| کد خبر: 43678 |

خط دوم راه آهن زرین شهر - میبد برای انتقال هفت میلیون تن بار احداثمی شود

تین نیوز |  مدیر کل راه آهن استان اصفهان از احداث خط دوم راه آهن زرین شهر - میبد به طول 300 کیلومتر برای انتقال هفت میلیون تن بار خبر داد.
حسن ماسوری روز شنبه در آیین افتتاح پروژه بهسازی ایستگاه راه آهن اصفهان گفت: احداث خط دوم راه آهن میبد - زرین شهر با اعتبار پنج هزار میلیارد ریال به زودی آغاز خواهد شد و با انتقال هفت میلیون تن بار در جهت منافع ملی ایران فعالیت می کند.
 
زرین شهر در استان اصفهان و میبد در استان یزد قرار دارد.
 
مدیرکل راه آهن اصفهان یکی از اولویت های دولت تدبیر و امید را حمل و نقل ریلی بیان و اضافه کرد: حمل و نقل ریلی در مباحث ایمنی، انرژی و محیط زیست تاثیرگذار است.
 
وی با بیان اینکه رییس جمهوری نیز بر موضوع قطارها و ناوگان حمل و نقل مدرن و تندرو تاکید دارد، افزود: 25 هزار کیلومتر خطوط ریلی در برنامه سند چشم انداز 1404 ایران پیش بینی شده که امروز 10 هزار کیلومتر داریم و 10 هزار کیلومتر نیز در دست ساخت است.
 
ماسوری با بیان اینکه استان اصفهان در تخلیه واگن در کشور رتبه اول و در زمینه بهره وری نیز جایگاه نخست را دارد، تصریح کرد: امسال هیچ حادثه ریلی در استان اصفهان رخ نداده است.
 
وی در باره پروژه قطار تندرو اصفهان - تهران افزود: با توجه به اینکه ایستگاه این مسیر در شمال اصفهان پیش بینی شده و ایستگاه فعلی راه آهن اصفهان در جنوب کلانشهر اصفهان است، ایجاد کمربندی برای اتصال آنها هزینه بر است به همین دلیل پیشنهاد اتصال این دو ایستگاه را به صورت زیرزمینی مطرح کردیم.
 
وی ادامه داد: در این راستا با مسئولان متروی شهری اصفهان در حال رایزنی هستیم تا در صورت امکان یک ایستگاه شهری نیز برای قطار تندرو اصفهان تهران در نظر گرفته شود.
 
ماسوری با بیان اینکه چند پروژه راه آهن استان اصفهان به زودی با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح می شود، گفت: از امروز نیز پروژه اسلب تراک ( بتنی کردن خطوط راه آهن) خطوط مسافری ایستگاه اصفهان به طول 3.5 کیلومتر و اعتبار 50 میلیارد ریال آغاز می شود.
 
وی توسعه و بازسازی ایستگاه« ریز» در زرین شهر و توسعه ایستگاه راه آهن در کاشان را از پروژه های در دست اجرای اداره کل راه آهن استان اصفهان عنوان کرد.
 
در آیین مزبور با حضور استاندار اصفهان، پروژه بهسازی ایستگاه راه آهن اصفهان با اعتبار 37 میلیارد ریال افتتاح و کلنگ پروژه اسلب تراک ( مسیر بتنی ) خطوط مسافری ایستگاه اصفهان با اعتبار 50 میلیارد ریال به زمین زده شد.
 
سالانه 30 میلیون تن بار و یک میلیون و 400 هزار مسافر از طریق خطوط ریلی استان اصفهان جابه جا می شود.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    پروژه خوبی است ولی باز هم خبر شروع یک پروژه جدید بجای خبری از خاتمه حتی یک پروژه راه آهن

  • 0 0

    خبر زیر را هم ببینید http: / / www. tinn. ir / vdcaaeny. ۴۹n۶m۱۵kk۴. html