| کد خبر: 265930 |

رشد ۴۷ درصدی حمل و نقل ریلی با جابه جایی ۷۰۰ هزار تن کالا بین ایران و آذربایجان

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در گفت وگوی تلفنی با وزیر راه و شهرسازی کشورمان، به رشد ۴۷ درصدی حمل و نقل ریلی با جابه جایی بیش از ۷۰۰ هزار تن کالا میان دو کشور برای نخستین بار اشاره کرد.

تین نیوز

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در گفت وگوی تلفنی با وزیر راه و شهرسازی کشورمان، به رشد ۴۷ درصدی حمل و نقل ریلی با جابه جایی بیش از ۷۰۰ هزار تن کالا میان دو کشور برای نخستین بار اشاره کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و شاهین مصطفی یف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان به عنوان روسای کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان تلفنی گفتگو کردند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو، در این گفتگو آخرین تحولات روابط دو کشور به ویژه در حوزه اقتصادی از جمله حمل و نقل و انرژی و ... مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت. 

طرفین همچنین بر تسریع در نهایی کردن پروژه های مشترک از جمله مسیر جدید ترانزیتی در آستارا و سدهای مشترک تاکید کردند. 

مصطفی یف با ابراز رضایت از رشد چشمگیر ترانزیت کالا بین دو کشور اظهار کرد: در سال ۲۰۲۳ حمل و نقل بین دو کشور ۴۰ درصد، ترانزیت بین المللی ۵۷ درصد و حمل و نقل ریلی نیز ۴۷ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در این مدت برای نخستین بار بیش از ۷۰۰ هزار تن کالا از طریق ریلی میان دو کشور و عمدتا به مقصد روسیه جابه جا شد. 

طرفین همچنین در خصوص افتتاح گذرگاه جدید ترانزیتی میان دو کشور در مرز آستارا در آینده نزدیک و با حضور روسای کمیسیون مشترک دو کشور توافق کردند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سیدوکیلی 0 0

    ارتباط نزدیکتر بین مسئولین تراز اول کشور با همسایگان در قالب کمیسیونهای مشترک اقتصادی ، یکی از کلیدی ترین راهکارهای توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه است. لکن حائز اهمیت است که به بخش زیرساختهای آن توجه شود. درخصوص ایران و آذربایجان زیرساخت لجستیکی ضعیفی از این امر پشتیبانی می کندو خطوط ریلی بین ایران و آذربایجان وجود ندارد. پایانه مرزی فیمابین دارای مدیریت یکپارچه نیست. تبادلات بانکی فیمابین نیازمند باز تعریف است.