| کد خبر: 175717 |

رئیس پلیس راهور:

◄ زائران اربعین تاحد ممکن از خودرو شخصی استفاده نکنند

در طرح اربعین امسال تمامی دستگاه‌های خدماتی و امدادی با محوریت پلیس اقدام به ارائه خدمات ترافیکی، انتظامی و امدادی به زائران خواهند کرد. سردار تقی مهری، رئیس پلیس‌راهور با اعلام این خبر گفت: از مرزهای شرقی تا مرزهای غربی و در سراسر کشور مأموران پلیس در آماده‌باش بوده و نسبت به تأمین امنیت ترافیکی زائران اقدام خواهند کرد.

تین نیوز

در طرح اربعین امسال تمامی دستگاه‌های خدماتی و امدادی با محوریت پلیس اقدام به ارائه خدمات ترافیکی، انتظامی و امدادی به زائران خواهند کرد.

سردار تقی مهری، رئیس پلیس‌راهور با اعلام این خبر گفت: از مرزهای شرقی تا مرزهای غربی و در سراسر کشور مأموران پلیس در آماده‌باش بوده و نسبت به تأمین امنیت ترافیکی زائران اقدام خواهند کرد.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، سردار مهری در حاشیه رزمایش اربعین حسینی که صبح امروز در شهرک آزمایش برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بهترین وسیله برای حضور در سه پایانه مرزی، ناوگان حمل‌ونقل عمومی شامل اتوبوس و قطار است اظهار کرد: به زائران توصیه می‌کنیم به‌جای استفاده از وسایل نقلیه شخصی با وسایل حمل‌ونقل عمومی خود را به سه پایانه مرزی چذابه‌،‌ شلمچه و مهران برسانند.

سردار مهری افزود: در عین‌ حال در تمامی مرزها پارکینگ مناسب پیش‌بینی‌شده و بیش از 400 هکتار پارکینگ برای زائران اختصاص داده‌شده است؛ بنابراین توصیه ما به زائرانی که با وسیله‌نقلیه شخصی قصد عزیمت به سه پایانه مرزی دارند این است که اول از ایمنی خودروی خود مطمئن شده و سپس حرکت کنند. با توجه به اینکه بارش نزولات آسمانی وجود دارد حتماً وسایل گرمایشی خودروی خود را نیز آماده کرده و تجهیزات زمستانی را نیز به همراه داشته باشند.

او افزود: در شهرهای مرزی نیز درخواست ما این است که رانندگان خودروی خود را در پارکینگ‌های مناسب قرار دهند، چراکه متأسفانه شاهد آن هستیم که در سال‌های گذشته برخی از رانندگان خودروی خود را در محل‌های نامناسبی پارک کرده که سبب اخلال در ترافیک شده بود.

او از رانندگان خواست که حتماً محل پارک خودروی خود را با کمک شماره‌هایی که بر روی تیرهای برق و پارکینگ‌ها درج‌شده به خاطر داشته باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی بابیان اینکه محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تردد برای ایام اربعین در جاده‌های سراسر کشور اعلام‌شده است، گفت: ممکن است در برخی معابر ویژه  منتهی به مرز نیز با تشخیص فرمانده و به‌منظور تسهیل آمدوشد محدودیت‌های موقتی تردد اعمال شود، ضمن اینکه درخواست ما از شهروندان این است که از ترددهای غیرضروری در این ایام در معابر منتهی به سه پایانه مرزی خودداری کنند.

سردار مهری گفت: در مرزها نیز شهرداری‌ها تعدادی اتوبوس را پیش‌بینی کرده‌اند تا از طریق آن زائران را از پارکینگ‌ها به گیت‌های خروج از مرز منتقل کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی بابیان اینکه تردد تنها از سه مرز شلمچه، چذابه و مهران انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: زائران عزیز زمان سفر خود را مدیریت کرده و به‌هیچ‌عنوان آن را به‌روزهای پایانی موکول نکنند، ضمن اینکه لازم است حتماً در مبدأ نسبت به دریافت یا تمدید گذرنامه و اخذ روادید اقدام کرده و تمامی مدارک مربوط به سفر را به همراه داشته باشند.

سفرهای زمینی اربعین از ابتدای آبان آغاز می‌شود و زائران با کمک اتوبوس‌های تخصیص‌یافته می‌توانند به‌راحتی به پایانه‌های مرزی مهران، چذابه و شلمچه بروند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.