| کد خبر: 144312 |

رئیس جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی:

اصناف گردشگری انتصاب مونسان را به فال نیک گرفته‌اند

معاون جدید گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در همین ابتدای مدیریتش در جلسه‌ای مشترک با نمایندگان تشکل‌های صنفی گردشگری حضور یافت و از نزدیک با آنها دیدار و گفت‌وگو کرد.

تین نیوز
معاون جدید گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در همین ابتدای مدیریتش در جلسه‌ای مشترک با نمایندگان تشکل‌های صنفی گردشگری حضور یافت و از نزدیک با آنها دیدار و گفت‌وگو کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا، روزنامه توریسم در حاشیه این نشست به بهانه انتصاب رئیس جدید سازمان و معاونت گردشگری با علی صدرنیا رئیس هیئت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی گفت‌وگو کرده است:

در جلسه‌ای که نمایندگان تشکل‌های صنفی گردشگری با معاونت جدید گردشگری سازمان داشتند، چه کسانی حضور داشتند؟

در این نشست فعالان اصناف و انجمن‌های مختلف گردشگری حضور داشتند که از آن میان می‌توان به رئیس جامعه هتل‌داران، رئیس جامعه تورگردانان، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری، رئیس طرف دفاتر مؤسسات آموزشی، رئیس جامعه سفره‌خانه‌اران سنتی و ... اشاره کرد. در مجموع جلسه خوبی بود که حکم آشنایی بیشتر نمایندگان تشکل‌های صنفی گردشگری را با معاونت جدید گردشگری داشت.

این اولین جلسه شما با معاونت جدید گردشگری است و طبیعتاً باید در خصوص محتوای این نشست از شما بپرسم اما مقدم بر آن، انتصاب معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی است. به عنوان فعال بخش خصوصی گردشگری، این انتصاب را چگونه ارزیابی می‌کنید و چقدر با نیازهای امروز سازمان همپوشان است؟

همانطور که می‌دانید آقای مونسان قبلاً در بخش گردشگری در منطقه آزاد کیش به عنوان مدیر عامل حضور داشتند و فکر می‌کنم اغلب دوستان انتخاب ایشان را به فال نیک گرفته و معتقدند که با گردشگری آشنا هستند. فراموش نکنید که این نکته، نکته بسیار مهمی است. نکته بعدی این است که به نظر می‌رسد ایشان تمام اهدافی را که لازم است در نظر گرفته‌اند و توافق کرده‌ایم که در آینده و طی جلسات تخصصی پیرامون مسایل مختلفی که وجود دارد، تبادل نظر کرده و مسائل را حل کنیم. اگر جایی نقصی هست، رفع شده و چرخ‌های این مسیر، بیشتر روغن‌کاری شده تا رو به جلو حرکت کنیم.

به نظر شما بخش خصوصی گردشگری در حال حاضر کدام مطالبات را بیشتر از سازمان و معاونت گردشگری باید بخواهد و چه کاستی‌هایی وجود دارد که باید در دستور کار آقای محب خدایی قرار بگیرد؟

در کل گردشگری عرصه‌ای است که عمده فعالیت آن توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و در واقع سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همیشه از طریق معاونت گردشگری در قالب یک سیاست‌گذار و ناظر دولتی در این حوزه حضور داشته است. یعنی در واقع سیاست‌گذاری کرده است. طبیعتاً این سیاست‌گذاری‌ها می‌تواند کار ما و راه ما را در بخش تسهیل کند.

در جلسه امروز با آقای محب خدایی تا چه اندازه نظرات ایشان را با خواسته‌های موجود اصناف گردشگری هماهنگ دیدید؟

در واقع همه جلسات و صحبت‌هایی که قرار است در آینده صورت گیرد، در راستای انجام کارها خواهد بود و ریاست جدید هم با تجربیاتی که در بخش گردشگری دارند، باید کمک‌حال بخش خصوصی باشند. به طور کلی بخش خصوصی کار خودش را می‌کند. این‌که سازمان یا معاونت گردشگری چه نوع همکاری با بخش خصوصی گردشگری داشته باشد، بسیار مهم است. طبیعتاً همه این فرایندها را می‌شود سریع‌تر کرد. می‌توان قوانین را طوری تنظیم کرد که کار بسیار راحت‌تر انجام گیرد. نظر ایشان این است که تمام مجموعه تحت نظرشان،‌ کارها را سریع‌تر از قبل انجام دهند به نحوی که .. چرخه بوروکراسی کمتر بوده و بیشتر کار انجام شود. هدف آقای محب‌خدایی هم این است که به یخش خصوصی کمک شود تا با یک‌سری تمهیدات بتوانیم جایگاه ایران را در گردشگری جهان ارتقاء بدهیم.

بعضی از همکاران‌تان از وجود موانعی بر سر راه فعالیت صنفی گله کره‌اند و از سازمان در آستانه فعالیت مدیریت جدید خواسته‌اند که دخالت‌هایش را در این زمینه به حداقل برساند.

بله، این خواسته، خواسته مهمی است. تشکل‌ها باید بتوانند در فضایی بدون مانع‌تراشی و دخالت‌های ناملزوم و غیرصنفی به کار صنفی خودشان بپردازند. این ماهیت کار صنفی در همه جای دنیاست. آقای مونسان و معاون گردشگری ایشان آقای محب‌خدایی هم در این زمینه قول‌های مساعدی داده‌اند. امیدوارم با برنامه‌ها و سیاست‌هایی که وجود دارد، شاهد روزهای بهتر و رونق بیشتر برای صنعت گردشگری کشور باشیم.

 
منبع: میراث آریا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.