| کد خبر: 264391 |

اتمام پروژه محور بناب به منجیل نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

اعتبار هزینه شده برای مسیر اتمام پروژه محور بناب به منجیل را بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان است.

تین نیوز

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، اعتبار هزینه شده برای مسیر اتمام پروژه محور بناب به منجیل را بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای اتمام آن با توجه به سنگی و سخت بودن مسیر و شرایط اجرا به بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش تین نیوز، سیداحمد خلیلی در گفت گو با ایسنا، به پروژه ملی زنجان، بناب، منجیل اشاره کرد و گفت: از ۱۰۰ کیلومتر مسیر زنجان- گیلوان- منجیل حدود ۸۰ کیلومتر در محدوده استان زنجان واقع شده است که حدود ۴۰ کیلومتر آن طی سال های گذشته با مشخصات راه اصلی کوهستانی بهسازی شده و به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو قطعه از پروژه ملی زنجان- بناب- منجیل در فواصل سولی چای، بادامستان و چفتان، سرخه دیزج به طول ۲۱ کیلومتر» به صورت نوسازی اجرا می شود، اظهار کرد: حدود ۱۶.۵ کیلومتر آن در دو قطعه پیمان سپاری شده و با پیشرفت فیزیکی ۱۲ درصد در دست اجرا است.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، اعتبار هزینه شده برای مسیر فوق را بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای اتمام آن با توجه به سنگی و سخت بودن مسیر و شرایط اجرا به بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

خلیلی، با تاکید بر اینکه تکمیل پروژه محور بناب به منجیل مزایای بسیاری دارد، تاکید کرد: با احداث و تکمیل این مسیر علاوه بر کاهش بیش از ۱۰ کیلومتری فاصله زنجان به طارم، با حذف بخش عمده ای از گردنه های پرپیچ و خم و ارتفاعات برف گیر این محور، شاهد کاهش محسوس زمان سفر، افزایش ایمنی محور و کاهش قابل ملاحظه در مصرف سوخت و استهلاک وسایط نقلیه سنگین و سبک را در حمل ونقل کالا و مسافر خواهیم بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: به منظور بهره مندی استان زنجان از ظرفیت های بسیار بالای شهرستان طارم، احداث و تکمیل این محور نقش موثری را ایفا می کند که تامین به موقع منابع مالی برای پروژه باعث تسریع در عملیات اجرایی آن خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.