| کد خبر: 250553 |

برقراری پروازهای کارگو از فرودگاه سردارجنگل رشت به کشورهای حوزه CIS

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان از برقراری پرواز کارگو از این فرودگاه به کشورهای حوزه CIS در آینده نزدیک خبر داد.

تین نیوز

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان از برقراری پرواز کارگو از فرودگاه سردار جنگل رشت به کشورهای حوزه CIS در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید محمد اسحاقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان به همراه جمعی از مدیران ارشد حوزه اقتصادی استان گیلان در بازدید از فرودگاه سردارجنگل رشت، از برقراری پرواز کارگو از این فرودگاه به کشورهای حوزه CIS در آینده نزدیک خبر داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان در این خصوص گفت: پیرو رایزنی های صورت گرفته، پس از سال ها وعده برقراری پروازهای کارگو از فرودگاه سردار جنگل رشت ، پروازهای کارگو از مبدا فرودگاه استان گیلان توسط شرکت های هواپیمایی متقاضی، انجام خواهد شد و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، استان گیلان به عنوان هاب لجستیک صادرات بارهوایی شمال کشور نقش آفرین خواهد بود.

 اسحاقی افزود: باتوجه به درخواست رسمی اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی  پنج استان (گیلان، همدان، قزوین، اردبیل و زنجان) جهت انجام صادرات بار هوایی از فرودگاه سردارجنگل رشت، برقراری پروازهای مذکور به صورت منظم و هفتگی انجام خواهد شد.

وی از استقرار زیرساخت های مورد نیاز جهت این مهم از جمله الزامات گمرک، قرنطینه و... در مرز بین المللی باری در اداره کل فرودگاه استان گیلان خبر داد و بر ضرورت تداوم و گسترش پروازهای کارگو از مبدا این فرودگاه با توجه به موقعیت استراتژیک استان گیلان به لحاظ قرارگیری در کریدورشمال - جنوب ( نوستراک) و ویژگی های ممتاز و مزیت رقابتی فرودگاه بین المللی سردارجنگل رشت در برقراری پروازهای کارگو تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرودگاه استان گیلان، در این بازدید سید محسن میرحسینی مدیرکل فرودگاه استان گیلان نیز در خصوص عملکرد و زیرساخت های موجود در اداره کل فرودگاه استان توضیح داد و ضمن اشاره به عزم جدی و اقدامات عملیاتی مجموعه مدیریتی کلان استان در تحقق این موضوع، از آمادگی کامل فرودگاه سردارجنگل رشت در تحقق و تداوم پروازهای باری مذکور خبر داد. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.