| کد خبر: 201571 |

زمان یک‌طرفه شدن جاده چالوس باید به حداقل برسد

رئیس پلیس راه استان البرز با اشاره به اینکه پلیس برای راحتی خود جاده چالوس را یک‌طرفه نمی کند، گفت: باید ساعات یک‌طرفه شدن در این محور را به حداقل برسانیم.

تین نیوز

رئیس پلیس راه استان البرز با اشاره به اینکه پلیس برای راحتی خود جاده چالوس را یک‌طرفه نمی کند، گفت: باید ساعات یک‌طرفه شدن در این محور را به حداقل برسانیم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، سرهنگ رضا گودرزی ظهر پنج شنبه در حاشیه رزمایش آغاز طرح انتظامی ترافیکی زمستانی، در جمع خبرنگاران، گفت: بارش های اخری نشان از زمستانی سخت دارد.

وی به رانندگان توصیه کرد خودروی خود را پیش از ورود به فصل سرما چک کنند، گفت: رانندگان باید برای رفت و آمد در محورهای کوهستانی و برفگیر تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

رئیس پلیس راه استان البرز در بخش دیگری افزود: با کاهش تلفات ناشی از تصادفات هستیم همچنین در تصادفات خسارتی ۱۱ درصد افزایش را شاهد هستیم.

سرهنگ گودرزی با اشاره به اینکه توقیف موتورسیکلت با کاهش ۷ درصدی مواجه است، گفت: در بحث تخلفات حادثه ساز با افزایش ۳۴ درصدی و توقیف خودرو نیز با ۵۳ درصد افزایش مواجه است.

وی با بیان اینکه در آزادراه های استان شاهد تصادف عابر پیاده هستیم، گفت: آزادراه تهران – کرج - قزوین حدفاصل گرمدره تا ورودی بهشت سکینه نیازمند خروج از تعریف آزادراهی است زیرا در این محدوده خودروها با سرعت پایین حرکت می کنند.

رئیس پلیس راه استان البرز گفت: نمی توان به محوری که در آن بادکنک یا آب معدنی فروخته می شود و یا با حضور متکدیان همراه است، آزادراه گفت، به همین منظور عوارضی هوشمند را در این آزاددراه لغو کردیم زیرا زمانی می توانیم از راننده عوارض دریافت کنیم که در قبال آن خدمات آزادراهی ارائه کنیم.

سرهنگ گودرزی با اشاره به اینکه در آزادراه کرج - قزوین شاهد بیشترین تصادفات هستیم، گفت: به دنبال اجرای طرحی هستیم تا به دلیل ترافیک های موجود سرعت حرکت خودروها در راه های استان را ۱۰ کیلومتر پائین تر بیاوریم.

وی در بخش دیگری ادامه داد: مردم در رانندگی شرطی شده و به حضور پلیس های محسوس و دوربین ها توجه دارند به همین دلیل پلیس های نامحسوس در سطح جاده ها از جمله محور چالوس حضور دارند.

رئیس پلیس راه استان البرز گفت: همچنین به دنبال اجرای این طرح هستیم که به جای فرم خام کروکی ها به هنگام تصادفات به هر افسر ‌پلیس یک تبلت بدهیم که مشتمل بر برنامه های تعریف شده باشد و از طریق آن کروکی برای دیگر نهادهای مربوطه از جمله بیمه و یا پزشکی قانونی ارسال شود.

سرهنگ گودرزی در خصوص پروژه های آزدراهی در حال ساخت استان از جمله آزادراه همت نیز گفت: در خصوص این آزداراه بحث حل مشکلات ترافیکی از نقطه ای که آزادراه به محور چالوس متصل می شود باید مورد توجه باشد تا بعدها شاهد گره ترافیکی نباشیم، با مسئولان اجرای آزادراه تهران شمال نیز جلسات مکرر داشته ایم.

وی گفت: باید ساعات یکطرفه شدن در محوری مانند جاده چالوس  را به حداقل برسانیم، مردم فکر می کنند پلیس برای راحتی خود جاده را یکطرفه می کند اما چون در برخی نقاط محور گره ترافیکی داریم این یکطرفه شدن ها اعمال می شود.

رئیس پلیس راه استان البرز گفت: در لاین جنوبی اتوبان کرج - قزوین برای به حداقل رساندن ترافیک، اجرای کمربند جنوبی به سمت گرمدره و مهرشهر موثر است در لاین شمالی نیز پروژه های تعریض در چند نقطه اجرا شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.