| کد خبر: 263518 |

اجرای طرح تشدید برخورد با توقف خودروها در پیاده‌روها

طرح تشدید برخورد با توقف خودروها در پیاده روها از امروز در سطح شهر تهران اجرایی می شود.

تین نیوز

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور پایتخت از اجرای طرح تشدید برخورد با توقف خودروها در پیاده روها از امروز در سطح شهر تهران خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، سرهنگ احسان مومنی با حضور در یک برنامه تلویزیونی درباره طرح تشدید برخورد با تخلف توقف خودروها در پیاده روها گفت: اجرای طرح تشدید برخورد با تخلف توقف در پیاده روها در شهر تهران از امروز آغاز می شود و پلیس پس از اطلاع رسانی هایی که از قبل داشت، از امروز این طرح را با اعمال قانون خودروهای متخلف و نصب بروشور و هشدار عدم پارک در پیاده رو اجرا خواهد کرد.

وی افزود: در مرحله بعد اگر راننده خودروی متخلف در آینده مجددا این تخلف را تکرار کند، خودروی او به پارکینگ منتقل خواهد شد؛ چراکه این موضوع مطالبه شهروندان است و پلیس به صورت جدی با این نوع تخلف برخورد می کند. 

مومنی خاطرنشان کرد: تخلفات را می توان به دو دسته تقسیم کرد؛ رانندگان برخی وسایل نقلیه در حال حرکت هستند و تخلفاتی مانند عبور از چراغ قرمز، عبور از محل ممنوع یا استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی را دارند. دسته دوم تخلفاتی هستند که در آنها وسیله نقلیه پارک و متوقف است که به این دسته، تخلفات ساکن گغته می شود؛ مانند توقف در زیر تابلوهای توقف ممنوع، توقف مقابل شیر آتش نشانی، توقف در حریم تقاطع، توقف در پیاده رو و ... . 

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور پایتخت ادامه داد: در برخی تخلفات، حتما باید تابلو وجود داشته باشد که این تخلف صورت بگیرد؛ مانند جاهایی که تابلو و علایمی نظیر تابلوی توقف ممنوع وجود دارد. اما در برخی موارد نیاز به تابلو و علایم نیست، مانند توقف دوبله و توقف در پیاده روها. این طور نیست که بخواهیم در تمام سطح معابر و راه ها تابلو نصب شود و به مردم بگوییم که اصلا توقف نکنید، چراکه خود رانندگان باید به قانون احترام بگذارند و آن را رعایت کنند. 

این مقام انتظامی تاکید کرد: براساس ماده ۱۶۳ آیین نامه راهنمایی ورانندگی، توقف در پیاده روها ممنوع است و این موضوع نیازی به نصب تابلو ندارد. ضمن این که برخی تخلفات ساکن از جمله توقف خودروها در پیاده روها یا توقف در حریم تقاطع ها مستقیما در حوادث و تصادف نقش دارند. البته برخی تخلفات ساکن مستقیما در تصادفات نقش ندارند، مانند توقف در زیر تابلوها که باعث کندی حرکت، بی نظمی و ترافیک می شود. 

وی گفت : توقف در پیاده رو حتما در افزایش احتمال بروز تصادفات و حوادث تاثیرگذار است، چراکه وقتی عابر پیاده ای که باید از داخل پیاده رو عبور کند، مجبور می شود از پیاده رو خارج شود و به سطح سواره رو و خیابان برود و بنابراین جان او به خاطر پارک خودروها در پیاده رو و اشغال سطح آن به خطر می افتد.

براساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، مومنی در پایان تصریح کرد: توقف در سطح پیاده رو یک تخلف محرز و برخلاف مقررات راهنمایی ورانندگی است و پلیس راهور پایتخت از امروز به صورت جدی با این تخلف برخورد خواهد کرد. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.