| کد خبر: 256013 |

رانندگان قانونمند گواهینامه طلایی می‌گیرند

رئیس پلیس راهور کشور گفت: طرحی با عنوان طرح رنگ بندی گواهینامه ها در دستور کار قرار دارد که براساس این طرح سه رنگ گواهینامه یعنی سفید، نقره ای و طلایی به رانندگان داده خواهد شد.

تین نیوز

رئیس پلیس راهور کشور گفت: طرحی با عنوان طرح رنگ بندی گواهینامه ها در دستور کار قرار دارد که براساس این طرح سه رنگ گواهینامه یعنی سفید، نقره ای و طلایی به رانندگان داده خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از واحد مرکزی خبر، سردار سیدکمال هادیانفر در نشست خبری با اصحاب رسانه به طرح جدید پلیس راهور در راستای اعتبار سنجی به گواهینامه ها اشاره کرد و گفت: گواهینامه در سه رنگ سفید، نقره ای و طلایی بر اساس عملکرد رانندگان به آنان تعلق می گیرد؛ بدین صورت که راننده ای که گواهینامه طلایی دارد کاملا قانونمند است.

سردار هادیانفر گفت: در این طرح، اگر راننده ای رانندگی درستی داشته باشد بعد از مدتی گواهینامه اش از سفید به نقره ای و مدتی بعد از نقره ای به طلایی تبدیل می شود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه این طرح به زودی اجرایی می شود، ادامه داد: این طرح در واقع یک سرمایه اجتماعی برای راننده است و یکی از تسهیلاتی که ما در آن پیش بینی کردیم امکان تخفیف در جرائم و حتی حذف شدن برخی از جرائم برای دارندگان گواهینامه طلایی یا نقره ای است.

رئیس پلیس راهور فراجا در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا رانندگان باید برای تعویض رنگ گواهینامه خود مراجعه کنند، گفت: ما به طور سیستمی این موارد را رصد کرده و هنگامی که زمان ارتقای گواهینامه فرا برسد، دارنده گواهینامه فراخوان شده و مثلاً گواهینامه سفید از وی دریافت و گواهینامه نقره ای به او داده می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.