ساخت جاده خودکار در ژاپن/ نقش راننده کامیون کمرنگ می شود؟
در کشور ژاپن جاده های خودکار ساخته می شود.این خبر است که اخیرا از سوی مقامات ژاپن منتشر شده است.
در کشور ژاپن جاده های خودکار ساخته می شود.این خبر است که اخیرا از سوی مقامات ژاپن منتشر شده است.
به گزارش تین نیوز به نقل از شبکه های اجتماعی، یوری اندو، یکی از مقامات ارشد وزارت حمل و نقل ژاپن که بر این پروژه نظارت دارد، در این مورد گفته است که این جاده به کاهش انتشار کربن نیز کمک خواهد کرد.
اندو به آسوشیتدپرس گفت: «ما باید در نحوه برخورد با جاده ها نوآور باشیم. مفهوم کلیدی جاده جریان خودکار بار، ایجاد فضاهای اختصاصی در شبکه جاده ای برای لجستیک، با استفاده از یک سیستم حمل و نقل خودکار و بدون سرنشین 24 ساعته است.
یک ویدیوی گرافیکی رایانه ای که توسط دولت در ماه گذشته منتشر شد، قابهای بزرگ روی پالت ها را نشان می دهد - که هر کدام می توانند تا یک تن محصول را تحمل کنند - در حال حرکت در امتداد یک «جاده جریان خودکار» در وسط یک بزرگراه، با وسایل نقلیه در مقابل آن حرکت می کنند.
جهت ها در هر دو طرف لیفتراک های خودکار اقلام را به عنوان بخشی از شبکه ای که فرودگاه ها، راه آهن ها و بنادر را به هم متصل می کند، در کانتینرها بار می کنند.
قرار است اجرای آزمایشی در سال 2027 یا اوایل سال 2028 آغاز شود و جاده در اواسط دهه آینده به طور کامل به بهره برداری برسد. در حالی که هیچ تخمین رسمی منتشر نشده است، روزنامه Yomiuri Shimbun گفت جاده ای که توکیو و اوزاکا را به هم متصل می کند با توجه به تعداد زیادی تونل که مورد نیاز است، ممکن است تا 3.7 تریلیون ین (18.6 میلیارد پوند) هزینه داشته باشد.
اگر پروژه موفقیت آمیز باشد، می توان آن را به بخش های دیگر ژاپن گسترش داد. اما انسان ها به کلی از این صحنه خارج نخواهند شد - آنها همچنان باید تا زمان معرفی احتمالی وسایل نقلیه بدون راننده، تحویل درب به درب انجام دهند.
یومیوری گفت که این وزارتخانه تخمین می زند که بزرگراه های لجستیکی می توانند کار 25000 راننده کامیون را در روز انجام دهند.
انتظار می رود کمبود رانندگان کامیون، که حدود 90 درصد محموله های بار ژاپن را حمل می کنند، پس از معرفی قانونی در سال جاری برای محدود کردن اضافه کاری آنها در تلاش برای رسیدگی به کار بیش از حد و کاهش تعداد تصادفات، افزایش یابد.
در حالی که برخی از تغییر در ساعات طولانی و شرایط کاری دشوار استقبال کرده اند، "مشکل 2024" یک شکاف جدی در نیروی کار لجستیک ایجاد می کند. بر اساس برآوردهای دولت، اگر این روند ادامه یابد، ظرفیت حمل و نقل کشور تا پایان دهه حاضر 34 درصد کاهش خواهد یافت. درحالیکه تقاضا برای تحویل بار در ژاپن در طول شیوع بیماری کووید19 افزایش یافت. آمارهای منتشره از سوی دولت نشان می دهد که کاربران متقاضی خدمات تحویل بار از حدود 40 درصد خانوارها به 60 درصد افزایش یافته اند.