| کد خبر: 174724 |

◄ ارقام تکان‌دهنده از مرگ‌ومیر در جاده‌‌های ایران طی 10 سال گذشته/استفاده از صندلی کودک اجباری می‌شود

به دلیل آمار قابل توجه آسیب کودکان در این حوادث، این مقام پلیس از بررسی موضوع اجباری شدن استفاده از صندلی کودک در خودروها خبر داد.

تین نیوز

رئیس پلیس راهور ناجا عنوان کرده که طی ده سال اخیر، ۲۷۷ هزار نفر در تصادفات رانندگی کشته و بیش از چهار میلیون نفر زخمی شده‌‌اند. این اطلاعات از میزان تلفات رانندگی در ایران در حالی منتشر می‌شود که بر اساس گزارش تحلیلی پژوهشکده بیمه مرکزی، در میان ۱۹۰ کشور جهان، ایران پس از کشور آفریقایی سیرالئون، بالاترین نرخ مرگ‌ومیر در جاده‌ها را دارد.

به گزارش تین‌نیوز، سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا در حاشیه دومین همایش یادبود قربانیان حوادث رانندگی شمار قربانیان حوادث رانندگی در سال گذشته  را «۱۶ هزار و ۲۰۱ نفر» اعلام کرده است.

به گفته سردار مهری، «از سال ۸۴ تاکنون چهار میلیون و ۳۰۰ هزار مصدوم تصادفات رانندگی داشتیم که از این میزان ۲۷۷ هزار نفر کشته شده‌اند.»

او یکی از گروه‌های سنی که بیشترین آسیب را در حوادث رانندگی می‌بیند، کودکان معرفی کرده و گفت که «۵۱ درصد جان‌باختگان رانندگی بین ۲۰ تا ۵۰ سال سن دارند و هشت درصد جان‌باختگان کودکان هستند.»

به دلیل آمار قابل توجه آسیب کودکان در این حوادث، این مقام پلیس از بررسی موضوع اجباری شدن استفاده از صندلی کودک در خودروها خبر داد.

رئیس پلیس راهور ناجا همچنین از وجود «۳۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز» در ایران خبر داد که از این تعداد حدود دو هزار نقطه در اطراف شهرها قرار دارد.

بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی، طی ۱۰ سال گذشته ۱۱ هزار و ۸۷۰ نفر در تصادفات نوروزی کشته شده‌اند و  بالاترین آمار تلفات نوروزی تا پایان روز ۱۳ فروردین مربوط به سال ۸۷ است که یک هزار و ۵۳۵ نفر کشته برجای گذاشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ساجد 0 0

    دیگه دسشون ب هیچجا بندنشد سرنشینان بالغ روباوضع این جاده ها وباکیفیت ماشیناشون نجات دادن وحالا گیردادن ب صندلی کودک..این بعد جریمه صندلی کودک هم ب این یکی جریمه ها اضافه شد وباز توجاده ها بااعصاب راننده هابازی خواهدشد من خودم شخصا بخاطر همین جریمه ها بحث با پلیس راه ها ۸فقره تصادف جاده ای داشتم عاملشم همین خود پلیس راه بود

  • چ 0 0

    سلام بر ودستانه عزیز