| کد خبر: 153804 |

◄ دلیل واژگونی اتوبوس سوادکوه مشخص شد/ پیام تسلیت سازمان راهداری

پس از حادثه واژگونی یک اتوبوس در مسیر تهران-شمال و محدوده سوادکوه، پلیس راهور ناجا عنوان کرده کهنقص‌فنی در سیستم ترمز اتوبوس‌های بین شهری دلیل این حادثه بوده است.

تین نیوز

پس از حادثه واژگونی یک اتوبوس در مسیر تهران-شمال و محدوده سوادکوه، پلیس راهور ناجا عنوان کرده که نقص فنی در سیستم ترمز اتوبوس های بین شهری دلیل این حادثه بوده است.

به گزارش تین نیوز» ساعت ۱۸.۵۱ عصر یک شنبه بود که اتوبوسی با بروز نقص فنی در ترمز خود با وجود تلاش راننده از مسیر خارج و پس از برخورد با یک دستگاه سواری و برخورد با گاردریل، واژگون شده و تعدادی از سرنشینان آن در دم جان خود را از دست داده و برخی از مسافران نیز مصدوم و راهی بیمارستان شدند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا، در این باره به خبرنگار تین نیوز، گفت: براساس اعلام کارشناسان فنی پلیس راهور ناجا، وجود نفص فنی در سیستم ترمز اتوبوس موجب از کنترل خارج شدن آن و بروز چنین حادثه تاسف باری شده است.

سرهنگ عین اله جهانی با بیان این که «عامل انسانی در بروز این حادثه دردناک دخیل نبوده است»، افزود: بر اساس آخرین آمار رسمی پلیس راهور ناجا متاسفانه 15 نفر تا کنون در این سانحه جان خود را از دست داده و مصدومین نیز به بیمارستان ها منتقل شده اند.

وی با تاکید بر این نکته که آمار پلیس راهور پس از حضور در صحنه حادثه به دست آمده خواست تا جزئیات از اروژانس کشور پیگیری شود.

در همین حال طی تماسی که با سخنگوی اورژانس کشور گرفته شد، مشخص شد که متاسفانه یکی دیگر از مصدومان سانحه اتوبوس گنبد پس از انتفال به بیمارستان جان خود را از دست داده و به این ترتیب تعداد فوتی های این سانحه به 15 نفر افزایش پیدا کرده است.

خالدی با اشاره به انتقال 24 مصدوم این حادثه، خاطرنشان کرد: تعدادی از این عزیزان به بیمارستانی در زیرآب و تعدادی دیگر نیز به بیمارستان امام خمینی ساری منتقل شدند که خوشبختانه حال تمامی آنها رضایت بخش گزارش شده است.

سخنگوی اورژانس کشور در پایان، گفت: هیچ یک از مصدومین حادثه اتوبوس گنبد حالشان وخیم نیست.

برابر اطلاعات سامانه سپهتن پلیس راه سرعت اتوبوس در لحظه برخورد ۱۰۹ کیلومتر در ساعت بوده که این سرعت بیش از سرعت مجاز در محل حادثه بوده است که این امر نشان می دهد به دلیل سرعت زیاد کنترل اتوبوس از دست راننده خارج شده است.

پیام تسلیت سازمان راهداری

در خبری دیگر، سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در پیامی به خانواده های بازماندگان و آسیب دیدگان این حادثه، از پیگیری دلایل وقوع این حادثه خبر داد. در پیام سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای آمده است: مسئولین ارشد، مدیران و کارکنان سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای به همراه فعالان و دست اندرکاران بخش حمل ونقل مسافری بین شهری کشور با ابراز تأسف از این حادثه و اظهار همدردی با مردم شریف به ویژه خانواده های داغدار سانحه و آرزوی شفا و بهبودی مصدومین، خود را متعهد و موظف می دانند پیگیری لازم و جدی جهت روشن شدن علت حادثه را داشته و اطلاعات تکمیلی را در اختیار هموطنان قرار دهند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.