| کد خبر: 223771 |

کاهش ۲۵ درصدی ورود به گیلان طی امسال

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، میزان ورودی به استان گیلان طی هشت ماهه امسال را ۹ میلیون و ۷۸۲ هزار و ۲۴۸ دستگاه وسیله نقلیه و میزان خروجی از استان را ۹ میلیون و ۷۸۸ هزار و ۱۸۳ دستگاه وسیله نقلیه دانست و اظهار کرد: با کاهش حدود ۲۵ درصدی در ورود به استان مواجه هستیم که به واسطه شیوع کروناست.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، میزان ورودی به استان گیلان طی هشت ماهه امسال را ۹ میلیون و ۷۸۲ هزار و ۲۴۸ دستگاه وسیله نقلیه و میزان خروجی از استان را ۹ میلیون و ۷۸۸ هزار و ۱۸۳ دستگاه وسیله نقلیه دانست و اظهار کرد: با کاهش حدود ۲۵ درصدی در ورود به استان مواجه هستیم که به واسطه شیوع کروناست.

به گزارش تین نیوز، فریبرز مرادی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه استان گیلان در بخش حمل و نقل از جمله استان های دارای اولویت است، اظهار کرد: برخورداری از مواهب طبیعی و جغرافیایی استان گیلان را به یک منطقه مسافرخیز تبدیل کرده است.

وی بندرانزلی را یکی از بنادر حمل کالای کشور دانست و افزود: حمل کالاهای اساسی به ویژه گندم در ایام شیوع کرونا از طریق این بندر انجام شد و لذا یکی از بنادر مهم و مورد توجه استان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با اشاره به نقش مرز آستارا در حوزه حمل و نقل بین المللی، اضافه کرد: در ایام کرونا که همه مرزها بسته شدند، مرز آستارا همچنان فعال بود که نشان دهنده اهمیت گیلان در حوزه حمل و نقل است.

مرادی، با بیان اینکه گیلان دارای ۱۵۹ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا، ۱۵۱ شرکت حمل و نقل مسافر، چهار شرکت حمل و نقل بین المللی کالا و یک شرکت حمل و نقل بین المللی مسافر است، تصریح کرد: همچنین ۱۲۰ نمایندگی شرکت حمل و نقل بین المللی کالا در گیلان فعال است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰ پایانه مسافر و سه پایانه بار در رشت، انزلی و آستارا، متذکر شد: یک کانون حمل و نقل مسافر، هشت انجمن صنفی شرکت های مسافربری، پنج انجمن صنفی رانندگان و یک اتحادیه شرکت های تعاونی سواری کرایه و یک کانون حمل و نقل کالا، هفت انجمن صنفی شرکت ها در حوزه کالا و هشت انجمن صنفی در حوزه رانندگان داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با اشاره به وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی استان گیلان، عنوان کرد: ۷۹۷۰ دستگاه انواع ناوگان حمل و نقل عمومی در گیلان مشغول فعالیت هستند که شامل ۲۵۲۶ دستگاه در حوزه مسافر(۱۵۷ دستگاه اتوبوس، ۶۸۶ دستگاه مینی بوس و ۱۶۸۳ دستگاه سواری) و ۵۴۴۴ دستگاه در بخش کالاست.

مرادی، میانگین سن ناوگان حمل و نقل کالا در استان را ۲۲.۷۲ سال دانست که بالاتر از میزان کشوری آن است و اضافه کرد: میانگین سن ناوگان اتوبوس نیز ۹.۹۷ سال، مینی بوس ۲۹.۹۵ سال و سواری ۱۰.۶۱ سال است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۲ هزار و ۵۵۴ راننده فعال در بخش حمل و نقل عمومی استان گیلان مشغول فعالیت هستند، ادامه داد: ۸۸۲۵ راننده فعال در بخش کالا و ۳۷۲۹ راننده فعال در بخش مسافر داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از رشد ۱۳.۲۹ درصدی جابجایی کالا طی هشت ماهه امسال خبر داد و تصریح کرد: حدود هفت میلیون و ۷۳ هزار و ۲۴۴ تن کالا توسط بیش از ۴۷۷ هزار و ۷۹۰ دستگاه/سفر از استان گیلان حمل شده است. همچنین حدود دو میلیون و ۸۶ هزار و ۲۷۰ نفر مسافر توسط ۴۰۴ هزار و ۷۳ دستگاه/تردد وسیله نقلیه عمومی در هشت ماهه سال جاری جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۳۵ درصدی را نشان می دهد.

