| کد خبر: 187229 |

لزوم استفاده از کلاه ایمنی برای سلمت راکبان موتورسیکلت

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: موتور سیکلت سواران به منظور رانندگی با این نوع وسیله نقلیه، باید خود را به کلاه ایمنی مجهز کنند.

تین نیوز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: موتور سیکلت سواران به منظور رانندگی با این نوع وسیله نقلیه، باید خود را به کلاه ایمنی مجهز کنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ ابوالفضل کهزادی اظهار کرد: موتورسیکلت به علت دارا بودن ویژگی‌های خاص خود می‌تواند مورد توجه و استفاده بیشتر قرار گیرد، ولی گا‌هأ داشتن اعمال و حرکات غیر قانونی تعدادی از موتورسواران، این وسیله‌ی نقلیه را تبدیل به وسیله‌ای مزاحم، سلب کننده امنیت ترافیکی و مخل آسایش خاطر عابران و بلای جان رانندگان می‌کند.

وی افزود: کلاه ایمنی صدفی برای محافظت از مروارید جان شماست و ساده‌ترین راه برای کاهش خطرات تهدیدکننده جان موتورسواران استفاده از کلاه ایمنی برای محافظت سر او در برابر ضربات ناشی از تصادفات است.

وی اضافه کرد: شواهد و آمار‌ها حاکی از آن است که مهمترین عامل مرگ و میر در تصادفات جاده‌ای موتورسواران ضربه وارده به سر بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی پلیس در راستای کاهش تصادفات موتورسیکلت تصریح کرد: در همین راستا اقدامات آموزشی زیادی در قالب آموزش موتورسیکلت سواران متخلف خصوصا آن دسته که بدون استفاده ازکلاه اینمی تردد می‌کنند در حال انجام است.

وی افزود: راهنمایی و رانندگی استان بر اساس وظیفه و رسالتی که بر عهده دارد و برابر طرح‌های اجرایی پیش بینی شده، به منظور کاهش تلفات و خسارات ناشی از تصادفات، به طور پیوسته و قاطعانه با موتور سیکلت سوارانی که فاقد کلاه ایمنی باشند و یا در پیاده رو‌ها حرکت کنند، برخورد قانونی به عمل می‌آورد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.