| کد خبر: 186910 |

یک کارشناس صنعت هوایی مطرح کرد:

◄ خرید ایرباس 319 توسط ایران‌ایر چقدر عقلانی است؟

حدوداً یک ماه و نیم است یک تیم فنی زیر نظر مدیر کل مهندسی و تعمیرات آن هم با استفاده از امکانات کارگاه‌های هما و حتی هرینه سوخت و تعمیر و تست قطعات، مشغول آماده‌سازی یک فروند از این هواپیما‌ها است که البته هنوز موفق به تست فلایت آن نشده‌اند.

تین نیوز

یک کارشناس هوانوردی در مطلبی با عنوان «درباره هواپیماهای A319 تهران ایر » بیشتر بدانیم، به تشریح وضعیت این هواپیماها و اقداماتی که شرکت ایران ایر تاکنون برای خرید آنها انجام داد، توضیح داد.

به گزارش تین نیوز، محمد قربانی در مطلبی که در شبکه های اجتماعی منتشر کرد، نوشت: مدت یک سال و نیم است که  2 فروند از این هواپیماها هم اکنون در فرودگاه یزد و سه فروند در فرودگاه مشهد زمین گیر بوده و به تدریج از STORAGE خارج خواهند شد و ایران ایر جهت آماده سازی و سپس خرید هواپیماهای فوق این همه امکانات و پرسنل فنی به مشهد می فرستد.

این فعال بازنشسته هوانوردی در مورد آماده سازی یک فروند از هواپیماهای ذکر شده، جهت تست فلایت توسط تیم فنی هما، تاکید کرد: حدوداً یک ماه و نیم است یک تیم فنی زیر نظر مدیر کل مهندسی و تعمیرات آن هم با استفاده از امکانات کارگاه های هما و حتی هرینه سوخت و تعمیر و تست قطعات، مشغول آماده سازی یک فروند از این هواپیما ها است که البته هنوز موفق به تست فلایت آن نشده اند.

وی اظهار کرد: مدت بیش از یک ماه است که تیم تعمیرات مهندسی تعمیرات هما در مشهد به اسم آماده سازی هواپیما برای پرواز عملاً دارد با هزینه هما چک های معوقه هواپیماها را با ابزار و نفرات هما انجام می دهد تا درنهایت هواپیماها تست فلایت بروند و اجازه پرواز بگیرند که این عمل مرسوم نیست.

قربانی با تاکید بر این که شائبه هایی در این زمینه وجود دارد، خاطرنشان کرد: هزینه سفر، هتل، حق ماموریت، خودرو، خوراک ، هزینه اقلام مصرفی و غیره از کدام محل تامین می شود؟ آیا هما مجاز است برای هواپیمای شرکت دیگر هزینه کند؟ یقیناً خیر،  پس چه انفاقی دارد خارج از قرارداد و بیرون قرارداد رخ می دهد؟

به گزارش تین نیوز، وی با اظهار امیدواری نسبت به این که خرید ایرباس های 319 کنسل شود تا شرکت ایران ایر بیشتر از این به معضلات جدید گرفتار نشود، گفت: در صورت پافشاری بر این قرارداد ترکمن چایی حتماً قوه قضائبه به موضوع ورود خواهد کرد.

به گفته وی آخرین مبلغ تمام شده که هما باید برای این هواپیماها که به زعم او اسقاطی است، بپردازد (سه فروند) حدود 60 میلیون دلار خواهد بود.

*تین نیوز تاکید دارد که اطلاعات فوق غیررسمی بوده و از سوی کارشناسان و یا مدیران شرکت ها تایید نشده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • داریوش 2 0

    فارغ از درستی یا نادرستی مطلب در شان سایت خبری معتبر نیست که نقل قولهای غیررسمی آنهم در شبکه های اجتماعی رو منتشر کنه.

  • داریوش 0 0

    مدیریت این شرکت سالهاست غیر عقلانی است فاجعه مدیریت قبلی هم هنوز در یادها باقیست خصوصا سانحه دلخراش سقوط در ارومیه.