| کد خبر: 9356 |

سردار مومنی: افزایش ۱۸۳ درصدی شماره گذاری خودروهای داخلی

تین نیوز | رئیس راهنمایی رانندگی ناجا گفت : در دوماه نخست امسال 134 هزار خودروی داخلی شماره گذاری شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 183 درصد افزایش داشته است .

سردار سرتیپ اسکندر مومنی امروز در نشست خبری با اشاره به افزایش شماره گذاری در همه خودروها گفت : در این مدت 9218 دستگاه خودرو خارجی نیز شماره گذاری شد که در مقایسه با پارسال شاهد افزایش 161 درصدی و در بخش موتورسیکلت96 هزار و 646 دستگاه موتورسیکلت شماره گذاری شد که نسبت به سال گذشته 55 درصد افزایش شماره گذاری را شاهد هستیم.

وی گفت : در همین مدت 257 هزار فقره گواهینامه جدید صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2/3 درصد کاهش صدور را شاهد بودیم.

وی با اشاره به طرح کاهش 40 درصدی سوانح و حوادث که در دستور کار پلیس قرار دارد افزود : این طرح در حال نهایی شدن است و امیدواریم در سال جدید بتوانیم یک جهش دیگر را در کاهش سوانح و حوادث داشته باشیم.

وی افزود : فرهنگ سازی ، توسعه دوربین های هوشمند، اصلاح قانون و مقررات و خروج خودروی فرسوده و توسعه معاینه فنی از جمله مواردی است که به دولت ارسال شده است که خوشبختانه رئیس جمهور دستور خوبی را در این زمینه صادر کرده اند که امیدواریم بعد از نهایی شدن این طرح اجرایی شود.

مومنی همچنین درخصوص توسعه و ایجاد ساختار یکپارچه معاینه فنی گفت : متاسفانه موضوع در حال حاضر بیشتر شکل صوری دارد و پراکندگی در این بخش زیاد است .

رئیس راهنمایی رانندگی ناجا افزود : از سال 88 پلیس از مراکز معاینه فنی حذف شد ، اگر چه دلیلش را نمی دانیم که امیدواریم با اجرایی شدن طرح کلی کاهش حوادث پلیس نیز در مراکز حضور یابد تا شاهد کاهش حوادث و سوانح باشیم.

وی گفت : هر خودرویی که از مراکز معاینه فنی بیرون می آید باید صلاحیت تردد را داشته باشد.

وی درخصوص اینکه30 هزار کیلومتر از جاده های پرتردد در کشور مشخص شده است گفت : بر اساس تفاهم نامه ای که با وزارت راه و ترابری داشته ایم جاده ها به سیستم های هوشمند نظارت دوربین مجهز خواهد شد که امیدواریم ظرف دو سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در این بخش باشیم.

وی در خصوص ارتقاء ایمنی وسایل نقلیه گفت : توسعه ارتقای ایمنی وسایل نقلیه یکی از اولویت هایی است که متاسفانه از طرف خودروسازان به کندی پیش می رود .

سردار مومنی درباره طرح نظارت مردمی بر ناوگان حمل و نقل عمومی از طریق ارسال پیام به سامانه 110120 گفت: این طرح از اسفند پارسال آغاز شد که در دو ماه نخست امسال 127 هزار ارسال پیام به این سامانه ارسال شد که همه موارد از طریق پلیس رسیدگی شد.

وی گفت : از همه موارد ارسال شده به پلیس 80 درصد تذکر آموزش ، 14 درصد اعمال قانون و 6 درصد تقدیر و تشکر شد.

سردار مومنی گفت : طرح نظارت مردمی در خودروهای سنگین ، کامیون ها و تریلی ها ، طرح دیگری است که از تابستان امسال اجرایی خواهد شد و امیدواریم در اواخر امسال این نظارت بر همه خودروها در کشور اجرا شود.

وی گفت : در طرح نظارت مردمی بر ناوگان حمل و نقل اتوبوسهای بین شهری در دوماه گذشته شاهد کاهش 32 درصدی کشته ها و 18 تصادفات بوده ایم که این نشان از موفقیت این طرح در کشور بوده است .

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.