| کد خبر: 208267 |

محدودیت تردد در محدوده استان‌های تهران و البرز اعمال نمی‌شود

رئیس پلیس راه کشور گفت: محدودیت تردد در محدوده استان های تهران و کرج اعمال نمی‌شود، اما در سایر استان‌ها ورودی و خروجی‌ها به دقت و با حساسیت بالا کنترل می‌شود.

تین نیوز

رئیس پلیس راه کشور گفت: محدودیت تردد در محدوده استان های تهران و کرج اعمال نمی شود، اما در سایر استان ها ورودی و خروجی ها به دقت و با حساسیت بالا کنترل می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، سردار تیمور حسینی درباره محدودیت های تردد که  در حال اجرا است گفت: در همه خروجی های استان ها محدودیت هایی را برای تردد قاعل شدیم. هموطنانی که اکنون در منازل هستند به هیج عنوان نباید برنامه ریزی سفر داشه باشند چرا که اجازه خروج از استان داده نمی شود. آنهایی که در سفر هستند، با توجه به اینکه هم اکنون نیز افرادی در حال حرکت به سمت تهران هستند،  اگر ساکن تهران باشند اجازه ورود داده می شود اما اگر ساکن تهران نباشند، اما قصد عزیمت به استان هایی دارند که مستلزم عبور از استان تهران است، بدون اینکه اجازه ورود به شهر تهران را داشته باشد به آنها اجازه داده می شود.

رئیس پلیس راه کشور ادامه داد: به آنها تذکر می دهیم که بدون ورود به شهرهای در طول مسیر به مقصد برسند. در نتیجه هموطنانی که به مسافرت رفته اند باید هرچه سریعتر برنامه بازگشت را تنظیم کنند و به هیچ عنوان حق ورود به شهرهای طول مسیر ندارند وباید از کمربندی ها و کنارگذرها استفاده کنند تا به مقصد برسند. 

سردار حسینی درباره اعمال این محدودیت در تهران و البرز گفت:  تهران و البرز با توجه به اینکه شرایط خاصی هست و تعدادی در شهرهای اطراف تهران ساکن هستند و محل کار آنها در تهران است، این محدودیت تردد در محدوده استان های تهران و کرج اعمال نمی شود، اما در سایر استان ها ورودی و خروجی ها به دقت و با حساسیت بالا کنترل می شود. 

او همچنین درباره حرکت ناوگان عمومی حمل بار و مسافر گفت: ناوگان عمومی بار جز استثناها است چرا که کالاهای اساسی باید به موقع در سطح کشور جابجا شود. ناوگان عمومی مسافر بنابر صلاح دید عمومی استان ها باید به حداقل ممکن برسد و در حد ضرورت و نیاز انجام شود. 

سردار حسینی درباره ضمانت اجرای این طرح گفت: کسانی که به این مساله بی توجه باشند همکاران ما موظف هستند ضمن اعمال قانون به مبلغ  ۵۰۰ هزار تومان خودروی این افراد را  به مدت یک ماه در پارکینگ متوقف کنند. 

او با بیان اینکه خیلی از مردم مطالبه گر این اتفاق بودند گفت: کمتر کسی به این محدودیت ها اعتراض داشت  و یکی از مطالبات جدی مردم بوده و با همکاری خودشان تلاش می کنیم از این بحران بیماری خارج شویم. 

سردار حسینی درباره  چگونگی برخورد با کسانی که از اجرای این طرح سرباز زنند گفت: مدارکی می تواند ثابت کند که آیا فرد ساکن شهر هست یا خیر، از جمله پلاک خودرو، دومی بیمه نامه شخص ثالث، سومی گواهینامه هوشمند و که توسط دست افزارهای موجود در اختیار همکارانم می توانیم محل سکونت را تشخیص دهیم. 

او افزود: خیلی بعید است که از این همه موارد یک مورد در اختیار نباشد و اگر به نتیجه نرسیم که سکونت فرد ثابت نشود، به اجبار باید برگردد. امیدواریم این طرح با کمترین درگیری اجرا شود.

رییس پلیس راه کشور گفت: درباره زمان اجرای این طرح گفت: این طرح فعلا تا ۱۵ فروردین ادامه دارد. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.