◄ قطعه ۳ آزادراه تهران شمال ۱۲۰ همت منابع مالی نیاز دارد
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه از ۱۲۰ همت منابع مالی برای ساخت قطعه ۳ آزادراه تهران-شمال خبر داد و گفت: سرمایه گذاران به دنبال دریافت عوارض به صورت دستی هستند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه از ۱۲۰ همت منابع مالی برای ساخت قطعه ۳ آزادراه تهران شمال خبر داد و گفت: سرمایه گذاران به دنبال دریافت عوارض به صورت دستی هستند.
به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، هوشنگ بازوند با بیان این که ساخت قطعه 3 به طول حدود 52 کیلومتر آزادراه تهران شمال چند مشکل جدی دارد که باید آنها را حل و فصل کنیم، گفت: یکی از مشکلات منابع مالی حدود 120 هزار میلیارد تومانی است که برای ساخت این قطعه نیاز است.
وی افزود: دو واریانت برای این قطعه به سازمان حفاظت محیط زیست معرفی شده و تاکنون 14 جلسه در این خصوص برگزار شده است. قرار است حداکثر ظرف یک ماه آینده نظر نهایی سازمان محیط زیست درباره این واریانت ها به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور اعلام شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، گفت:با تأیید هر یک از این گزینه ها، عملیات اجرایی 8 کیلومتر از مسیر آغاز خواهد شد که از سیاه بیشه تا ولی آباد امتداد دارد.
بازوند بیان کرد: با توجه به این که از مرزن آباد تا دزدبن در حال چهارخطه شدن است، در صورت اجرایی شدن این 8 کیلومتری طی 3 سال، تمام نگرانی های مربوط به ترافیک برطرف خواهد شد.
وی همچنین با بیان این که عوارض عبور در برخی آزادراه 10 تا 15 هزار تومان است، گفت: این دیگر رقمی نیست. به سرمایه گذاری می گوییم با دریافت عوارض باید آزادراه را تعمیر و نگهداری کند. سرمایه گذار می گوید عوارض دریافتی پاسخگوی این کار نیست.
وی بیان کرد: به دنبال آن هستیم تا بتوانیم از مجلس مصوبه ای را در سال آینده بگیریم تا حداقل قیر رایگان را به سرمایه گذاران کمک کنیم. همچنین می خواهیم به سرمایه گذاران زمین واگذار کنیم.

وی با اشاره به این که از سوی دیگر پرداخت عوارض به صورت الکترونیکی که اگرچه کار بسیار خوبی است، اما خیلی ها آنرا پرداخت نمی کنند. ماهانه تنها حدود 35 درصد عوارض دریافت می شود، سرمایه گذاران هم با گلایه از این رویه، به دنبال آن هستند که مجدداً عوارض عبور از آزادراه را به صورت دستی دریافت کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: کسانیکه از آزادراه ها عبور می کنند، می توانند تا زمانی که خودرو را نفروشند، عوارض را پرداخت نکنند. در زمان حاضر حدود 3500 میلیارد تومان از عوارض آزادراه پرداخت نشده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه درباره کریدور «دریا تا دریا» نیز گفت: این کریدور از رشته کوه های البرز و زاگرس عبور می کند و یکی از مهم ترین پروژه های زیرساختی کشور است. این طرح در اولویت وزارت راه قرار دارد و امسال اجرای آن از قم آغاز شده است؛ به زودی نیز عملیات اجرایی در شازند و اراک شروع خواهد شد.
بازوند تصریح کرد: تکمیل این کریدور نقش مهمی در صرفه جویی انرژی دارد و سالانه حدود 900 میلیون لیتر انواع سوخت (200 میلیون لیتر بنزین و 700 میلیون لیتر گازوئیل) در مصرف کشور کاهش می دهد؛ به این ترتیب، در مجموع 10 درصد صرفه جویی سالانه در مصرف سوخت ایجاد می شود.
با توجه به آمار مصرف روزانه بنزین در ایران حدود 140 میلیون لیتر در روز و گازوئیل هم 120 میلیون لیتر در روز هست (آمار سال 1403) در بهترین حالت 900 میلیون لیتر مصرف یک هفته کشور هم نمیشه ، چطور 10% مصرف سالانه کم میشه؟ سال شده 70 روز؟
بدترین گره ترافیکی جاده چالوس.مرزن آبادهس که همیشه قفل میشه
یکسال هزینه سازمان های به اصطلاح فرهنگی را ندهید قطعه سوم آزاد راه تهران شمال بعد از بیست سال تکمیل خواهد شد.
آقا شما که پول نداشتین غلط کردین لقمه گنده تر از دهنتون برداشتین که حالا دهنتون اینجوری جر بخوره.
ایران همش تهران نيست. که برای خوش گذرانی و رفتن به شمال آن همه بودجه صرف شکافتن دل کوه ها و نابودی منابع طبیعی و اکوسیستم مناطق بی نظیر می شويد. وزیر و نماینده و مسئولان استان خراسان رضوی بفکر تکمیل جاده ترانزیتی بسیار مهم مشهد- سرخس باشند ، که بعد از ۲۰ سال هنوز ۵۰ در صد پیشرفت نداشته. اگر چه از ابتدا طراحی آن اشتباه بود.
اشتباه اینه که پروژه به ۴ قطعه تقسیم شده ولی هر ۴قطعه همزمان شروع نشد و باهم هم تموم نمیشه سیاه بیشه شده قیف و ترافیک سنگین تازه بعد سی سال که مشاورین مختلف نظر دادن هنوز دنبال اخذ مجوز سازمان محیطزیست هستن خیلی خنده داره
نوش جان بنیاد مستضعفان
بیش از سی سال است که این پروژه شده نون دونی بنیاد مستضعفان پس مطمئن باشید حالا حالاها تمام نمی شود