| کد خبر: 217459 |

زیر راه و شهرسازی تاکید دولت یازدهم و دوازدهم را توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل اعلام کرد و گفت: تا پایان دولت حدود ۳۰ درصد طول آزادراه‌های کشور افزایش پیدا می‌کند یعنی از حدود ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر به ۳ هزار و ۱۰۰ کیلومتر می‌رسیم که ۳۱۷ کیلومتر آن تاکنون به بهره‌برداری رسیده و نزدیک به ۶۰۰ کیلومتر تا پایان دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی تاکید دولت یازدهم و دوازدهم را توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل اعلام کرد و گفت: تا پایان دولت حدود ۳۰ درصد طول آزادراه‌های کشور افزایش پیدا می‌کند یعنی از حدود ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر به ۳ هزار و ۱۰۰ کیلومتر می‌رسیم که ۳۱۷ کیلومتر آن تاکنون به بهره‌برداری رسیده و نزدیک به ۶۰۰ کیلومتر تا پایان دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمداسلامی در یک گفت و گوی تلویزیونی افزود: بیش از دو برابر این مقدار آزادراه در دست مطالعه یا اجرا قرار دارد که در برنامه پنج ساله دیگر این میزان آزاد راه به حداقل ۶ هزار کیلومتر افزایش پیدا می‌کند لذا به طور متوسط سالانه حدود ۸۰۰ کیلومتر به بزرگراه‌های کشور افزوده شده است و این روند نسبت به بودجه کشور مطلوب است.

اسلامی ادامه داد: به لطف خدا و با اهتمامی که صورت گرفته این ۸۰۰ کیلومتر به صورت سالانه در سال‌های گذشته ساخته شده و حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر از اول دولت یازدهم تاکنون بزرگراه افتتاح شده است و بیش از ۹۰۰ کیلومتر تا پایان دولت افتتاح خواهد شد. اگر شرایط مالی و بودجه اجازه می‌داد این امکان فراهم بود تا بیشتر از این مقدار آماده شود.

وی گفت: سند مادری طراحی شده که سند لجستیک کشور است و حمل و نقل را از مبدا تا مقصد برای بار و مسافر هم به لحاظ زیرساخت‌ها و هم به لحاظ سیستم‌ها و سامانه‌ها و وسایل حمل و نقل تنظیم کرده است تا در قالب یک برنامه بتوان اهداف کمی را محقق کرد.

او افزود: سهم ما در ترانزیت باید افزایش پیدا کند. سهم شبکه ریلی در حمل و نقل در وضع موجود که کمتر از ۱۰ درصد بوده باید به بالای ۳۰ درصد افزایش پیدا کند و باید کریدورهای حمل و نقلی خودمان را برای روان سازی و ایمن سازی ترافیک اجرایی کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ملاک عمل ما طرح جامع مسکن است ، گفت: در وزارت راه و شهرسازی همواره بر اساس طرح جامع مسکن اقدام کردیم .

وی با بیان اینکه طرح جامع مسکن، جامعه هدف ما دو بخش دارد، گفت: یک بخش دهک های یک و دو است که تحت پوشش سازمان های حمایتی هستند .

اسلامی خاطر نشان کرد: منابع تامین مسکن برای این دهک ها به صورت بلاعوض یا وام کم بهره در بودجه پیش بینی شده و مجری آن سازمان های حمایتی و بنیاد مسکن بوده اند،  که به صورت پیوسته ادامه داشته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین