| کد خبر: 25899 |

حداکثر سرعت در برخی از بزرگراه های تهران کاهش یافت

مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در اطلاعیه ای اعلام کرد: حداکثر سرعت مجاز در بزرگراه های پایتخت اصلاح و در برخی از این مسیرها بین 10 تا 20 کیلومتر بر ساعت کاهش یافته است.

به گزارش تین نیوز، این اطلاعیه که روز شنبه نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، سرهنگ عین الله جهانی اظهار کرد: حداکثر سرعت در بزرگراه های شهید بابایی و شهید خرازی 100 کیلومتر بر ساعت و در بزرگراه های نیایش، شهید همت، شهید زین الدین و آزادگان 90 کیلومتر بر ساعت و شهید حکیم و شهید صدر 80 کیلومتر بر ساعت تعیین شده است.
 
به گفته وی، بر اساس قانون حداکثر سرعت مجاز در بزرگراه های تهران تا 100 کیلومتر بر ساعت است اما براساس شرایط این مسیرها و جلوگیری از تصادفات و حوادث این سرعت کاهش می یابد.
 
سرهنگ جهانی اظهارکرد: پس از برگزاری جلسات مشترک مسوولان پلیس راهور پایتخت و مسوولان حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، حداکثر سرعت مجاز مورد توافق و مصوب بزرگراه ها بر اساس بررسی های فنی و کارشناسی های به عمل آمده، تعیین شد.
 
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: تاریخ اجرای این ابلاغیه، پس از نصب تابلوهای حداکثر سرعت مجاز از سوی معاونت اجرایی سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با هماهنگی پلیس راهور تهران بزرگ به زودی به اطلاع شهروندان می رسد.
 
وی ادامه داد: در صورت نیاز به کاهش سرعت در معابر عمومی و بزرگراهی با توجه به طرح هندسی آنها با استفاده از علایم راهنمایی و رانندگی افقی و عمودی در سطح شهر و بزرگراه ها اطلاع رسانی می شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.