فاینانس برقی کردن راه آهن تهران - مشهد به تصویب شورای اقتصاد رسید
تین نیوز | اجرای طرح برقی کردن خط آهن تهران - مشهد با استفاده از تسهیلات مالی خارجی(فاینانس) در جلسه شورای اقتصاد با حضور معاون اول رئیس جمهوری به تصویب رسید.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، معاون اول رییس جمهوری در جلسه شورای اقتصاد با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی، از دستگاههای اجرایی خواست به روند تدوین و تکمیل برنامه های کمی و کیفی خود در این خصوص سرعت بخشند تا هر چه سریعتر شاهد نمود سیاستهای اقتصاد مقاومتی در دستگاه های اجرایی باشیم.
اسحاق جهانگیری ظهر روز دوشنبه در جلسه شورای اقتصاد یکی از اهداف سیاستهای اقتصاد مقاومتی را جلوگیری از آسیبهای داخلی و خارجی به اقتصاد کشور دانست و افزود: تجربه تحریم ها و مشکلات نظام اقتصادی کشور باید در تدوین سیاستها و برنامه های اجرایی سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی به طور جدی مورد توجه قرار گرفته و راهکارهایی برای جلوگیری از آسیب ها در برنامه های آتی در نظر گرفته شود.
در ادامه این جلسه درخواست وزارت راه و شهرسازی در خصوص اجرای طرح برقی کردن خط آهن تهران - مشهد با استفاده از تسهیلات مالی خارجی(فاینانس) مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از توضیحات وزیر راه و شهرسازی به تصویب رسید.
در روزهای گذشته قرارداد تجاری برقی کردن راه آهن تهران – مشهد میان شرکت راه آهن و کنسرسیوم ایرانی – چینی متشکل از شرکت مپنا، شرکت مپنا احداث، شرکت مپنا اینترنشنال، شرکت CMC و شرکت SU Power امضاء شد.
با امضای این قرارداد اصلاح و احداث خط موجود برای سرعت 200 کیلومتر بر ساعت، احداث شبکه برقی راه آهن برای سرعت 250 کیلومتر بر ساعت و تامین و نگهداری 70 دستگاه لکوموتیو برقی به عهده این کنسرسیوم ایرانی - چینی گذاشته شد.
بر اساس این گزارش همچنین تامین و نگهداری ماشین آلات و تامین و نگهداری شبکه بالاسری، احداث مرکز کنترل اسکادا و همچنین تعمیر و نگهداری کل پروژه به مدت 5 سال به عهده کنسرسیوم یاد شده است.
همچنین این قرارداد به صورت EPC و تامین منابع مالی آن به صورت فاینانس از خط اعتباری کشور چین تامین شده است.