| کد خبر: 44967 |

نظرها و خبرها◄ وقتی دیدگاه سیاسی مانع از استفاده از ایده‌های نو در بخش هوانوردی می‌شود

تین نیوز | کارشناسان بخش هوانوردی یکی از مشکلات عمده موجود در این بخش را نگاه سیاسی برخی مدیران در سیاستگذاری‌های کلان این بخش می‎دانند، مشکلی که اگر برطرف نشود، خسارات زیانباری را به این بخش - همچون گذشته -  تحمیل خواهد کرد.

1- دیه جانباختگان آنتونف پرداخت شد؟
تین نیوز | پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...احمد پنجه‌پور وکیل پایه یک دادگستری در یادداشتی که دنیای اقتصاد منتشر و در تین نیوز باز نشر شد، نوشت: " ایران بنا به دلایل متعدد، ازجمله تحریم صنعت هوایی، مدت‌ها است که یکی از حادثه‌خیزترین مناطق جهان از لحاظ آمار سقوط هواپیما و کشته و مصدوم شدن مسافرین آنها تلقی می‌شود...
مطلب کامل

نظر | آیا سرنوشت هواپیمای 150 نفره مشابه آنتونف است؟
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۱۱-۳۰در مورد این مطلب:
جای خالی جانباختگان بی گناه که در اثر سهل انگاری و عدم توجه به دید کارشناسی کارشناسان و تشخیص ایشان به کام مرگ فرستاده شدند فراموش شدنی نیست و این مشکل در هواپیمای 150 نفره [....] در حال تکرار است.

نظر | مسببین حادثه آنتونف چه کسانی هستند؟
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۱۱-۳۰در مورد این مطلب:
چرا مسببین سانحه حتی جرات رویارویی با کسانی را ندارند که چند سوال منطقی از آنها کرده و علت صدور AOC که با زحمت دوساله کاهش و در آستانه تعلیق بود را پاسخ دهند. اگر شما و متولیان هواپیمای انتونف در سازمان صنایع هوایی در منافع کلان و پروژه 150 نفره ذی نفع نمی باشید چرا علل سانحه را که از خورشید هویداتر است را اعلام نمی کنید.

نظر | مهلت 400 روزه برای اعلام دلیل سقوط آنتونف
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۱۲-۰۱ در مورد این مطلب:
پرونده سانحه دارد از مسیر درست پیش می رود و انشاالله پس از 400 روز ( فرصت قانونی ) مقصر اصلی که خلبان بوده تعیین و بعد بیمه (البته اگر تا آن موقع بیمه کوثر تعطیل نشود ) دیه پرداخت می کند.
حالا هم که قیمت شتر برای پرداخت دیه ارزان شده پس ادعای تعسر و خسران جاری نیست.

2- ساخت فرودگاه‌های غیر اقتصادی؛ اتلاف سرمایه‌های ملی برای راضی نگاهداشتن نمایندگان
تین نیوز | پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...از مجموع نشست و برخاست هواپیما‌ها در ۹ ماه ابتدایی امسال در فرودگا‌ه‌های کشور، هیچ نشست و برخاستی از دو فرودگاه پارس‌آباد مغان و کلاله ثبت نشده است. همچنین برای فرودگاه خوی نیز در 9 ماه سال جاری تنها 4 پرواز ثبت شده است...
مطلب کامل

نظر | صرف هزینه برای ساخت فرودگاه بدون توجیه اقتصادی از فرار سرمایه ملی اصلح‌تر است
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۱۱-۳۰ در مورد این مطلب:
صرف هزینه برای ساخت فرودگاه حتی بدون توجیه اقتصادی غلط اما از فرار سرمایه ملی و اختلاس اصلح تر است. اگر این فرودگاه ها ساخته نشده بود ایا جز اموال اختلاس شده در جیب چند نفر مشخص در حساب بانکی آنها نبود! الحمدلله سرمایه صرف شده موجود ولی لزوم بهره برداری بهینه با ایجاد برنامه و طرح منطقی اسباب به کارگیری درست و چند منظوره ای در ارتقای وضعیت کشور خواهد بود.

