بازدید سایت : ۳۸۷۱۳
| کد خبر ۳۰۱۲۶۸
کپی شد

◄ سازمان تامین اجتماعی آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور را اصلاح می کند/ شانس رانندگان کامیون کمتر می شود یا بیشتر؟

اظهارات مسئولان سازمان تامین اجتماعی نشان می دهد این سازمان نه تنها تصمیمی برای افزایش شمار مشاغل سخت و زیان آور ندارد بلکه در پی انجام اصلاحاتی در مورد مشاغل سخت و زیان آور فعلی است.

سازمان تامین اجتماعی آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور را اصلاح می کند/ شانس رانندگان کامیون کمتر می شود یا بیشتر؟
تین نیوز |

با وجود همه وعده هایی که برخی مسئولان  دولتی و صنفی و حتی رسانه ها در مورد  امکان قرارگیری شغل  رانندگی در زمره مشاغل سخت و زیان آور مطرح کرده اند، اظهارات  مسئولان سازمان تامین اجتماعی نشان می دهد این سازمان نه تنها تصمیمی  برای افزایش شمار مشاغل سخت و زیان آور ندارد بلکه  قصد دارد اصلاحاتی نیز در مورد آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور  انجام دهد.

به گزارش تین نیوز ،    از جمله اظهاراتی که نشان می دهد رانندگان ناوگان عمومی نباید دلشان را به وعده ها خوش کنند،  سخنان مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در تاریخ  ۲۰ خرداد است که گفت:  در حال حاضر، افراد می توانند در مشاغل سخت و زیان آور در سنین پایین، حتی ۳۶ سالگی، بازنشسته شوند.

بیشتر بخوانید:

راهکار رانندگان کامیون برای افزایش بهره وری کامیون ها؛ دریافت بار برگشتی و کاهش تردد یکسر خالی

مصطفی سالاری افزود:  اصلاح آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور با مشارکت نمایندگان کارگران، کارفرمایان، وزارت بهداشت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی تدوین شده است.

این اظهارات در حالی مطرح شد که در همان خرداد ماه و در یک جلسه در اتاق بازرگانی  تصمیم بر این گرفته شد که برخی مشاغل حتی مشاغل معدنی از زمره مشاغل سخت و زیان آور خارج شوند و تغییراتی در دبیرخانه مشاغل سخت و زیان آور  به نفع تامین اجتماعی و کارفرمایان صورت پذیرد و بدین ترتیب  بازنشستگی پیش از موعد برای کارگران مشاغل سخت، دشوارتر گردد.

این موضوع نشان می دهد سازمان تامین اجتماعی به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی خود نه تنها به دنبال افزایش عناوین شغلی سخت و زیان آور نیست، بلکه حتی در پی  آن است که برخی مشاغلی که اکنون سخت و زیان آور شناخته می شوند را نیز از فهرست مشاغل مورد نظر حذف کند که این کار هم قرار است در قالب اصلاح آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور صورت پذیرد.

در عین حال بررسی ها نشان می دهد در یک سال اخیر افرادی به عنوان مشاعل سخت و زیان آور پیش از موعود بازنشسته شده اند، به دلیل این که نتوانسته اند از مزایای کامل بازنشستگی برخوردار شوند، ترجیح داده اند دوباره جذب بازار کار شوند.

همه  اینها نشان می دهد بهتر است رانندگان بدون توجه به وعده های مطرح شده  در مورد سخت و زیان آور شناخته شدن شغل رانندگی، شرایط کاری خود را به گونه ای  بهبود دهند که دچار زیان  و آسیب های جسمی و روحی کمتری شده تا بتوانند در زمان مقرر با سلامتی لازم بازنشسته شوند و دلشان را به وعده های طرح شده در رسانه ها خوش نکنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.

  • زینال پاسخ

    کدوم حرف اینا درست درآمد اینا فقط متخصص دروغ پردازی و سرکار گذاشتن مردم هستند تا دلت بخواد در زمان‌های بحران وعده میدن بعد وقتی خرشون از پل گذشت می‌زنن زیر میز بابا مسخره کردن مردم و اینا تا دیدن اعتصاب راننده‌ها یکم شل شد دوباره دروغا رو شروع کردن خلف وعده‌ها رو شروع کردند اینا هزار سال دیگه ما راننده‌ها رو جز مشاغل سخت محاسبه نمی‌کنند اینا سیاستشون زدن جیب راننده‌هاست و نهایتاً راننده در جاده‌ها باید بمیره و له بشه سازمان فقط پول می‌خواد ازمان فقط پول می‌خواد متوجه باشید