| کد خبر: 133210 |

افزایش 433 درصدی تلفات رانندگی در جاده‌های رفسنجان طی دو ماه

فرمانده پلیس ‌راه شمال استان کرمان گفت: در دو ماهه اول امسال تلفات در حوزه پلیس راه رفسنجان 433 درصد افزایش پیدا کرده به‌طوری که سال گذشته تعداد فوت‌شدگان در این بازه زمانی سه نفر و امسال 16 نفر بوده که عدد بزرگی است و باید فکری در این زمینه کرد.

تین نیوز

فرمانده پلیس ‌راه شمال استان کرمان گفت: در دو ماهه اول امسال تلفات در حوزه پلیس راه رفسنجان 433 درصد افزایش پیدا کرده به‌طوری که سال گذشته تعداد فوت‌شدگان در این بازه زمانی سه نفر و امسال 16 نفر بوده که عدد بزرگی است و باید فکری در این زمینه کرد.

 

به گزارش خبرنگار ایسنا، سرهنگ یوسف نجفی پیش از ظهر امروز 9 خرداد ماه در شورای ترافیک شهرستان رفسنجان با اشاره به حادثه دلخراش رانندگی چندی پیش در محور رفسنجان - سرچشمه، اظهار کرد: وقتی که تصادف رانندگی رخ می دهد دیگر راه بازگشتی وجود ندارد لذا باید قبل از وقوع حوادث جاده ای به فکر باشیم.

وی افزود: در سال 95 در حوزه پلیس ‌راه رفسنجان سه نفر کاهش تلفات نسبت به سال قبل آن داشتیم و در استان هم کاهش بسیار خوبی داشتیم به طوری که در شمال استان در سال گذشته 90 نفر کاهش تلفات رانندگی را داشتیم که در کشور بعد از استان‌های خراسان رضوی، مازندران و آذربایجان‌ شرقی رتبه چهارم را در این زمینه کسب کردیم.

 

وی ادامه داد: امسال با توجه به وضعیت موجود از اول سال زنگ‌ خطر به صدا در آمده، بنابراین کارهای سال گذشته را با جدیت بیشتری انجام می‌دهیم و در بحث ایمن‌سازی جاده و هماهنگی با سایر سازمانها و فرهنگ سازی ... با جدیت پیش می‌رویم. ضمن اینکه اعمال قانون و برخورد با تخلفات رانندگی جدی‌تر شده است.

 

فرمانده پلیس ‌راه شمال استان کرمان بیان کرد: در حوزه پاسگاه رفسنجان از اول امسال تاکنون 17 هزار و 287 مورد و در مدت مشابه سال گذشته 16 هزار و 191 برخورد با تخلفات صورت گرفته است. همچنین در زمینه تخلفات حادثه ساز، در دو ماهه اول امسال این تخلفات در شهرستان رفسنجان 12 هزار و 370 فقره بوده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته 10 هزار و 866 فقره بوده است.

 

نجفی با بیان اینکه در حوزه راهداری هر اقدامی که امکان داشته در کوتاه‌مدت انجام شود، میسر شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه رفسنجان شهرستان ویژه‌ای است، حتماً به دو پلیس راه احتیاج دارد، زیرا چیزی از نظر اهمیت ترافیک و حمل و نقل از مرکز استان کم ندارد. شهرستان رفسنجان هنوز با این ظرفیت و اهمیت یک پلیس راه ندارد در حالی که پلیس‌ راه مستقر یک ایستگاه است که در یک کانکس فعالیت می‌کند.

 

وی ادامه داد: در دو ماهه اول امسال تلفات در حوزه پلیس راه رفسنجان 433 درصد افزایش پیدا کرده به‌طوری که سال گذشته تعداد فوت‌شدگان در این بازه زمانی سه نفر و امسال 16 نفر بوده که عدد بزرگی است و باید فکری در این زمینه کرد.

 

فرمانده پلیس ‌راه شمال استان کرمان خاطرنشان کرد: در بحث جاده‌های حوزه شهرستان رفسنجان تنها جاده به سمت باغین از استاندارد لازم برخوردار است، اما جاده‌ای مانند جاده رفسنجان - زرند مشکل ایمنی زیادی دارد که فاقد شانه خاکی‌ بودن، پیچ های غیراستاندارد، عدم داشتن عرض استاندارد، کمبود علائم ایمنی، در هم‌ شدن ترددهای جاده‌ای و شهری و ... از اشکالات این جاده است.

 

نجفی با اشاره به حادثه اخیر در جاده سرچشمه در کمتر از یک ماه پیش که منجر به فوت هشت نفر شده است، افزود: اگر تیم گشتی و دوربین کنترل بیشتری در جاده داشتیم این حادثه دلخراش رخ نمی‌داد.

 

فرمانده پلیس راه شمال استان کرمان ادامه داد: در کشور یک پروژه سه ساله آغاز شده که در این مدت بیش از 1800 دوربین سرعت و کنترل تخلفات در جاده‌های شریانی و اصلی کشور نصب می شود، که در این زمینه استان کرمان در اولویت آخر بود که امسال با پیگیری راهداری اولویت را جلو آوردیم که بیش از 100 دوربین کنترل سرعت در جاده‌های استان جانمایی و نصب می‌شوند.

 

نجفی خواستار مساعدت بیشتر مسئولین شهرستان برای نصب دوربین های کنترل سرعت در محور سرچشمه شد و گفت: دوربین‌های کنترل سرعت در جاده سرچشمه اهمیت زیادی دارد و اگر این جاده مجهز به دوربین‌های کنترل سرعت و تخلفات شود، می‌توانیم، حوادث را به حداقل ممکن برسانیم.

 

وی تصریح کرد: باید از ظرفیت شهرستان رفسنجان استفاده شود تا کمک کنیم انسان‌های کمتری در جاده‌ها کشته شوند، اگر هزینه شود تا یک انسان کمتر فوت کند، ارزش دارد و امیدواریم برای ایمن‌سازی جاده‌های شهرستان رفسنجان اقداماتی صورت گیرد تا بتوانیم، تلفات رانندگی را کمتر کنیم.

 

وی اضافه کرد: پلیس راه رفسنجان می‌تواند در طی روز سه تا چهار تیم گشتی را به جاده‌ها بفرستد به ویژه اینکه جاده نوق پرخطرترین جاده استان کرمان است، این مهم مورد توجه قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.