بازدید سایت : ۹۷۰۰۴

ابتکار ایران راه مانع حذف کشور از کریدورهای ترانزیتی منطقه ای و بین المللی

وزیر راه و شهرسازی با رد اظهارات اینکه ایران در کریدورهای ترانزیتی منطقه ای و بین المللی دور زده شده است، تصریح کرد: کار اجرای این کریدورها به طور جدی ادامه دارد و برای ابتکار ایران راه تا کنون سه نشست بین المللی برگزار شده است.

ابتکار ایران راه مانع حذف کشور از کریدورهای ترانزیتی منطقه ای و بین المللی
تین نیوز |

وزیر راه و شهرسازی با رد برخی اظهارات مبنی بر اینکه ایران در کریدورهای ترانزیتی منطقه ای و بین المللی دور زده شده است، تصریح کرد: کار اجرای این کریدورها به طور جدی ادامه دارد و برای ابتکار «ایران راه» که در دولت شهید رئیسی تعریف شد، تا کنون سه نشست بین المللی برگزار شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در جلسه هیات دولت در گزارشی با رد برخی اظهارات مبنی بر اینکه ایران در کریدورهای ترانزیتی منطقه ای و بین المللی دور زده شده است، تصریح کرد: کار اجرای این کریدورها به طور جدی ادامه دارد و برای ابتکار «ایران راه» که در دولت شهید رئیسی تعریف شد، تا کنون سه نشست بین المللی برگزار شده است.

بذرپاش با اشاره به افزایش ۱۰ میلیون تنی ترانزیت جاده ای کشور در سه سال گذشته که رشد ۸۹ درصدی نسبت به مدت مشابه دولت قبل را نشان می دهد، خاطرنشان کرد: فقط در سه ماهه گذشته ترانزیت کشور ۵۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته که گواه رشدی شتابان در ترانزیت جاده ای است، پس اظهارات مطرح شده درباره دور زدن ایران در کریدورهای ترانزیتی صحیح نیست و لازم است ستادهای نامزدهای انتخابات دقت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

وی همچنین با بیان اینکه احداث مسیرهای آزادراهی، با رشد سالانه ۳۵.۵ درصدی مواجه بوده که افزایش ۱۲ درصدی کل شبکه آزادراهی کشور را به دنبال داشته است، گفت: در بخش بزرگراهی نیز ۳ هزار و ۵۸۶ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی احداث شده که معادل افزایش ۱۰ درصدی کل راه های اصلی و بزرگراهی کشور است.

رشد ۲۲۰ درصدی احداث خطوط ریلی در دولت سیزدهم

بذرپاش با اشاره به افزایش ترانزیت ریلی کشور در حال حاضر نسبت به ابتدای شروع به کار دولت مردمی با وجود فرسودگی ناوگان حمل و نقل ریلی، افزود: در سه سال دولت مردمی ۳۸۷ کیلومتر خط ریلی جدید احداث شده که رشد ۲۲۰ درصدی را نشان می دهد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به آغاز عملیات احداث بیش از ۲ میلیون و ۶۷۰ هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن اظهار کرد: امروز نیز با حضور سرپرست ریاست جمهوری بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی افتتاح و بیش از ۵۰ هزار قطعه زمین به مردم واگذار می شود. همچنین تا امروز ۵۰۰ هزار قطعه زمین تحویل مردم شده و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار بود این عدد تا پایان امسال به یک میلیون قطعه برسد.

بذرپاش با بیان اینکه در دولت های یازدهم و دوازدهم به طور متوسط سالانه ۴۷ هزار پروانه در بافت های فرسوده صادر می شد که در سه سال گذشته به طور متوسط به ۹۴ هزار پروانه در سال یعنی دو برابر رسیده است، تصریح کرد: در بخش مسکن روستایی نیز در ۸ سال دولت های یازدهم و دوازدهم سالانه به طور متوسط ۸۰ هزار قرارداد برای نوسازی منعقد شده که در سه سال گذشته به بیش از دو برابر، یعنی ۱۶۵ هزار قرارداد در سال رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی تعداد کل زمین های تامین شده در طرح مسکن مهر و در شهرهای جدید در دولت های نهم و دهم را ۱.۱ میلیون قطعه عنوان کرد که در سه سال دولت مردمی این رقم به ۱.۹ میلیون قطعه رسیده است و اضافه کرد: همچنین حسب تاکید رئیس جمهور شهید برای احداث شهرهای ساحلی، ۲۷ نقطه برای این منظور در ۴ استان جنوبی کشور با تایید همه دستگاه های ذی ربط تعریف و مصوب شد که در سفر شهید آیت الله رئیسی به هرمزگان عملیات اجرایی دو شهر ساحلی خلیج فارس و مکران مرکزی آغاز نیز شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    راهی جز احداث کریدور شمال جنوب از بندر امام خمینی اهواز مسجدسلیمان الیگودرز اراک نیست هم از مسیرهای پیشنهادی فعلی بسیار نزدیک تر هست و هم بیشتر آن از راه دریا.... از کریدور عراقی هم نزدیکتره

  • ناشناس پاسخ

    تیتر بلد نیستین بزنین

  • ناشناس پاسخ

    هر کار در جای خود ومکان وزمان خود باید انجام داد .کریدورهای غیر ایرانی دیگر تکمیل شده .8سال کار دولت شد برجام دیگر هیچ .کریدور را چه میدانستن چی چیه .آدم دارد دیوانه میشه

  • ایرانی پاسخ

    البته اگرارباب چشم تنگ چینی تون بذاره

  • ناشناس پاسخ

    ایران بدبخت بیچاره

  • ناشناس پاسخ

    فقط دروغ

  • ناشناس پاسخ

    بهترین مسیر راه ترانزیتی و مقرون به صرف ترینش همان جاده بندر امام _ اهواز به شوشتر ودزفول به ازنا و اراک است که یک مسیر مستقیم و سراست و کوتاه مدت که عمده مسیر الان در حالا حاضراهواز تا شوشتر و دزفول هست و فقط از دزفول تا ازنا مانده و از ازنا تا اراکش هم جاده بزرگراه خیلی خوبی هم هست .

