| کد خبر: 154391 |

رئیس پلیس‌راه اردبیل:

سه‌شنبه پرحادثه‌ترین روز تصادفات جاده‌ای در اردبیل است

رئیس پلیس‌راه استان اردبیل گفت: بررسی‌های فنی و آماری نشان می‌دهد سه‌شنبه پرحادثه‌ترین روز تصادفات جاده‌ای در این استان است.

تین نیوز

رئیس پلیس‌راه استان اردبیل گفت: بررسی‌های فنی و آماری نشان می‌دهد سه‌شنبه پرحادثه‌ترین روز تصادفات جاده‌ای در این استان است.

به گزارش مهر، حجت فتاحی تصریح کرد: در هفت‌ماهه نخست سال جاری ۷۸ فقره تصادف فوتی و ۲۰۰ فقره تصادف جرحی به وقوع پیوسته است.

وی افزود: بیشترین تراکم تصادفات در روز سه‌شنبه بوده و در مقابل روز یکشنبه کم حادثه‌ترین روز تصادفات جاده‌ای اردبیل است.

رئیس پلیس‌راه استان تأکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۷۱ درصد تصادفات مربوط به خودروهای سواری است و بیشترین علت تصادف نیز تخطی از سرعت مطمئنه بوده است.

به گفته فتاحی بیشترین نوع تصادفات با ۳۴ درصد مربوط به واژگونی خودروها است و در واقع نشان می‌دهد عدم رعایت سرعت مطمئنه و ناتوانی در کنترل خودرو منجر به بروز تصادف شده است.

وی در خصوص وضعیت رانندگان در تصادفات نیز ادامه داد: ۷۲ درصد از تصادفات مربوط به رانندگان بومی و مابقی مربوط به رانندگان غیربومی است.

رئیس پلیس‌راه استان افزود: در هفت‌ماهه نخست امسال ۸۹ نفر در تصادفات جاده‌ای اردبیل جان خود را از دست دادند که ۸۰ درصد آن شامل مردان است.

فتاحی بیشترین بازه سنی متوفیان با ۴۹ درصد را شامل ۲۱ تا ۴۰ ساله عنوان و تصریح کرد: ۶۰ درصد از تصادفات در محورهای اصلی و مابقی در محورهای فرعی به وقوع پیوسته است.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.