| کد خبر: 59812 |

تا پایان امسال ۵۰ واگن مسافری به بهره برداری می رسد

تین نیوز | معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: میانگین سن ناوگن ریلی 32 سال است.
 
راشدی معاون مسافری راه اهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه براساس برنامه‌های راه آهن امسال سعی داریم میزان ناوگان‌های مسافری خود را افزایش دهیم گفت: مهمترین برنامه‌های امسال راه‌آهن افزایش کیفیت خدمات و همچنین کاهش سن ناوگان ریلی است.
 
وی در ادامه افزود: میانگین سن ناوگان ریلی در برنامه چهارم توسعه باید به 15 سال می‌رسید ولی متاسفانه نه تنها کاهش نیافته بلکه ما شاهد افزایش سن ناوگان نیز بوده‌ایم.
 
راشدی تصریح کرد: متوسط سن ناوگان ریلی در حال حاضر بین 31 الی 32 سال است و بخشی از قطارهای کمتر از5 سال و برخی از آنها بیش از 50 سال  سن دارند.
 
معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: ما برنامه‌های میان مدت برای نوسازی ناوگان‌ها در نظر گرفته‌ایم و با برخی از کشورهای خصوصی و همچنین شرکت‌های تولیدکننده داخلی مذاکراتی را انجام داده‌ایم و نیز خرید ناوگان را از تعدادی از شرکت‌های خارجی آغاز کرده‌ایم.
 
راشدی تصریح کرد: ما سعی داریم برای نوسازی بخش ریلی قصد دریم واگن‌های بالای 50 سال را از حوزه ناوگان ریلی خود خارج نماییم و مهمترین هدف ما آن است که در برنامه ششم توسعه سن ناوگان را به 15 سال کاهش دهیم.
 
وی تاکید کرد: در سال جاری نیز با تعدادی از شرکت‌های تولیدکننده داخل قرار دادهایی را منعقد کرده‌ایم که بعد از تولید ناوگان آنها را در سیر قرار دهیم.
 
معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه ما امسال نسبت به تابستان سال گذشته سه رام قطار جدید را وارد حوزه مسافری کرده‌ایم گفت:  این قطارهای توسط شرکت واگن سازی پارس و پلور زرند ساخته می‌شود و ما آنها را در آینده نزدیک تحویل گرفته و در سیر قرار می‌دهیم.
 
وی توضیح داد: پیش‌بینی می‌شود حداقل 4 تا 5 رام دیگر توسط شرکت‌های واگن سازی داخلی تولید شود که در مجموع بین 40 تا 50 واگن تا پایان سال آماده بهره برداری می‌شود.
 
راشدی خاطر نشان کرد: طی سال گذشته نیز تعدادی واگن دست دوم از کشورهای اروپایی خریداری شده و بر اساس استانداردهای حوزه راه‌آهن آنها بازسازی و در ریل قرار می‌گیرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.