| کد خبر: 246325 |

نقش خودرو در سوانح رانندگی بی بدیل است/ یکی از مسائل جدی صنعت خودروسازی ما مدیریتی است

جای پلیس در شوراهایی که مسئول سیاست گذاری فنی و ایمنی خودرو هستند، خالی بوده و این نقیصه ای بزرگ است.

تین نیوز

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی وضعیت نامناسب ایمنی خودروها را در سوانح رانندگی را بی بدیل دانست و گفت: جای پلیس در شوراهایی که مسئول سیاست گذاری فنی و ایمنی خودرو هستند، خالی بوده و این نقیصه ای بزرگ است.

 

سردار تیمور حسینی درباره کیفیت خودروهای داخلی، گفت: براساس تبصره 3 ماده  14 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، به پلیس اختیار داده شده که اگر در یک تصادف تشخیص دهد که یک سازمان موجب وقوع تصادف یا افزایش خسارت ها و صدمات شده، به این سازمان به عنوان مقصر در تصادف، سهم تقصیر دهد؛ این موضوع درباره راه، خودرو و سایر علل در دستورکار ما قرار دارد.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی افزود: جای پلیس در شوراهایی که مسئول سیاست گذاری فنی و ایمنی هستند، خودرو خالی بوده و این نقیصه ای بزرگ است.

وی در پاسخ به این پرسش که چند درصد از مشکلات و تصادفات جاده ای به دلیل ناایمن بودن خودروها است، تصریح کرد: نقش ایمنی خودرو در این موضوع بی بدیل است؛ خودرو می تواند دو نقش در این زمینه ایفا کند؛ نخست تجهیز خودرو به سیستم های اکتیو می تواند از وقوع تصادف جلوگیری کند؛ این سیستم ها، سنسورهایی هستند که می تواند بر خودرو نصب شود و با تشخیص مانعی در مقابل، خودبه خود گاز خودرو را از کار بیاندازد و ترمز را فعال کند.

حسینی با بیان اینکه خودروهای مجهز به سیستم اکتیو حداقل تا 70 درصد می تواند از وقوع تصادف جلوگیری کند اضافه کرد: علاوه بر اینکه تجهیز خودرو به سیستم اکتیو ضرورت دارد، خودروها باید مجهز به سیستم غیرفعال یعنی بدنه و ستون های محکم، شیشه ها، کمربند و کیسه هوای ایمن نیز باشند تا اگر به هر دلیلی تصادف رخ داد، از جان راننده و سرنشینان به درستی حفاظت شود.

وی با بیان اینکه در حوزه خودرو مسائل و مشکلاتمان فراوان است، تصریح کرد: یکی از مسائل جدی ما در این حوزه مدیریتی است و ربطی به تکنولوژی یا فناوری ندارد؛ امروز تکنولوژی و فناوری در دسترس است. بنز و و  ب، ام، از تکنولوژی های موجود استفاده می کنند زیرا در بازار رقابتی بسیار شدید فعالیت می کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.