| کد خبر: 179776 |

◄ طراحی جلیقه ایربگ‌دار در اتاق‌ فکر انتظامی اصفهان

سردار مهدی معصوم‌بیگی، فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به سهم 55 درصدی جان‌باختگان ناشی از موتورسیکلت در اصفهان گفت: طرح جلیقه ایربگ دار در اتاق‌های اندیشه انتظامی استان اصفهان طراحی‌شده است که آسیب‌های ناشی از تصادف را به حداقل می‌رساند.

تین نیوز

سردار مهدی معصوم‌بیگی، فرمانده انتظامی اصفهان با اشاره به سهم 55 درصدی جان‌باختگان ناشی از موتورسیکلت در اصفهان گفت: طرح جلیقه ایربگ‌دار در اتاق‌های اندیشه انتظامی استان اصفهان طراحی‌شده است که آسیب‌های ناشی از تصادف را به حداقل می‌رساند.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، سردار معصوم‌بیگی اظهار داشت: با استفاده از این جلیقه‌ها و همچنین فرهنگ‌سازی و رعایت بیشتر قوانین از سوی راکبان موتورسیکلت کاهش تصادفات را شاهد خواهیم بود.

او با اشاره به طرح زمستانه پلیس‌راه که از ۲۲ آذرماه آغاز و تا ۲۲ اسفندماه ادامه دارد، ابراز داشت: تمامی دستگاه‌های امدادرسان مانند اورژانس هلال‌احمر، امداد خودرو، استانداری، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و بخشداری‌ها برای اجرای این طرح با ما همکاری دارند.

سردار معصوم‌بیگی با تأکید براینکه محور موفقیت طرح زمستانه مردم هستند که باید قوانین و مقررات را رعایت کنند، تصریح کرد: ۱۶۰ نفر در استان در سال گذشته جان خود را در این فصل از دست دادند که امیدواریم امسال با رعایت قوانین توسط مردم شاهد کاهش جان‌باختگان باشیم.

سردار معصوم‌بیگی با تأکید براینکه سهم راکبان موتورسیکلت در تلفات ترافیکی 134 نفر و عابران پیاده 84 نفر بوده است گفت: جان‌باختگان عابر پیاده نسبت به ۹ ماه سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش‌یافته است.

او بابیان اینکه درمجموع سهم عابر پیاده و موتورسیکلت در تصادفات بیش از ۸۰ درصد است، اضافه کرد: در همین مدت تعداد مجروحان تصادف در درون شهر هشت‌هزار و ۱۷۹ نفر بوده است که بسیاری از آنها قطع عضو شدند که بسیار ناراحت‌کننده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه در جان‌باختگان ناشی از تصادف موتورسیکلت  در کل کشور رتبه نخست را داریم، ابراز داشت: ۵۰ درصد تصادفات درون‌شهری توسط موتورسیکلت رخ‌داده است درحالی‌که میانگین کشوری در این راستا ۳۵ درصد است.

او ابراز داشت: چهارهزار و ۹۷۹ نفر مجروح ناشی از تصادفات برون‌شهری در اصفهان داشتیم، دوهزار و ۳۸۸ فقره تصادف خسارتی رخ‌داده است و ۳۷۱ نفر نیز در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان بابیان اینکه دلیل ۴۸ درصد تصادفات به‌دلیل عدم توجه به جلو بوده است،  ابراز داشت: هوشیاری در پشت فرمان خودرو باید به شکل کامل باشد درحالی‌که برخی از رانندگان درحال پیامک زدن و صحبت با تلفن همراه هستند که هوشیاری و عکس‌العمل به‌موقع را از راننده می‌گیرد.

او بابیان اینکه ۱۰۹ پیچ خطرناک در استان اصفهان وجود دارد، ابراز داشت: پرحادثه‌ترین روز برای تصادف پنج‌شنبه‌ها و در ساعات ۲۰ تا ۲۴ است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.