| کد خبر: 267159 |

بی‌ توجهی ۱۸ ساله به منطقه ویژه اقتصادی کاشان!

منطقه ویژه اقتصادی کاشان تشنه توجه مسئولان بوده به نحوی که پتانسیل های منطقه کاشان با فعالیت منطقه ویژه اقتصادی شکوفا می شود.

تین نیوز

منطقه ویژه اقتصادی کاشان تشنه توجه مسئولان بوده به نحوی که پتانسیل های منطقه کاشان با فعالیت منطقه ویژه اقتصادی شکوفا می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهدی محسنی ضمن اشاره به پیش بینی راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی در کاشان اظهار داشت: شروع به اخذ مجوزهای لازم منطقه ویژه اقتصادی کاشان از سال 86 بود و در این سال ها متاسفانه به دلیل آنکه مسئول مربوطه و مشخصی نداشت، پیشرفت محسوسی نداشت. 

وی ضمن اشاره به واگذاری منطقه ویژه اقتصادی کاشان به شرکت ایمیدرو افزود: پس از این واگذاری اقداماتی نظیر دیوارکشی و برخی اقدامات دیگر نیز برای راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی شهرستان کاشان صورت پذیرفت. 

مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی شهرستان کاشان ابراز داشت: در مناطق ویژه اقتصادی معافیت های مالیاتی و گمرکی ویژه ای را به واحدهای مستقر در این مناطق در نظر گرفته اند و این موضوع برای تولیدکنندگان می تواند مزیت ویژه ای محسوب شود. 

وی با بیان اینکه هر شهری منطقه ویژه اقتصادی ندارد و کاشان به دلیل پتانسیل بالای آن در حوزه تولید از این منطقه برخوردار است، گفت: در این شرایط تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی برای استقرار در منطقه ویژه اقتصادی به دلیل مزایای آن با یکدیگر رقابت می کنند. 

محسنی تصریح کرد: کاشان شهر کار محسوب می شود و نیروی کار زیادی در آن مشغول به کار است اما فارغ التحصیلان دانشگاهی در این منطقه به دلیل شرایط منطقه مشغول به کار نیستند و برای کار مجبور هستند تا به سایر استان ها و یا شهرستان های همجوار بروند. 

وی تاکید کرد: این موضوع می تواند یک حُسن برای کاشان محسوب شود؛ یکی دیگر از موضوعات حوزه حمل نقل است به نحوی که به فرض مثال کاشان یک فرودگاه دارد که در حال حاضر فعال نیست و با احداث منطقه ویژه اقتصادی می توان این پتانسیل را فعال کرد. 

مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی شهرستان کاشان افزود: ما مسئولانی نداشتیم که به شایستگی پیگیر امور منطقه ویژه اقتصادی باشند در حالی که باید امور پیگیری شود. 

وی با بیان اینکه موضوعاتی درباره واگذاری منطقه ویژه اقتصادی به شرکت شهرک های صنعتی به گوش می رسد، گفت: شرکت شهرک های صنعتی خود دغدغه و چالش هایی دارد و از این رو تحقق این موضوع باعث می شود که مسائل و موضوعات مرتبط با منطقه ویژه اقتصادی نیز دچار چالش شود و پیشرفت امورات با مشکلاتی رو به رو شود. 

محسنی تاکید کرد: بالغ بر یک هزار و 100 میلیارد تومان منطقه ویژه اقتصادی برای آن اعتبار در نظر گرفته شده که این اعتبارات به صورت سالیانه و بنا به بودجه بخشی از آن اختصاص پیدا می کند و پیشرفت منطقه ویژه اقتصادی نیاز به پیگیری مسئولان دارد. 

وی با بیان اینکه بیش از 100 میلیارد تومان از این اعتبار تاکنون تخصیص داده شده است، تصریح کرد: خوشبختانه با تخصیص این اعتبارات اقدامات خوبی صورت گرفته است که با پیگیری می توان سرعت تکمیل اقدامات را افزایش داد. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

نظرسنجی
آیا جلسات اخیر مدیرعامل راه آهن با مدیران شرکت‌های مالک لوکوموتیو و واگن و تأکید ایشان بر حمایت از بخش خصوصی، تا کنون در بهبود وضعیت این شرکت ها مؤثر بوده است؟