| کد خبر: 188263 |

راه‌‌آهن سریع‌السیر تهران ـ اصفهان ۲۶ میلیون یوآن ارز دولتی گرفت.

تین‌نیوز | 

 از فروردین‌ ۹۷ تاکنون راه‌‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان ۲۶ میلیون و ۹۳ هزار و ۳۶۱ یوآن چین و شرکت آزادراه تهران ـ شمال ۲۳ هزار یورو ارز دولتی گرفته‌اند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، پس از نوسانات ارزی، بسیاری از شرکت‌های واردکننده‌، از دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کردند که به تازگی شرکت‌ها، نهادهای عمومی و دستگاه‌های دولتی دریافت کننده این ارز‌های دولتی از سوی بانک مرکزی معرفی شده‌اند.

این آمار مربوط به فروردین‌ماه ۹۷ تاکنون است، اما مشکلی که این آمار بانک مرکزی دارد این است که مشخص نکرده است که این ارزهای پرداختی در چه تاریخی پرداخت شده است.

به هر حال از اوایل پرداخت ارز دولتی، این مدل ارز به همه وارد کننده‌ها اختصاص می‌یافت، اما به تدریج حذف شد و از اواسط سال گذشته، اختصاص ارز به دو گروه وارد کننده انجام شد که به گروه دوم ارز نیمایی و گروه اول که کالای اساسی بود، ارز دولتی اختصاص یافت.‌

شرکت آزادراه تهران-شمال در این مدت ۲۳۰۰۴.۹۲ یورو ارز دولتی برای واردات دریافت کرده است.

همچنین شرکت جاده‌سازی آبادراهان پارس به عنوان یکی از پیمانکاران اصلی وزارت راه و شهرسازی در ۱۴ ماه اخیر، ۱۸۷۳۸.۶۱ یورو ارز دولتی دریافت کرده است.

اختصاص ارز دولتی به راه‌‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان

در ۱۴ ماه اخیر شرکت راه‌‌آهن جمهوری اسلامی ایران‌ ۸۴۷ میلیون و ۴۵ هزار و ۹۴۵ روپیه هند در قالب ارز دولتی دریافت کرده است.

همچنین برای احداث راه‌‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان نیز دولت در ۱۴ ماه اخیر ۲۶ میلیون و ۹۳ هزار و ۳۶۱ یوآن چین در قالب ارز دولتی اختصاص داده است.

این در حالی است که پیشرفت فعالی قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان در حال حاضر بسیار ناچیز و کمتر از ۵ درصد است.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان 0 0

    سلام. باید بدنبال حذف ارز دولتی بود.این ارز به هر جا که داده شده نه تنها به کاهش قیمت منجر نشده بلکه در اکثر موارد رانت و فساد به همراه داشته. با این ارز پاشی ها ، به خلق سلاطین ریل و واگن و لکوموتیو کمک خواهیم زد.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین