| کد خبر: 8089 |

بندر لنگه، مرکزی پررونق برای تجارت دریایی در غرب هرمزگان

تین نیوز | مدیر اداره‌ی بنادر و دریانوردی بندر لنگه با اشاره به فراهم شدن شرایط مناسب بمنظور رونق تجارت دریایی در غرب هرمزگان سخن گفت: این بندر هم‌اکنون به کانونی پررونق برای فعالیت تاجران و سرمایه‌گذاران تبدیل شده است.
 
 به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان،تجارت در بندر لنگه با کشورهای حوزه‌ی خلیج‌فارس بعلت شرایط مناسب حمل و نقل، هزینه‌ی کم و تسهیلات انجام شده در بندر رو به افزایش است، چنانکه مقایسه‌ی آمار عملکرد پارسال با سال ماقبل آن، رشد 9 درصدی صادرات کالا را نشان می‌دهد.
 
از یک سو، موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی بندرلنگه آن را به بهترین پایانه‌ی لجستیکی برای جزایر ایرانی حوزه‌ی خلیج‌فارس (سیری ،لاوان،کیش ،هندرابی،تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی) منجر کرده هم‌چنین داشتن حداقل فاصله‌ی دریایی با شیخ‌نشین‌های امارات متحده‌ی عربی از جمله «دبی - شارجه»، این بندر را از بعد کاهش هزینه‌ی حمل و کاهش استهلاک شناورها از بنادر مشابه دیگر متمایز کرده است.
 
از سوی دیگر، بهره‌گیری این بندر از کارشناسان و نیروهای جوان، متخصص و کارآمد موجب شده تا با استفاده‌ی حداکثری از امکانات، تجهیزات، تأسیسات، اراضی و امکانات بندری، انبارها و همه‌ی زیربناها، زیرساخت‌ها و روساخت‌های موجود، نیازهای مشتریان و ذینفعان بندری برآورده شده و در نهایت، بندرلنگه به کانونی پررونق برای فعالیت تأجران و سرمایه‌گذاران تبدیل شود.
 
بندرلنگه بستری مناسب برای تجارت دریایی در غرب هرمزگان
«اسماعیل مکی‌زاده» مدیراداره‌ی بنادر و دریانوردی بندر لنگه با بیان اینکه این بندر بستری مناسب برای تجارت دریایی در غرب هرمزگان را فراهم کرده است، تصریح کرد: شرکت‌های فعال در این زمینه به خوبی می‌دانند که فعالیت‌های تجاری در سال‌های اخیر به‌ویژه در بخش ترانزیت خودرو در این بندر برای آنان یک فرصت محسوب می‌شود.
 
وی با اشاره به میزان تقریبی 900 هزار تن تخلیه و بارگیری کالا طی سال 92 و رشد 6 درصدی آن نسبت به پارسال، معتقد است، ضرورت تعریف و تبیین راهبردهای تجاری و ترانزیتی با قابلیت تأثیرپذیری از شرایط بومی برای رسیدن به اهداف تعیین شده، سیاست کاری این بندر برای دستیابی به قله‌های موفقیت بوده است.
 
مکی‌زاده از اقدامات برجسته‌ی این بندر در راستای جذاب شدن بندرلنگه برای تجار و صاحبان کالا انجام شده است که از این میان تشکیل جلسات متعدد با شرکت‌های حمل و نقل کالا بمنظور شناسایی موانع پیش‌روی ترانزیت در بندر لنگه، نشست‌های تخصصی با ارگان‌های ذی‌ربط برای برطرف کردن این موانع، ایجاد تسهیلات گوناگون در زمینه‌های اسنادی، اداری و عملیاتی به شناورها و متقاضیان فعالیت در زمینه‌ی ترانزیت هم‌چنین کاهش هزینه و زمان مشتریان با استقرار ارگان‌های مرتبط نظارت بر فرآیندهای گمرکی و بندری از طریق راه‌اندازی سیستم پنجره‌ی واحد تجاری را از این اقدامات دانست.
 
برطرف کردن موانع پیش‌روی ترانزیت، دستآورد بزرگ بندرلنگه
این مقام مسئول از دیگر اقدامات کارشناسان اداره‌ی بنادر و دریانوردی بندرلنگه در برطرف کردن موانع پیش‌روی ترانزیت سخن گفت و اختصاص یک پست اسکله ثابت برای تخلیه‌ی محمولات ترانزیتی، خرید اراضی جدید، احیای اراضی غیرمستعمل بندر و بهره‌برداری از 80 هزار مترمربع از اراضی جدید صرفاً بمنظور انجام فعالیت‌های ترانزیتی را از این اقدامات برشمرد.
 
وی هم‌چنین ساخت و نصب سکوی بارگیری از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ترمینال اپراتور بمنظور برطرف کردن مشکل بارگیری وسائل نقلیه‌ی سنگین، بازاریابی و جذب شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی کالا و کشتیرانی‌های جدید، توجه‌ی ویژه به موضوع مدیریت ارتباط با مشتری از طریق افزایش ساعت‌های ارائه خدمات و پیش‌بینی نیازهای آتی مشتریان را از دیگر اقداماتی برشمرد که در راستای برطرف کردن موانع رونق یافتن ترانزیت در غرب هرمزگان انجام شده است.
 
مکی‌زاده خاطرنشان کرد: با وجود استراتژی مشخص و کارآمد در مدیریت موثر و بکاربردن امکانات، پتانسیل‌ها و ویژگی‌های خاص بندر لنگه با بکارگیری نیروهای متخصص و متعهد، بازخوردی جز جذابیت این بندر در تجارت و ترانزیت غیر نفتی کالا از دیدگاه مشتریان، نمی‌توان متصور بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.