| کد خبر: 32726 |

تهرانی‌ها بیشتر چه ساعتی تصادف می کنند؟

تین نیوز | رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: بیشترین تعداد حوادث رانندگی شهر تهران، همزمان با ساعات پیک ترافیک شهر و در محدوده زمانی 17 تا 22 روی می دهد.
 
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: بیشترین تعداد حوادث رانندگی شهر تهران، همزمان با ساعات پیک ترافیک شهر و در محدوده زمانی 17 تا 22 روی می دهد.
 
سرهنگ 'سید تیمور حسینی' افزود: حوادث رانندگی شهر تهران از لحاظ فراوانی در هنگام روز و از لحاظ شدت برخورد نیز در شب ها رخ می دهد.
 
وی با اشاره به تردد روزانه حدود هشت میلیون خودرو و موتورسیکلت در شهر تهران، اظهار کرد: تردد این تعداد وسیله نقلیه به مراتب بیشتر از حد ظرفیت معابر تهران که حدود 600 هزار وسیله نقلیه را می تواند در خود جای دهد، است.
 
سرهنگ حسینی با اشاره به اینکه در دنیای امروز گسترش فضای فیزیکی معابر منسوخ شده، افزود: راهکار موثر برای کاهش معضل ترافیک در شهرهای بزرگ، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی است.
 
وی بیان کرد: به طور طبیعی با توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، شهروندان استفاده از این سامانه را با داشتن ایمنی، رفاه و سرعت جابجایی، به استفاده از خودروی شخصی ترجیح می دهند.
 
سرهنگ حسینی همچنین به برنامه بلند مدت پلیس راهور برای کاهش حضور فیزیکی پلیس در سطح معابر شهر تهران اشاره کرد و گفت: خستگی، حب و بغض، تعارف، خشم، مورد تهدید واقع شدن و تطمیع از جمله محدودیت های حضور پلیس در معابر سطح شهر محسوب می شود.
 
وی افزود: برای رفع این نواقص از دوربین های هوشمند استفاده خواهد شد که علاوه بر نداشتن این نواقص، قابلیت ثبت چندین تخلف را به صورت هم زمان بدون بروز اشتباه را دارند.
 
سرهنگ حسینی اضافه کرد: در زمینه تجربیات موفق ترافیکی کشورهای پیشرفته دنیا، رویکرد ما به جای تقلید صرف از این الگوها، بهره گرفتن از این تجربیات و بومی سازی آن بر اساس بافت شهری و فرهنگ اسلامی مردم ایران است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.