  • ناشناس پاسخ

    با این سیاست و ذهنییت ما دور می‌خوریم، ،با اغلب همسایه ها مشکل داریم،،خیلی خودخواهانه حرف می‌زنیم، عمل هم نداریم.

  • جلیل یارمحمدی پاسخ

    همون جاده هایی که داریم رو درست کنن که از جاده خاکی بدتر شده

  • ناشناس پاسخ

    ببینیدکه چکار کردن باایران که بهترین شاهرگهای جهان
    از ایران می‌گذرد ولی بخاطر تحریم که ازنظر جلیلی فرصت هست یکی پس از دیگری دارد ازبین می‌رود اون وقت با توپ در صدا وسیما اعلام می‌کنند که بزرگترین سرمایه گذاری خارجی در ۱۴۰۲ افغانستان شد،،بخدا قسم نمی‌خواهم به مردم شریف افغان بی احترامی کنم ،بحث ما ایران خودمان هست که کار بجایی رسیده که افغانستان رتبه اول سرمایه گذاری ایران شده ،،
    واقعا نمی‌دانم چی بگم ،،،که کشوری که هنوز تاسیسش به یک قرن هم نمی‌رسد و کل کشور به اندازه ۲شهر ایران هست که فقط تا چشم کار می‌کرد کویر کویر وکویر میدیدیدحتی آب برای خوردن نداشتند الان هم ندارند
    از نظر منابع حتی ۵درصدد ایران هم منابع نداره بله اون کشور امارت هست که تا ۵۰سال پیش مردمش برای رفت وآمد در خیابان‌های خاکی با خرو اولاق وشتر رفت وآمد میکردن
    که همان موقع کشور ایران از لحاظ توسعه حتی از کشورهای مثله کره جنوبی ،چین ،وبعضی از اتحادیه اروپا هم جلوتر بود که حتی ترکیه مصر عربستان یا همین اسرائیلی که الان ادعا بهترین کشور آسیا وبهترین بعضی از کشورهای اروپا ،آرزوی ایران ۵۰سال پیش رو داشتند ،،ولی متاسفانه ،،تحریمی که امسال جلیلی ها ذکانی ها که می‌گویند فرصت هست نگذاشت که ایران پیشرفت کند که الان حتی ترکیه که آرزوی ایران رو داشتند شاید ۳۰سال جلوترازایران شدن ،اما امارات که کویر بود الان شده عروس جهان که وقتی درآمد امارت رو که از همان کویر درآوردن می‌بینیم واقعا حصرت میخوریم که اماراتی که ۵۰سال پیش با خرو شتر رفت وآمد میکردم، درمقابل ایرانی بود با خیابان‌های تمیز و حتی اتوبوس‌های دوطبقه و با اولین خودروی ایرانی پیکان که تازه اسن درآورده بود مردم رفت وآمدمیکردن
    چرا وچی شد که ایرانی که ۳۰سال جلو تراز امارات ترکیه وو و بود الان شده این که بازی کنانه عربستان برای بازی وقتی به ایران آمدن زمین‌ها و حتی پخش بازی رو جوری مسخره میکردن که می‌گفتند ۳۰سال پیش پخش ما بهتراز ایران بود ،،خداوکیلی جلیلی شما دیگر چکاری مونده که با ایران ومردم نکردید،،،،واقعا وقتی گوینده عربستان داشت زمین ایران رو با زمین ۳۰سال پیش تم‌های دسته ۳و۴عربستان یکی میکرد میدانید که تک تک ایرانیها انگار درجهنم پاگذاشتنه بودند آخه تاکی تحقیر تاکی عقب ماندگی ،تاکی بدبختی فقر ،چرا مگر امارات چی داشت که ایران نداشت ،بله وقتی نخست وزیری باسواد و وطن وست ژاپن می‌گوید که اگر ژاپن فقط ساحل وجنگل شما کشور رو داشت ،،ژاپن رو جزو ۵کشور بزرگ جهان از هرنظر میکردم
    میدانید که امارت کل ساحل کشورش به اندازه فقط دریای مازندران هم نمیشه داره سالی ۱یک هزار میلیار دو ۴۷۰میلیون دلار درآمد کسب میکنه ،،ولی ایران با بودن بهترین کشور ۴فصل ،بیشترین ساحل جهان ،قشنگترین دریای بسته جهان ،وبا جنگ‌هایی که حتی برای امارت آرزو هست رو فکرمیکنید چقدر درآمد داره،
    بله فقط ۵۵میلیون دلار که اونم فقط گردشگرهای ایرانی آمدن، وکل درآمدایران به ۱۰۰میلیاردلارهم نمی‌رسد، ،
    بله آقای جلیلی این بود فرصتی که شما میگفتید