| کد خبر: 270265 |

بازدید وزیر راه و شهرسازی و رئیس پلیس راهور فراجا از آزادراه قزوین - رشت

وزیر راه و شهرسازی و رییس پلیس راهور فراجا در سفر به گیلان از آزادراه قزوین - رشت در امام زاده هاشم بازدید کردند.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی و رییس پلیس راهور فراجا در سفر به گیلان از آزادراه قزوین - رشت در امام زاده هاشم بازدید کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا امروز به منظور بررسی عملکرد دستگاههای خدمات رسان در حوزه سفرهای نوروزی به گیلان سفر کردند.

وزیر راه پس از شرکت در نشست بررسی عملکرد دستگاههای خدمات رسان گیلان از پایگاه نوروزی هلال احمر گیلان بازدید و با مردم گفت وگو کرد.

هشت کیلومتر باقی مانده آزاده راه قزوین - رشت ۲۱ اسفند با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و مسئولان استانی گیلان به بهره برداری رسید.

آزادراه منجیل- رودبار سومین وعده دولت در مسیرهای آزادراهی بود؛ پروژه ای که گره بزرگ ترافیکی مسیر بزرگراه تهران _ رشت را مرتفع کرد این پروژه به لحاظ فنی، ابنیه و مهندسی از پروژه های سخت آزادراهی کشور محسوب می شد.

این مسیر ۸.۲ کیلومتری، دارای پنج کیلومتر پل و تونل است و طولانی ترین پل بزرگراهی به طول یک هزار و ۲۵۰ متر را در خود دارد.

این پروژه یکی از بزرگ ترین گره های ترافیکی کشور را حل کرد و ترافیک در محدوده منجیل - رودبار را در ایام پیک سفر که موجب معطلی ۲۰ تا ۳۰ ساعته مردم می شد را برطرف کرد؛ کاهش قابل توجه مصرف سوخت و صرفه جویی در انرژی نیز از دیگر دستاوردها و برکت های اجرای این پروژه است.

آزادراه قزوین - رشت در مجموع حدود ۱۳۸ کیلومتر است که ۱۲۶.۷ کیلومتر از آن شامل ۳۱.۵ کیلومتر از امامزاده هاشم تا شمال رودبار و ۹۵ کیلومتر از جنوب منجیل تا قزوین تا حوالی سال ۱۳۹۰ احداث شد و حدود ۳.۲ کیلومتر آن اواخر سال ۹۵ به بهره برداری رسید.

تکمیل پروژه آزادراه قزوین - رشت از سال ۱۳۹۸ شروع شده و تا شروع دولت سیزدهم ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و طی دو سال اخیر با همه تنگناها و محدودیت های مالی دولت به انجام رسید چنانکه ارزش روز این پروژه پنج همت برآورد می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.