| کد خبر: 213229 |

مسئولیت پلیس در کاهش سوانح و حوادث ترافیکی کمتر از ۱۹ درصد است

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی اعلام کرد: پلیس راهور که مسئولیت خطیر کاهش تلفات و سوانح رانندگی را دنبال می‌کند، کمتر از ۱۹ درصد در این زمیونه سهم دارد در حالی که نقش سازمان های مسئول در این زمینه ۸۱ درصد است.

تین نیوز

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی اعلام کرد: پلیس راهور که مسئولیت خطیر کاهش تلفات و سوانح رانندگی را دنبال می‌کند، کمتر از ۱۹ درصد در این زمیونه سهم دارد در حالی که نقش سازمان های مسئول در این زمینه ۸۱ درصد است.

سردار سیدکمال هادیانفر روز یکشنبه در رزمایش ترافیکی تابستانه با عنوان ارتقاء توان و تحرک عملیاتی پلیس راهور که در دانشگاه علوم انتظامی برگزار شد، افزود: امیدواریم با همدلی همه دستگاه های مسئول بتوانیم دغدغه اصلی مقام معظم رهبری، دولت و مردم به منظشور کاهش حوادث و سوانح ترافیکی را  فع کنیم.

رئیس پلیس راهور گفت: در سال ۹۶ مقام معظم رهبری به سهم ناجا در جلوگیری از حوادث جاده ای تاکید کردند، نقش ناجا در حوادث جاده ای چقدر است؟ این موضوع  باید برسی شود،   البته دستگاه های مختلف در این زمینهدسهم دارند و سهم پلیس در این زمینه نظارت بر راه است و سهم دستگاه های صنعتی دیگر چه اندازه است؟ در این زمینه باید اقداماتی صورت گیرد تا تا مردم این گونه حوادث تلخ و درناک در زندگی خود نداشته باشند.

 هادیانفر افزود: به منظور اجرای فرمای رهبری، نظام و تحقق آن، در قانون برنامه ۵ ساله ششم توسعه کاهش ۳۱ درصدی از جانباختگان به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه در کشور وجود دارد. با حمایت فرمانده  نیروی انتظامی،  دولت، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، وزارتخانه های کشور و بهداشت،  سازمان هلال احمر احمر و معاونین ناجا بعد از دو سال روند افزایش جانباختگان در کشور شاهد کاهش متوسط یک و ۷ دهم در سال ۹۸ بودیم،  یعنی با یک و چهار دهم درصد کاهش جانباختگان ضمن توفیق در این زمینه، روند صعودی افزایش جنانباختگان به کاهش یک و چهار دهم درصد رسید.

به گفته وی،  امسال براساس آمار پزشکی قانونی و مرفوک نیروی انتظامی تا کنون با ۳۳ درصد کاهش توفیق خوبی داشته ایم که امیدواریم با  با مشارکت همه دستگاه ها در کشور روند کاهشی تا پایان سال ۹۹ ادامه یابد.

رئیس پلیس راهور گفت: نه تنها در شاخص های کشته به کشته براساس آمار پزشکی قانونی شاهد کاهش بویدم بلکه براساس شاخص های  بین المللی تجربه کاهش را در سال ۹۸ داشتیم و بهبودی را به رغم اضافه شدن ۹۹۱ هزار وسیله نقلیه در کشور احساس کردیم که در این حوزه در روند جانباختگان در یک میلیارد پیمایش از ۴۴ نفر به ۳۴ نفر کاهش داشتیم.

هادیانفر گفت: در سال ۹۸، در ۱۰ هزار وسیله نقلیه از ۵ و یک دهم نفر به ۴ و ۸ دهم نفر کاهش یافت و در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت از ۲۰ و ۷ دهم به ۲۰ و ۳ دهم کاهش یافت و در شاخص کشته به کشته بدون توجه به متغییرهای تاثیر گذار یک و چهار دهم نیز کاهش ایجاد شد.

وی ادامه داد: با توسعه سامانه های سپهر و اعمال قانون الکترونیکی،  ترسیم کروکی الکترونیکی، شماره گذاری هوشمند، ترخیص الکترونیک در زمینه اجرائیات و ۲۲ موضوع در هوشمنمد سازی موفق عمل کردیم که امسال این موضوع توسعه می یابد.

هادیانفر به استفاده از ظرفیت های هوایی و پهبادی اشاره کرد که از موضوعات اصلی است که عملیات اجرایی آن در سمنان جاده امام رضا در ۹۰۰ کیومتر راه در هفته گذشته افتتاح شد و در سایر محورها  توسعه می یابد.

وی اصافه کرد: اصلی ترین اهداف پلیس راهور کاهش حوادث ترافیکی به میزان ۱۲ درصد یک هزار و ۹۰۰ نفر، توسعه نظم و انضابط ترافیکی در راه وشهرها با ۷ عامل اصلی،  تحول سیستمی و هوشمند سازی(با تحول سیستمی سال گذشته بیش از ۳۵ میلیون خدمت در پلیس راهو در ۶۰ خدمت ارائه شد)،  توسعه آموزش و فرهنگ ترافیک با اصلاح رفتار رانندگان پر خطر و توجه به معیشت و صیانت کارکنان است.

رئیس پلیس راهور گفت: در رزمایش ارتقای توان و تحرک عملیاتی پلیس در جاده،  راه و شهرهای کشور با نگاه توسعه و گسترس واحدهای گشت آشکار با تمرکز بر پاسگاه و شهرهای هدف بیش از ۲۶۰ دستگاه واحد گشتی افتتاح می‌شود و به مرور تا یک هزار دستگاه توسعه یافته و از ظرفیت استقرار ۴۹ کیلومتر واحد به واحد به ۳۷ کیومکتر ارتقا می یابد.

سردار هادیانفر افزود: این پلیس براساس قانون و تدابیر فرماندهی ناجا سه وظیفه اصلی مدیریت ترافیک، شدآمدی ترافیک در یک هزار و ۴۷ شهر و ۲۱۷ هزار کیلومتر طول جاده های کشور مسئولیت این مدیریت را به عهده دارد.
وی اضافه کرد: یکی از مسئولیت های پلیس راهور تسهیل در تردد ها،  جاده ها و در مسیرهای اصلی ۴۵ هزار کیلومتر راه اصلی،  فرعی،  روستایی و شهرهای کشور از موضوعات جدی است. کاهش سوانح ترافیکی،  حوادث ترافیک و جان باختگان ناشی از رانندگی از دغدغه های اصلی رهبری،  فرمانده ناجا،  دولت و مردم است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.