مرادی، با بیان اینکه طی هشت ماهه امسال مرز آستارا ۱۰۱ هزار و ۲۲۷ تن کالا در بخش واردات و ۴۸۹ هزار و ۶۲۷ تن در بخش صادرات داشته است، گفت: شاهد افزایش ۳۱ درصدی در واردات و افزایش ۲۸ درصدی در صادرات هستیم.

وی از فعالیت ۱۷ باب مجتمع خدماتی - رفاهی در سطح محورها به منظور ارائه خدمات به کاربران جاده ای در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین تعداد ۹ مجتمع خدماتی - رفاهی نیز در حال احداث است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان اینکه طرح ارتقای ایمنی تردد دانش آموزان مدارس واقع در حاشیه راه های برون شهری در ۱۰۰ باب مدرسه اجرایی شده است، اظهار کرد: در این راستا اقدام به تهیه و توزیع ۳۷۵۰ کیف مدرسه ملبس به شبرنگ جهت دیده شدن و ۶۰۰۰ دفتر مشق مزین به پیام های ایمنی و ترافیک کردیم.

مرادی، با اشاره به اجرای طرح های ارتقای ایمنی تردد عابرین پیاده و موتورسواران در ۱۲۰ روستا، ارتقای ایمنی تردد ادوات کشاورزی به تعداد ۱۵۰۰ دستگاه و آشکارسازی وسایل نقلیه باری در راه های استان گیلان برای ۳۵۰ دستگاه با نصب شبرنگ، افزود: در هشت ماهه سال جاری برای ۱۸ هزار و ۵۱۹ خودروی سنگین برگه معاینه فنی صادر کردیم.

وی از فعالیت ۵۲ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور و ۲۱ سامانه نظارت تصویری در کلیه محورهای شریانی، شریانی اصلی، آزادراهی و بزرگراهی استان خبر داد و تاکید کرد: به زودی اجرای ۱۱ سامانه جدید ثبت تخلفات عبور و مرور جدید در محورهای استان به بهره برداری می رسد. همچنین ۸۴ سامانه ترددشمار نیز در ۴۲ محور رفت و برگشت استان فعال می باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، میزان ورودی به استان گیلان طی هشت ماهه امسال را ۹ میلیون و ۷۸۲ هزار و ۲۴۸ دستگاه وسیله نقلیه و میزان خروجی از استان را ۹ میلیون و ۷۸۸ هزار و ۱۸۳ دستگاه وسیله نقلیه دانست و اظهار کرد: با کاهش حدود ۲۵ درصدی در ورود به استان مواجه هستیم که به واسطه شیوع کروناست.

مرادی، با بیان اینکه استان گیلان از ۱۳ هزار و ۳۰۸ کیلومتر انواع راه اعم از آزادراه، راه اصلی، راه فرعی و راه روستایی برخوردار است، عنوان کرد: در مجموع ۳۱ راهدارخانه ثابت و سیار با ۵۴۵ نیروی راهدار و ۳۵۱ دستگاه انواع ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین داریم. همچنین ۱۰ هزار تن شن و نمک برای عملیات برفروبی خریداری و دپو کردیم.

وی مقاوم سازی پل ها از طریق سنگ های وزنی، پاکسازی و رسوب زدایی پل ها، ریزش برداری، احیای زهکشی های طولی، احداث دیوارهای ضامن در حوزه راه های ارتباطی و... را از جمله اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در راستای نگهداری ابنیه فنی راه دانست و ادامه داد: نگهداری رویه راه ها یکی از عوامل مهم در ایمنی راه هاست و لذا مطالعات لازم برای اجرای روش های حفاظتی جدید از جمله میکروسرفیسینگ در ۸۰ کیلومتر از راه های استان انجام شده و روکش خیلی سریع تر و کم هزینه تر انجام می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از آسفالت و روکش راه های روستایی ۱۵۴ روستا در قالب طرح ابرار طی سال جاری خبر داد و اضافه کرد: تاکنون حدود ۲۲ کیلومتر از راه های روستایی استان را روکش و آسفالت کردیم و ۴۴.۵ کیلومتر دیگر در شرف عقد قرارداد است که تا پایان سال عمرانی انجام می شود.

مرادی، با بیان اینکه رانندگان در فصل سرد سال حتما زنجیر چرخ، سوخت کافی و لباس گرم به همراه داشته باشند، خاطرنشان کرد: رانندگان به ویژه در محورهای کوهستانی قبل از سفر حتما با شماره ۱۴۱ تماس بگیرند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.