نظر | آفت امروز صنعت هوانوردی فقدان مدیر متخصص و متعهد است
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۱۱-۳۰ در مورد این مطلب:
آفت امروز صنعت نه تحریم است نه کاهش بهای نفت بلکه تنها فقدان مدیر دلسوز و مسلمان و متخصص و متعهد است. ساخت فرودگاه با فشار سیاسیون خیلی بد است ولی اگر این کار هم نشود بودجه بدون برنامه صرف اموری خواهد شد که فرودگه های بلا استفاده از آن بهتر خواهد بود.

نظر | الگوهای ساخت و توسعه فرودگاه‌ها در کشور
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۱۲-۰۱د رمورد این مطلب:
ساخت و توسعه فرودگاه‌ها در حال حاضر شامل سه الگو است:
1- هزینه کردن در فرودگاه ها نه بر اساس طرح جامع بلکه بر اساس کشور گشائی مدیران منصوبه و لابی آنها با مسئولین استان که با تغییر مدیر همه چیز می رود روی هوا. نمونه آن هم علم کردن چند خروار آهن در فرودگاه کرمان برای ساخت ترمینال و تعطیلی چندین ساله آن و فروش این آهن ها به جای ضایعات است و یا اتفاقاتی که در شیراز افتاد و یکباره تصمیم گرفتند سقف ترمینال را با جرثقیل بردارند که جرثقیل توان نداشت سقف افتاد و شد ترمینال OPEN بعد ساخت ترمینال را دادند به کانون بغل دستی ها که نتیجه آن خرابی سقف و کشته شدن یک کارگر بود و یا موضوع ساخت پارکینگ و ترمینال مشهد و....
2- نزدیک ایام انتخابات برخی کاندیداها و نمایندگان موجود با خط دهی مدیران فرودگاه هایی که در آنها مگس به جای ایرباس جولان می نماید فشار سیاسی را تا سر حد استیضاح می آورند که مثلا فرودگاه همدان را توسعه و وصل کنید به فرودگاه هیتروی لندن و یا مثلا جایگاه سوخت خصوصی در شاهرود بسازید و یا چراغ باند برایرواز شب اراک بگذارید و .... که دریغ از یک پرواز .
3- فرودگاه هایی که وجود ندارند اما پول هزینه می شود سقز و ولی عصر و گناباد و خدابنده و بروجرد و ....
این کارها الگوهای صحیح اقتصادی فرودگاه داری و ساخت و ساز است که اعمال می گردد و 1300 میلیلاردپول باد آورده پرواز عبوری می رود تو چاه ویل و تازه با تغییرات مدیران همه چیز می رود هوا!

3- تشکیل سازمان نظام هوانوردی کشوری
تین نیوز | چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...در جامعه هوانوردی بین المللی مشاغل هوانوردی کشوری به جهت اهمیت آن جایگاه ویژه ای دارند. استفاده کنندگان از خدمات حمل و نقل هوایی همواره بر آنها اعتماد نموده و حیات خویش را در اختیار آنها قرار داده و بدون این که حق مناقشه و چون و چرایی برای خویش قائل شوند، آنها را برای انجام هر عملی آزاد گذاشته اند.
در مقابل کارکنان صنعت هوانوردی کشوری نیز تکالیفی دارند و لازم است که از تخصص علمی و تجربی کافی برخوردار بوده تا استفاده کنندگان از خدمات از خطرات ناآگاهانه آنان با اصول علم هوانوردی محفوظ مانده و همواره سعی و تلاش صادقانه انسانی خویش را در جهت مصلحت آنان به کار بندند...
مطلب کامل

نظر | وقتی دیدگاه سیاسی مانع از استفاده از ایده‌های نو در بخش هوانوردی می‌شود
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۱۱-۲۹ در مورد این مطلب:
شاید تحقق این مهم به تشکیل وزارت حمل و نقل و تفکیک وزارت مسکن و ساخت و ساز از حمل و نقل نیز کمک کند. این ایده ها همانند تنفس مصنوعی برای احیای قلبی بیمار رو به موت به نام هوانوردی است.
تا کی ما باید با دید سیاسی از چنین ایده‌هایی استفاده نکنیم؟

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حقگو 0 0

    در کشوری که انجمن یا ساختاری برای بیان و اظهار نظریات کارشناسی وجود نداشته و درب اطاق روسا بسته ودیدار آین عزیزان بعلت وجود مشاغل همزمان متعدد کاری بس سخت است وجود سایتی نظیر تین نیوز نعمتی است که انعکاس نظریات ودستان و همکاران و تحلیل درست آن اقدامی پسندیده در راستای تعالی صنعت خواهد بود