| کد خبر: 265230 |

جزئیات

گواهینامه های رانندگی ۵ رنگ می‌شوند!

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با بیان اینکه ۵ رنگ طلایی، نقره‌ای، سفید، نارنجی و قرمز برای رنگ‌ بندی گواهینامه‌ ها در نظر گرفته شده است ، جزئیات رنگ‌ بندی گواهینامه‌ های رانندگی را تشریح کرد .

تین نیوز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با بیان اینکه ۵ رنگ طلایی، نقره‌ای، سفید، نارنجی و قرمز برای رنگ‌ بندی گواهینامه‌ ها در نظر گرفته شده است ، جزئیات رنگ‌ بندی گواهینامه‌ های رانندگی را تشریح کرد .

به گزارش تین نیوز به نقل از عصر خودرو ؛ سردار سید کمال هادیانفر ؛ رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به جزئیات رنگ‌ بندی گواهینامه‌ های رانندگی اظهار کرد : همان‌ طور که پیش‌تر هم اعلام شد ، قرار است گواهینامه‌ های رانندگی در 5 رنگ صادر شوند ، این رنگ‌ ها هستند که نشان می‌ دهند رانندگی یک فرد چگونه است.

وی افزود : 5 رنگ طلایی، نقره‌ای ، سفید، نارنجی و قرمز برای رنگ‌ بندی گواهینامه‌ ها در نظر گرفته شده است و بنا به رانندگی هر فردی ، یک رنگ به گواهینامه آن فرد تخصیص داده می‌ شود.

رئیس پلیس راهور گفت : در ابتدا گواهینامه تمامی افراد سفید رنگ است و بعد از مدتی که افراد رانندگی کردند و مرتکب تخلف شدند یا اینکه رانندگی بدون خطر و تخلف داشتند رنگ گواهینامه افراد به نارنجی و قرمز تنزل پیدا می‌ کند و یا به نقره‌ ای و طلایی ارتقا می‌ یابد.

هادیانفر تصریح کرد : اگر فردی از نظر پلیس، راننده کم‌ خطر یا پر خطر تشخیص داده شود و منجر به تصادف یا مشمول ماده 7 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی شود ، گواهینامه او ابتدا به رنگ نارنجی و بعد به رنگ قرمز تغییر رنگ می‌ دهد.

وی در تشریح ماده 7 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی گفت : این قانون می‌ گوید که افرادی که در مدت ضبط گواهینامه اقدام به رانندگی کنند به مرجع قضایی معرفی و به مجازات مقرر برای رانندگی بدون گواهینامه محکوم می‌ شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه پلیس آمادگی دارد رنگ‌ بندی گواهینامه‌ ها را اجرا کند ، گفت : در نظر داریم تا پایان سال این طرح را اجرایی کنیم اما چون قرار است از رنگ‌ بندی گواهینامه‌ ها برای تشویق و یا تنبیه رانندگان استفاده شود منتظر نظر دولت و مجلس هستیم.

هادیانفر ابراز کرد : پیشنهاد پلیس به دولت این است که افراد به‌ازای رانندگی قانون‌ مداری که انجام می‌ دهند بتوانند بر اساس امتیازی که در روز کسب می‌ کنند و رانندگی‌ ای که انجام می‌ دهند از میزان تخلفات و جرایم گذشته آنها کاسته شود.

وی گفت : البته این اقدام نیازمند مصوبه مجلس شورای اسلامی است، پلیس تنها پیشنهاد را به دولت داده است و دولت هم کلیات آن را پذیرفته است که از طریق مجلس باید بررسی شود تا در صورت تصویب جزو سیاست‌ های تشویقی قرار گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری عصر خودرو

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • غلامرضا درویشی 0 0

    سلام خیلی متشکرم واقعا یک قانون به تمام معنی است بابا ایول