| کد خبر: 240728 |

◄ ساماندهی موتورسیکلت سواران در سراسر کشور اجرایی می‌شود

طرح ساماندهی و انضباط بخشی به تردد موتورسیکلت سواران که از سی‌ام بهمن ماه در تهران به اجرا درآمده، به زودی در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

تین نیوز

رئیس پلیس ترافیک شهری راهنمایی و رانندگی اعلام کرد که طرح ساماندهی و انضباط بخشی به تردد موتورسیکلت سواران که از سی‌ام بهمن ماه در تهران به اجرا درآمده، به زودی در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

به گزارش تین نیوز، سرهنگ محمد باقر سلیمی درباره اجرای طرح ساماندهی و انضباط بخشی به تردد موتورسیکلت سواران در دیگر شهرهای کشور گفت: طرح ساماندهی و انضباط بخشی به تردد موتورسیکلت سواران در کلانشهرها با تدوین دستورالعمل ویژه به صورت آزمایشی از تاریخ سی‌ام بهمن ماه در کلانشهر تهران اجرا شد.  

وی با بیان اینکه علاوه بر پلیس راهنمایی و رانندگی، شهرداری و پلیس‌های آگاهی، امنیت، پیشگیری و یگان امداد نیز در اجرای این طرح مشارکت دارند، گفت: در اجرای این طرح محل هایی برای توقف ساعتی موتورسیکلت های متخلف در نظر گرفته شده است و موتورسیکلت های متخلف از یک تا ۱۲ ساعت در همان محل نگهداری می‌شوند.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه پلیس در اجرای این طرح با ارتکاب ۱۰ تخلف از سوی موتورسیکلت سواران برخورد خواهد کرد، گفت: تخلفاتی چون عبور از خطوط ویژه، حمل بار نامتعارف، مخدوش بودن پلاک، نداشتن مدارک، عبور از پیاده رو، انجام حرکات نمایشی و ... از جمله این موارد است.

به گفته سلیمی در همان محل توقیف موتورسیکلت ها نیز محل هایی در نظر گرفته شد تا راننده در محل آموزش داده شود، موتور سیکلت نیز از یک تا ۱۲ ساعت در همان محل نگهداری می شود و فرد باید مدارک خود را به ماموران ارائه داده و متعهد شود که قوانین و مقررات را رعایت می‌کند.

وی با بیان اینکه رویکرد در اجرای این طرح انتقال موتورسیکلت ها به پارکینگ نیست، گفت: آمارهای چند روز گذشته نشان می‌دهد که از مجموع ۵۲۰۰ دستگاه موتور سیکلت متخلفی که به صورت موقت توقیف شدند، کمتر از یک درصد آن به پارکینگ منتقل شده که این موتورها نیز عموما دارای دستورات یا پرونده قضایی بوده یا اینکه فاقد پلاک و مدارک و اصالت بوده اند.

رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهنمایی و رانندگی درباره اجرای این طرح در سرار کشور نیز گفت: دستور العمل‌های اجرای این طرح نوشته و برای فرمانده کل انتظامی کشور ارسال شده است. در روزهای آینده و به احتمال زیاد از اوایل سال ۱۴۰۱ این طرح با دستور فرمانده کل انتظامی کشور در سراسر کشور و به خصوص کلانشهرها اجرا خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.