| کد خبر: 253959 |

راه‌اندازی قرارگاه سرعت توسط پلیس راهور در تهران

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک تهران بزرگ از تمهیدات ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی در ایام نوروز گفت.

تین نیوز

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک تهران بزرگ از تمهیدات ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی در ایام نوروز گفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، احسان مومنی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک تهران بزرگ گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی برای ایام نوروز تمهیدات ترافیکی و نشست های خود را از اواخر بهمن ماه آغاز کرد. 

وی ادامه داد: در خصوص رفع نقاط پر حادثه و پر تصادف چندین جلسه با مدیریت شهری و شهرداری تهران داشتیم و بعد از بازدید میدانی از نقاط حادثه خیز سال های قبل نسبت به رفع مشکل آن ها و آشکارسازی نقاط تصادف خیز اقدام شد. 

مومنی افزود: از ۱۵ اسفند ماه در راستای آموزش فرهنگ ترافیک با استفاده از ظرفیت صداوسیما و تبلیغات محیطی که در سطح شهر داشتیم با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران پخش ویدیوهای آموزش فرهنگ ترافیک در تلویزیون های شهری را انجام دادیم که این روال در ایام نوروز هم ادامه دارد. 

وی ادامه داد: در راستای آموزش فرهنگ ترافیک در ورودی ها به مسافران نورزی با اهدای بسته های فرهنگی و به کودکان کارت و لباس همیار پلیس اهدا می شود و به آن ها درباره همکاری با پلیس و قواعد صحبت و قوانین به والدین شان گوشزد می کنیم. 

به گزارش سایت شهر، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک تهران بزرگ با بیان اینکه «وضعیت تصادفات نوروزی در شهر تهران را رصد و بررسی کردیم» ادامه داد: در بررسی ها مشخص شد دلیل بیشتر این حوادث سرعت زیاد و تخطی از سرعت بوده است. 

مومنی اضافه کرد: بر اساس بررسی ها و برای کنترل سرعت و کاهش حوادث در ایام نوروز قرارگاه سرعت را در پلیس راهور راه اندازی کردیم تا ویژه تر پیگیری و کنترل کنیم. 

وی گفت: علاوه بر دوربین های کنترل سرعتی که در سطح شهر وجود دارد تعدادی از محورهای بزرگراهی ما مجهز به دوربین های محاسبه میانگین سرعت کردیم که علاوه بر سرعت لحظه ای میانگین سرعت هم دیده شود. 

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک تهران بزرگ ادامه داد: ۵۰ تیم کنترل سرعت با استفاده از دوربین های لیزرگان در ۵۰ نقطه پر حادثه مستقر شدند و با افرادی که مخل نظم و آرامش مردم هستند برخورد می شود. 

وی افزود: در پلیس راهور تیم های کنترل نامحسوس را افزایش دادیم و در حال گشت زنی شبانه روزی هستند و با خودروهایی که لایه کشی می کنند و سبقت های غیر مجاز دارند برخورد می شود. 

مومنی گفت: خودروهایی که مرتکب تخلف شوند توقیف ساعتی می شوند و به آن ها آموزش می دهیم و اگر خودرویی هم تخلفات مکرر داشته باشد به پارکینگ منتقل می شود. 

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک تهران بزرگ در پایان تاکید کرد: با رصدی که کردیم۶۰ درصد تصادفات در شب و تاریکی هوا بوده است که علاوه بر تیم هایی که در شب داشتیم مثل ایام عادی ۴۰نقطه پر حادثه در شب های تهران را شناسایی کردیم و همکاران من با خودرو با چراغ گردان روشن با نصب علائم ایمنی و هشدار هندسی به رانندگان هشدار می دهند که سرعت را رعایت کنند و امیدواریم با تمهیداتی که اندیشیده ایم در تهران شاهد حوادث کم تری نسبت به گذشته باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.