| کد خبر: 225930 |

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با تشریح پیشرفت فیزیکی خط‌آهن 450 کیلومتری شیراز-بوشهر در 10 قطعه، به بودجه 100 میلیارد تومانی این خط‌آهن در سال 1400 اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم از محل بازار سرمایه هم منابعی برای این پروژه حذب شود.

تین نیوز

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با تشریح پیشرفت فیزیکی خط‌آهن 450 کیلومتری شیراز-بوشهر در 10 قطعه، به بودجه 100 میلیارد تومانی این خط‌آهن در سال 1400 اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم از محل بازار سرمایه هم منابعی برای این پروژه حذب شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از برنا، عباس خطیبی، معاون ساخت و توسعه راه‌آهن در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در باره آخرین وضعیت راه‌آهن شیراز ـ بوشهر به عنوان یکی از حلقه‌های مفقوده کریدور ترانزیتی شرق ـ غرب در شبکه ریلی گفت: موظف هستیم که مراکز عمده بار و مبادی ورودی و خروجی کشور را طبق بندهای 24 و 25 سیاست‌های کلی قانون برنامه ششم به شبکه ریلی متصل کنیم.

او ادامه داد: در همین راستا عملیات اجرایی راه‌آهن شیراز ـ بوشهر به عنوان یکی از پروژه‌های اولویت‌دار از سنوات قبل آغاز شد، این پروژه در مدت زمانی دچار وقفه شد، اما از دو سال گذشته تاکنون با هماهنگی مسؤولان استان‌های فارس و بوشهر و با توجه به اعتباراتی که اختصاص یافت، اجرای این پروژه سرعت گرفت.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با تأکید بر اینکه خط آهن شیراز ـ بوشهر یکی از چندین پروژه ریلی با اولویت کشور است، گفت: پروژه از نظر پیشرفت وضعیت خوبی دارد، از نظر ابنیه فنی، خاکبرداری، تونل و پل‌های خاص رشد مسیر، مناسب ارزیابی می‌شود.

خطیبی با اشاره به ارزیابی منظم فعالیت‌های اجرایی در این پروژه، بیان کرد: در سال جاری این پروژه 55 میلیارد تومان اعتبار داشت، اما با مساعدت‌هایی که صورت گرفت تا امروز 85 میلیارد تومان به این پروژه تخصیص یافته است و در سال آینده برای بودجه سال 1400 مبلغ 100 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: امیدواریم منابع بعدی پروژه به سرعت تأمین شود تا احداث این خط ریلی سرعت بیشتری بگیرد.

 

جزئیات احداث پل و تونل در سخت‌ترین قطعه راه‌آهن شیراز-بوشهر

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور طول کل پروژه راه‌آهن شیراز-بوشهر را 450 کیلومتر عنوان کرد و گفت: ‌دو قطعه مشکل این مسیر ریلی از نظر وضعیت توپوگرافی و عملیات عمرانی، در استان بوشهر به طول ‌25 کیلومتر، به مناقصه رفت، پیمانکار جذب شد و عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

خطیبی اظهار کرد: این 25 کیلومتر با توجه به تعداد پل و تونل‌ها ویژه است، در این قطعه مسیر‌ 5.5 کیلومتر پل و تونل وجود دارد و مسیر شرایط توپوگرافی بسیار سختی را دارد؛ این قطعه پروژه 10 تونل و 9 دستگاه پل خاص دارد که موجب شده است که این 25 کیلومتر از اهمیت خاصی برخوردار باشد.

او اضافه کرد: این پروژه به 11 قطعه تقسیم شده است، از این 11 قطعه 2 قطعه از سمت شیراز به طول 100 کیلومتر، 50 درصد در زیرسازی پیشرفت فیزیکی دارد و از سمت بوشهر نیز قطعه 11 که به بوشهر متصل می‌شود، به طول 40 کیلومتر حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: قطعات 10 الف و 10 ب این پروژه 25 کیلومتر طول دارد که برای این قطعات هم کارگاه تشکیل شده و عملیات در حال اجرا است.

هدف‌گذاری تأمین مالی راه‌آهن شیراز-بوشهر از‌ محل بازار سرمایه و ماده 56

خطیبی اظهار کرد: قطعات 1 و 2 این مسیر به مناقصه رفته است، باقیمانده عملیات قطعات 1 و 2 در استان فارس به مناقصه رفت و وزارت راه و شهرسازی از طریق بازار سرمایه موضوع را دنبال می‌کند.

او افزود: همزمان ‌استانداران هر دو استان فارس و بوشهر موضوع تأمین مالی پروژه را از محل ماده 56‌ دنبال می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند تا بتوانیم منابع مالی از این محل هم به پروژه اختصاص یابد تا منابع پایدار و قابل اتکاء نهایی را داشته باشیم البته فعلا این پروژه از محل منابع عمومی تأمین مالی دارد.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اضافه کرد: در صورت تأمین منابع بیشتر مالی برای پروژه از محل منابع عمومی و دیگر منابع، امیدواریم بتوانیم قطعات دیگر را به سرعت در دستورکار قرار دهیم.

خطیبی درباره زمان تکمیل خط‌آهن شیراز-بوشهر اظهار داشت: این موضوع بسته به شرایط مالی دارد، در صورت تأمین منابع، اجرای پروژه سرعت می‌گیرد.

او افزود: با توجه به اعتبارات سنگینی که برای پروژه نیاز است نمی‌توان زمان دقیقی را برای افتتاح آن اعلام کرد، اما اگر منابع مالی تأمین شود، قطعات به سرعت قطعات مسیر به مناقصه می‌رود و برای هر کدام زمان‌بندی مشخصی تعیین و اعلام می‌شود.

وارت راه تأمین مالی راه‌آهن شیراز-بوشهر و راه‌آهن گرگان-مشهد را از بازار سرمایه دنبال می‌کند

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار کرد: موضوع تأمین مالی از محل بازار سرمایه برای کلان پروژه تعریف شده است، اگر همه قطعات پروژه به اجرا برود و کار اجرایی در همه قطعات انجام شود، در برنامه‌های جدی وزارت راه و شهرسازی قرار دارد که این پروژه را در قالب بازار سرمایه دنبال کنند.

خطیبی اظهار کرد: راه‌آهن شیراز ـ بوشهر و راه‌آهن گرگان ـ مشهد دو طرح ریلی است که در دستور کار داریم‌ در قالب بازار سرمایه دنبال شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
helptinn

تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

از ما حمایت کنید