◄ افتتاح قاز یک جاده الموت به تنکابن در تابستان 1404؛ روزشمار رهایی از عذاب ترافیک جاده چالوس به کار افتاد؟!
مشتاقان سفر به شمال در انتظار گشایش جاده الموت به تنکابن به عنوان مسیر جدید مسافرت به سواحل خزر هستند و اگر وعدههای مسئولان محقق شود، در ماه پایانی تابستان 1404 فاز اول این جاده که اکنون 95 درصد پیشرفت دارد، افتتاح خواهد شد.

خیل انبوه مسافران مشتاق به سفر به شمال کشور بی صبرانه در انتظار گشایش جاده الموت به تنکابن به عنوان مسیر جدید مسافرت به سواحل خزر هستند و اگر وعده های مسئولان محقق شود، در ماه پایانی تابستان 1404 - کمتر از دو ماه دیگر - فاز اول این جاده که اکنون 95 درصد پیشرفت دارد، افتتاح خواهد شد.
خبرهای پربازدید امروز را بخوانید:
◄ بنزین مخلوط با آب خودرو پزشکیان و محافظانش را از کار انداخت!
فاز 1 جاده الموت به تنکابن نزدیک به ایستگاه پایانی و افتتاح است
پروژه ساخت جاده الموت به تنکابن که سال ها به عنوان یکی از مسیرهای جایگزین راهبردی برای کاهش بار ترافیکی محورهای شمال مطرح بوده، حالا با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی در آستانه بهره برداری قرار دارد. اما تکمیل این پروژه در زمان وعده داده شده مشروط به تأمین اعتبارات باقیمانده است.
به گفته مسئولان، برای اتمام عملیات باقیمانده شامل آسفالت ریزی، ایمن سازی و نصب تابلوهای مسیر، حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نهایی مورد نیاز است. هرچند در ماه های اخیر بخشی از این منابع تأمین شده، اما ادامه روند اجرایی پروژه به تزریق کامل منابع مالی وابسته است.
مسئولان وزارت راه با بیان اینکه تجهیزات و نیروهای اجرایی در بخش های مختلف مسیر فعال هستند، ابراز امیدواری کرده است که در صورت تأمین منابع مالی طی تابستان، افتتاح جاده الموت به تنکابن در شهریور ۱۴۰۴ عملیاتی خواهد شد. همچنین پروژه قزوین–رحیم آباد–کلاچای نیز در مرحله پایانی بخش های زیرساختی قرار دارد، اما زمان دقیق بهره برداری از آن به وضعیت تخصیص اعتبار در سال آینده وابسته است.
مزایای جاده الموت به تنکابن برای مسافران و ساکنان شمال
بدون شک، جاده الموت به تنکابن مزایای متعددی دارد که مهم ترین آن کاهش بار ترافیکی از روی جاده چالوس است؛ مسیری که به ویژه در تعطیلات رسمی و ایام تابستان تبدیل به یکی از شلوغ ترین محورهای کشور می شود. این جاده با کاهش قابل توجه زمان سفر و افزایش ایمنی، یکی از مسیرهای ایده آل برای دسترسی به مازندران خواهد بود.
علاوه بر این، احداث این جاده امکان توسعه متوازن تر را در مناطق کمتر توسعه یافته مانند الموت و روستاهای مسیر فراهم می کند و می تواند سبب رونق گردشگری و اشتغال در این مناطق شود. مسیر کوهستانی و چشم اندازهای طبیعی بکر آن نیز پتانسیل جذب گردشگران را بالا برده و به خودی خود به یک جاذبه گردشگری تبدیل خواهد شد.
افتتاح جاده جدید شمال گامی راهبردی در توسعه زیرساخت های سفر
در نگاه کلان، بهره برداری از جاده الموت به تنکابن نه تنها یک دستاورد مهم عمرانی است بلکه اقدامی مؤثر برای بهبود ارتباط میان استان های قزوین، مازندران و گیلان نیز محسوب می شود. این مسیر علاوه بر کاهش ترافیک جاده های سنتی، می تواند سبب افزایش ایمنی سفر، کاهش مصرف سوخت، و توزیع یکنواخت تر بار ترافیکی در محورهای مواصلاتی منتهی به شمال کشور شود.
با افتتاح این مسیر، هم دسترسی مسافران به سواحل شمالی سریع تر و آسان تر خواهد شد و هم امکان توسعه خدمات لجستیکی و گردشگری در منطقه فراهم می گردد. البته همه این اهداف مشروط به تأمین اعتبارات لازم در کوتاه ترین زمان ممکن است؛ چرا که بدون منابع مالی، این پروژه حتی با پیشرفت ۹۵ درصدی نیز ممکن است از برنامه زمان بندی عقب بماند.
