی در ایران
تین نیوز |

درحالی که طبق برنامه هفتم توسعه، ایران تا سال ۱۴۰۷ باید ۳۰ درصد از حمل ونقل زمینی خود را به حمل ونقل ریلی اختصاص و توسعه دهد که از سال ۷۶ تاکنون این سهم از ۳۳.۲ درصد به ۹.۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصاد آنلاین؛ بر اساس برنامه هفتم توسعه، ایران باید تا سال ۱۴۰۷، ۳۰ درصد از حمل ونقل زمینی خود را به حمل ونقل ریلی اختصاص و توسعه دهد درحالی که از سال ۷۶ تاکنون این سهم از ۳۳.۲ درصد به ۹.۵ درصد کاهش یافته است.

آمارها نشان می دهد که سهم بخش حمل و نقل ریلی در جابجایی بار در سال ۱۴۰۱ تنها ۸ درصد بوده، در حالی که حمل و نقل جاده ای سهم ۹۲ درصد را به خود اختصاص داده است.

کارشناسان می گویند: در بخش حمل و نقل جاده ای، تعداد تلفات حوادث رانندگی در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش یافته است. تعداد کشته شدگان حوادث رانندگی در این مدت به ۱۷ هزار و ۷۴۵ نفر رسید که نسبت به ۱۵ هزار و ۴۴۰ نفر در مدت مشابه سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

این آمار نشان می دهد که افزایش سهم حمل و نقل ریلی چه مزایایی برای حفظ جان و مال مردم دارد.

طبق سالنامه آماری راه آهن، کل بار حمل شده ریلی در سال ۹۹ با رقم ۳۶ میلیارد تن کیلومتر در پیک خود قرار گرفت و سپس تا سال ۱۴۰۲ در یک روند نزولی به میزان ۲۰ درصد کاهش یافت.

هدف گذاری جابجایی بار به وزن ۱۵ میلیون تن در پایان برنامه هفتم توسعه درحالیست که در سال گذشته تنها حدود یک دهم این رقم یعنی ۱.۶ میلیون تن بار از طریق راه آهن منتقل شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    به نظرم افت مسافری راه اهن به خاطر مدیریت راه اهن هست اگر راه اهن در خطوط مثل همدان کرمانشاه سنندج طوری که برنامه ریزی می کردند که صبح از هردو طرف و بازگشت ان هم دو طرف بود مسافری بسیاری جذب راه اهن الان در خطوط کرمانشاه و همدان و سنندج هفته ای دو بار است همین عامل نابودی راه اهن وضردهی در بخش ریلی می شود عواملی دیگر از تمیز بودن و از ...