با در نظر گرفتن پیشرفت بالای پروژه، وجود اراده در بین مسئولان، و اهمیت بالای جاده الموت به تنکابن برای مردم و شبکه حمل ونقل کشور، چشم ها به تأمین ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار باقی مانده دوخته شده است. اگر این منابع در زمان مناسب تأمین شود، تابستان ۱۴۰۴ می تواند سرآغاز فصل جدیدی از سفرهای آسان تر و کم ترافیک تر به شمال کشور و سواحل خزر باشد.
انتهای پیام
متاسفانه با افتتاح این جاده طبیعت الموت تا تنکابن نابود خواهد شد
تا پنج سال دیگه هم آماده نمیشه
طبیعت رو نابود میکنیم بعد میگیم چرا سیل میاد؟ چرا بارندگی کمه؟ و چرا...
یعنی اگر هزاران ماشین هر روز از جادع رشت برن و سه ساعت بیشتر بنزین مصرف کنند و ....، طبیعت نابود نمیشه؟ با این استدلال جاده رشت قزوین هم نباید اتوبان میشف و اصلا نباید ایجاد میشد!!
در هر پروژه منافع و مضار مطرحه! مهم غلبه منافع بر مضار هست!
با سلام و احترام
ضمن خسته نباشی به همه عوامل اجرایی / امیدارم که ادامه این جاده از روستای باغدشت تا تنکابن هم به نحو احسن درست شود . با تشکر
سلام واقعا در حال افتتاح هست بنده ویلا تنکابن دارم کلی مسیرم کمتر می شود خیلی هم عالی
درست خبر را بخون، فقط فاز یک آن افتتاح می شود!! چند فاز دیگر پروژه دارد
یعنی میخای بگی ویلا داری شمال؟
والا اون جاده که من رفتم و دیدم تا ۱۰ سال آینده که هیچ تا ۳۰ سال آینده هم درست نمیشه
لطفا درست اطلاع رسانی کنید. فقط بخش اول جاده که از قزوین به الموت است تکمیل پیشود و جاده الموت به تنکابن حداقل تا ۵ سال آینده افتتاح نخواهد شد.
پس از ورود به شهر باید ۵ تونل از بالا وناش به زیر کوههای بین دو هزار و سه هزار عبور و از منطقه بالای قاضی محله وارد جاده سه هزار شود.
از ۵ تونل هنوز ۲ تونل اصلی و بزرگ شروع به حفاری نشده و زمانبر و هزینه بر است.
توضیح اینکه فعلا جاده قدیمی از مسیر گرمارودی به پیچ بن و گردنه سلج انبار به مران و کلام لات و یوجین و قاضی محله با ۲۷ کیلومتر خاکی متص است و در فصل پاییز و زمستان بسته میشود
در خبر گفته شده فاز یک افتتاح می شود!! شما هم درست نمی خونی! چرا؟
انشاالله شاید شاید ۳۰ سال دیگه افتتاح بشه چون کشور ما مسؤلین خوبی داره
سلام البت باید توجه داشت که بار ترافیک تهران به قزوین و برعکسش زیاد خواهد شد چرا که قزوین شاهراه استانهای گیلان آذربایجان شرقی و غرب قزوین کردستان اردبیل همدان و غیره بوده و با آضافه شدن مسافران جدید از وضعیت فعلی که معمولا تا هشتگرد و گاها آبک ترافیک سنگین هست بدتر خواهد شد
سلام
هم تیتر غلط انداز است و هم مزایای مطرح شده برای جاده ای که معلوم نیست که کی این مزایا حاصل می شود .
فقط و فقط به دنبال جلب توجه هستید و بس ،
اگر فاز یک به بهره برداری برسد ، اگر بودجه تامین شود ، این فاز چه مزایایی دارد؟
پس ، دروغ نگویید و تیتر ژورنالیستی نزنید .
بسیار سپاسگزارم و نا خرسند .
ارادتمند عامر
جاده ای که چندین فاز پر هزینه و زمان بر داره که هنوز شروع نشده تیتر میزنن «افتتاح جاده الموت به تنکابن»!!!!!!
کلا اینایی که گزارش میزنن شیشه خورده دارن،تیتر خبر میزنن پروژه فلان جا افتتاح میشه بعد داخل خبر یه ریز اشاره میکنن یک فاز از پروژه........
خب مثل بچه آدم درست تیتر بزنید
این مسیر .یک مسی کاملا استراتژیک زمینی میباشد .و چنانچه مسیرهای دیگر شما با توجه به حملات اسرائیل ادامه پیدا کند میتواند تخلیه مسافران فراری از جنگ را سریعتر از تهران تخلیه نماید .لازم به ذکر است مسیر رحیم اباد به همین جاده توان تخلیه را چند برابر کرده و شرق و غرب گیلان و مازندران از بنبست ترافیکی و جاده ایی خلاص خواهند شد .این گفتار دستور رهبری برای پیشنهاد به احداث این جاده در حداقل در ۱۲. سال پیش بوده است .که چقدر مسئولین توجه خاص داشتند .به فرمایش رهبری
امیدوارم این حرکت بزرگ که در مصرف سوخت و ایمنی و آبادانی کشور بسیار تاثیر گذار است بزودی عملیاتی و به بهره برداری واقعی برسد .از تمام دلسوزان و زحمتکشان این ره حل ترافیکی کشور تشکر و سپاسکذاری میکنیم .
يك مثلي است كه ميگويد ، شتر درخواب بيند پنبه دانه ، از اين حرفها خيلي شنيديم براي ازاد راه چالوس ، وزير راه ، انوقت سال ١٣٨٠ گفت ان پروژه ، باز ميشود ، كه نشد ونميشود ،
راه الموت قزوين ، هم ، همينطور
گمان زنم با ظهور امام زمان ، انوقت افتتاح ميشود
ظاهراآن بخشی که سمت تنکابن هست کاری انجام نشده کارانجام شده مربوط به بخش قزوین هسنت
اول ترافیک جاده قزوین رو درست کنید ای قدرتمندان که رفت و برگشت ازجاده قزوین به تهران اعصاب فولادی میخواد. پای قوی برای پدال و ترمز میخواد . پول برای بنزین و قطعات میخواد بعد همه ی مردم ایران رو سرازیر کنید به سمت الموت تا برن شمال .
شما باور نکنید چرا محض است جاده رو میشناسم تا چند سال دیگه هیچ اتفاقی نمی افتد
قبل از هرچیز فکری به حال زباله هایی که اطراف جاده میریزند بکنید
زباله ریزی در قرن بیست و یکم از افتخارات بسیاری از مردم شده است! متاسفانه هیچکسی هم برای رعایت نظافت جامعه فرهنگ سازی نمی کند! دست گروه های دوستدار محیط زیست درد نکند که هر از چندی بسیجی در یک منطقه راه می اندازند و تا حدودی کمک می کنند، اما بسیج همگانی میطلبد! کاش مسئولان سپاه و بسیح میفهمیدند و به کمک گروه های محصط زیست می رفتند برای پاکسازی کوه ها، شهرها و جاده های کشور. زیبایی را همه دوست دارند بویژه زیبایی کشور را.
مسئولان لطفاً اعتبارات رو جمع آوری کنید می تونید کارزار راه بندازید و از مردم برای تکمیل جاده کمک بگیرید به شرطی که دزدی نکنید منطقه الموت واقعا زیباست
ساخت این بزرگراه ، کمک بزرگیست به ارتقای سطح معیشت ، سلامت روان و رفاه خانواده ها و البته کمک به اقتصاد ملی اما کار اصلی این باید باشد که یک شبکه توریسم و گردشگری داشته باشیم که در آن ، نقاط دیدنی کشور به ملت معرفی شود تا سفرها پخش شود آخرین سری تعطیلات قبل از جنگ که ملت دسته جمعی به شمال رفتند دسته جمعی در جاده ها نشستند و دسته جمعی برگشتند و خورد و داغون شدند ما از تهران به کاشان رفتیم ۳ ساعت مسیر ، هم کیف کویر را بردیم هم کیف رودخانه و آبشار و هوای کوهستانی شهرهای اطراف کاشان ، فاصله ۲ تا ۵ ساعتی تهران ، مقاصد جذاب گردشگری هست که می شود این ها را به مردم معرفی کرد و به این اماکن رسید .
به نظر من اگر با بانکها قرارداد ببندند و از عوارضی که بعد از مسافران میگیرند جبران میشه
به نظر بنده مزایا و معایب خودش را دارد مسیر توریستی و زیبا است و نزدیک و مقرون به صرفه اما معایب ان میتوان به تخریب طبیعت زیبا و یا افرادی که واقعا به طبیعت اسیب میزنند این مسیررا مثل شمال پر از آتش اشغال و بریدن درخت و از بین بردن زیست بوم میکنند که ۱۰ سال نشده به بیابان یا فقط ساخت ویلا برای بعضی افراد تبدیل می شود
احسنت به شما
والا من ۲۸ سالم بچه بودیم گفتن جاده قرار تموم بشه هنوز هم کلی کار داره اگه قرار بدون هیچ چراغی افتتاح کنن نکنن بهتر اون جاده تو شب خیلی خطر ناک اصلا روشنایی نداره ممکنه تصادف های بدی بشه توش
بخصوص کوهستانی هست خیلی وقتا ممکنه با حیوانات تصادف کرد
حکومت بجای تخریب بفکر اب این کشور باشه جاده سازی اشتباه و بسیار بسیار برای سودجوها که میخوان ویلاسازی کنن بندازن به مردم
افتتاح این جاده مساوی با نابودی طبیعت الموت و کوه های البرز و کل منطقه است .